#


طراحی دکوراسیون داخلی با رعایت قواعدی خاص

دکوراسیون داخلی
20 سپتامبر 2017 يك نظر 1321 بازدید

طراحی دکوراسیون داخلی با رعایت قواعدی خاص

طراحی دکوراسیون داخلی با رعایت قواعدی خاص

اگر از آن افرادی هستید که به طراحی داخلی و دنیای دکوراسیون علاقه مند هستید و می خواهید خود محیط اطرافتان را زیبا کنید و هر از گاهی دکوراسیونی جدید برای خانه و محل کار خود داشته باشید بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال کنید.
همانگونه که می دانید تمام افراد به گونه ای در پی آرامش می گردند و اغلب آن را در خانه خود به دست می آورند.آرامشی که در خانه وجود داشته باشد به ما کمکمی کند تا از تمام انرژی های منفی و خستگی های یک روز خلاص شده و با آمادگی بیشتری به سوی فردا قدم برداریم.

ما می توانیم از طراحی و دکوراسیون داخلی خانه نهایت انرژی و آرامش را دریافت کنیم اما منوط به اینکه به نکات ریزهم دراین مورد توجه کافی نشان دهیم و ساده از کنار آن عبور نکنیم.
برخی اوقات دقت در رعایت نکات ریز باعث می شود ما در کار خود به نتیجه های خیلی بزرگی دست پیدا کنیم.
با توجه به اینکه دکوراسیون فضای داخلی در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، طراحان دکوراسیون داخلی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا دیگر همچون گذشته ار همانندی سازی استفاده نکنند و بر طبق اصول جدید و مدرن اقدام به طراحی دکوراسیون های داخلی می کنند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

برای ساخت یک بنای خوب باید به تمام نکات از جمله فضای داخلی، چگونگی تقسیم پلان ها و مواردی از این قبیل توجه و دقت کافی داشت.زمانی که فضای داخلی طراحی شده قابلیت انعطاف داشته باشد و بتوان چیدمان را به صورت اصولی انجام داد استفاده کنندگان از فضای داخلی بیشتر احساس رضایت خواهند کرد.

به کار بردن جداکننده هایی که وزن کمی داشته و به راحتی قابلیت جابجایی دارند،رنگ بندی هایی که با توجه به نیازی که موجود است، استفاده از مصالح گوناگون، دقت در چگونه قرارگرفتن و ایجاد تعادل بین فضاهای متنوع خصوصیات مهمی هستند که در کنار اصول اصلی ای که برای طراحی یک پلان معماری به کار رفته ممکن است بر ارزش آن بیافزاید و یا حتی بخشی از سختی ها و مشکلات آن را از میان بردارد.

طراحی داخلی تاثیر به سزایی در بهتر بودن فضای یک ساختمان دارد

چگونگی چیدمان اسباب، رنگی که برای پوشاندن سطوح از آن استفاده می شود،نوع نور پردازی به کار رفته در فضا،مبلمان و بسیاری از موارد دیگر همه و همه در زیباتر نشان دادن و کاربردی تر بودن فضاهای داخلی نقش بسیار مهمی دارند.
از سوی دیگر طراحی داخلی از جنبه های روانشناسانه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.اندازه امنیت و آرامش و هیجان و راحتی ای که در یک فضای داخلی وجود دارد می توان به وسیله روش های مختلفی افزایش داد و یا حتی کمتر کرد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

باید این مورد را در نظر داشته باشید که هر فردی یک سری از علایق روحی و ذهنی را دارد که در طراحی دکوراسیون داخلی باید آن ها را در صدر قرار داد.
در دنیای امروزه طراحی داخلی بسیار با اهمیت می باشد و در بسیاری از مراکز دانشگاهی سراسر دنیا به عنوان یک رشته کاملا جداگانه آموزش داده می شود.

در طراحی داخلی ایده ها و طرح های مختلفی به وسیله افرادی که این کار را انجام می دهند مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی از محدودیت های معماری ای که در زمان اجرا طرح وجود داشت نمونه ای دیده نمی شود.
یک طراح داخلی باید علاوه براینکه رنگ ها را می شناسد و از مصالحی که به کار می رود آگاهی کامل دارد و نوع مبلمان را برای هر فضایی مناسب می داند باید توانایی گفت و گو با کارفرما و پذیرش سفارش از سوی مشتری را داشته باشد.
یک طراح داخلی باید بتواند برای انجام صحیح پروژه اش برنامه ریزی منظم داشته باشد و بتواند مطابق اصول کاری صحیح با پیمانکار وکارفرما همکاری کند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

نحوه عملکرد

اولین مطلبی که در خصوص طراحی داخلی باید در نظر گرفت این است که بدانید فضایی که قصد طراحی آن را دارید به چه منظوری قرار است مورد استفاده قرار گیرد و نحوه استفاده از فضای داخلی به چه شکل است.
یک فضای داخلی خوب باید به وسیله نور پردازی درست واصولی وچیدمان منظم تقسیم گردد تا مشخص بشود هر فضایی برای انجام چه کاری مناسب است وشایسته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *