#


طراحی دکوراسیون داخلی شیک و خاص با درب های اچ دی اف

31 ژانویه 2018 بدون نظر 2579 بازدید

طراحی دکوراسیون داخلی شیک و خاص با درب های اچ دی اف

طراحی دکوراسیون داخلی شیک و خاص با درب های اچ دی اف

یکی از عناصری که موجب می شوند دکوراسیون داخلی منازل به زیبایی هرچه تمام تر خود را نشان دهد درب ها هستند که دارای تنوع بسیار زیادی نیز هستند. با توجه به اینکه این درب ها زیبایی خاصی را برای خانه شما به وجود می آورند ولی باید در خرید آن ها به میزان بودجه خود نیز توجه داشته باشید تا بتوانید درب ایده آلی را خریداری نمائید. علاوه بر این موارد محل و فضایی که قصد به کارگیری درب را برای آن دارید نیز می تواند در خرید و انتخاب درب تاثیر بسزایی داشته باشد.

درب هایی که در طراحی داخلی ساختمان استفاده می شود دارای جنس مختلفی هستند که افراد با توجه به دکوراسیون خانه خود می توانند گزینه ای مناسب را انتخاب کنند. تمام درب هایی که در سال های گذشته ساخته می شدند معمولا از جنس چوب ساخته می شدند اما در حال حاضر تنوع این درب ها بسیار زیاد است و می توان از مدل های ام دی اف، پی وی سی و اچ دی اف و مدل های دیگر نام برد که در ادامه به کاربرد برخی از این درب ها اشاره کرده ایم.

مدل های متنوع درب های داخلی

درب چوبی

این مدل از درب ها دارای قیمت بالایی هستند و اگر قیمت بالای آن را در نظر نگیریم این مدل از درب هایی که از چوب کامل ساخته شده اند وزن بسیار زیادی نیز دارند و احتیاج به مراقبت و توجه کاملی دارند.

درب اچ دی اف

یکی از درب هایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند و محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده اند دربه هایی هستند که از جنس اچ دی اف می باشند. قیمت این مدل از درب ها بسیار کم می باشد و و از وزن کمی نیز برخوردارند.

درب های پی وی سی

فضاهایی که دارای رطوبت بسیاری هستند بهترین فضا برای استفاده از درب های پی وی سی هستند. این مدل از درب ها اغلب در خصوص سرویس بهداشتی و حمام ها به کار برده می شوند و در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار زیادی دارند. به خاطر اینکه این مدل از درب ها بتوانند هماهنگی بالایی با دیگر درب هایی که در داخل ساختمان استفاده می شوند ساختار زیبایی را داشته باشند قسمت رویه آن ها که در فضای مرطوب قرار دارد را با پی وی سی پوشش می دهند. این کار موجب می شود تا آب به داخل چوب نفوذ نکند و به این ترتیب درب شما مدت زمان بیشتری کارایی خواهد داشت.

درب های ام دی اف

این مدل از درب ها در اصل از تخته فیبر ساخته می شوند که بافت آن ها به صورت فشرده می باشد و این مساله موجب می شود تا چوب به کار رفته در این مدل از درب ها کمتر قابلیت رنگ پذیری داشته باشند.

ویژگی درب های اچ اف دی

در ساخت این مدل از درب ها از کلاف اصلی چوبی استفاده می شود و این دو کلاف را از دو سمت به وسیله ورقه های اچ دی اف می پوشانند که موجب ایجاد درب های اچ دی اف می شود. برای اینکه بتوانند این کلاف ها را بر روی یکدیگر قرار دهند آن ها را به صورت پرس شده نورد استفاده قرار می دهند. در میان این دو ورق به کار رفته از قطعاتی که شباهت بسیار زیادی به لانه زنبور دارد و به صورت مشبک است استفاده می کنند و درب های اچ دی اف را به وجود می آورند.

برای اینکه بتوانند فضای خالی که در این حفره ها وجود دارد را پر کنند از پشم سنگ و یا یونولیت استفاده می کنند و به این ترتیب باعث می شوند تا درب حالت بهتری پیدا کند. این کار موجب می شود تا درب مقاومت بیشتری در برابر ضربه داشته باشد و یک عایق ایده آل نیز برای طراحی داخلی خانه به وجود خواهد آمد. اگر به ظاهر این مدل از درب ها نگاه کنید شیارهایی را مشاهده خواهید کرد که بسیار شبیه به چوب هستند و حالت واقعی بودن را به خوبی نشان می دهند. رنگ این درب ها پس از تولید به رنگ سفید می باشد که کاربران می توانند با توجه به دکوراسیونی که در منزل دارند آن را رنگ آمیزی نمایند.

انتخاب درب قاب دار بهتر است یا درب های ساده؟

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب درب باید به آن توجه ویژه داشته باشید نوع طراحی آن و تعداد قاب هایی است که در آن دیده می شود. در خصوص منازلی که دارای لوازم و مبلمان زیادی هستند و یا چند درب در مجاورت یکدیگر قرار دارند بهترین گزینه انتخاب درب هایی است که دارای طرح ساده ای هستند. اگر بخواهید به سراغ درب هایی بروید که دارای قاب هستند پیشنهاد می کنیم از مدل هایی انتخاب کنید که کمترین قاب در طراحی آن استفاده شده است. با این انتخاب مناسب می توانید فضایی بهتر و ساده تر را به نمایش بگذارید و دیگر شلوغی آن بیش از اندازه دیده نخواهد شد.

رنگ مناسب در خصوص درب های اچ دی اف

در مورد خانه هایی که ابعاد بزرگی دارند می توان از رنگ های بسیار زیادی استفاده نمود. برای این کار تنها کافی است از سلیقه خود کمک گرفته و درب انتخاب شده را با توجه به نظر خود رنگ آمیزی نمائید. درب هایی که به رنگ سفید و یا شیری هستند می توانند بهترین گزینه در خصوص فضاهایی باشند که دارای ابعاد کم و کوچکی هستند. در هنگام انتخاب درب مناسب به رنگ دیوار خانه خود نیز توجه داشته باشید و گزینه ای متناسب با آن را انتخاب کنید. این کار موجب می شود در فضای خانه خود حس یکپارچگی و هماهنگی را به وجود بیاورید. ایجاد هماهنگی بین رنگ درب و دیوار موجب می شود تا فضای خانه خلوت تر دیده شود و این مساله در ایجاد فضایی آرامش بخش بسیار موثر خواهد بود.

البته باید این مساله را نیز خاطر نشان شویم افرادی که در مورد دیوارهای خانه خود از رنگ روشن استفاده کرده اند می توانند میان درب و دیوار هماهنگی به وجود بیاورند. به عنوان مثال اگر رنگ دیوارهای منزل به رنگ آبی آسمانی است در خصوص رنگی که برای درب در نظر می گیرید بهتر است درجه روشن تری را انتخاب نمائید تا بتوانید بهترین دکوراسیون را به وجود بیاورید. این مدل از درب ها در اندازه های مختلفی وجود دارند که می توانید با توجه به طراحی داخلی خانه خود گزینه مناسبی را انتخاب کرده و دکوراسیونی ایده آل و مدرن را در خانه خود به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *