#


طراحی دکوراسیون ایده آل با پارچه ی راه راه یا گل دار؟

26 فوریه 2018 بدون نظر 3083 بازدید

طراحی دکوراسیون ایده آل با پارچه ی راه راه یا گل دار؟

ایجاد دکوراسیونی مدرن و ایده آل با استفاده از پارچه های گلدار یا راه راه

زمانی که وارد دنیای زیبای پارچه ها می شویم احساس بسیار خوبی نسبت به آن ها پیدا کرده و می توانیم از زیبایی آنها در دکوراسیون منزل خود استفاده لازم را ببریم.

هر الگو و نقشی دارای چهار بخش می باشد که موجب می شود بهترین استفاده از آن ها صورت بگیرد. این بخش ها عبارتند از: رنگ، مقیاس نقش و یا اندازه ی نقش ها، نوع قالب شکلی آنها( نوع شکل هندسی ای که به آن نقش نزدیک می باشد. مثلا دایره ای شکل ویا مربع …..) ونوع جنس و بافت پارچه. برخی از نقوش هندسی اند وبرخی ارگانیک وغیرهندسی می باشند ویا به نوعی الهام گرفته از طبیعت هستند و زیبایی خاصی را به وجود می آورند. دراین قسمت با دو نقش پرطرفدار هندسی راه راه وغیر هندسی گل دار آشنا می شویم که می توانید بسته به سلیقه و نظر خود یکی از آن ها را انتخاب نمائید.

نقوش هندسی راه راه:

نقش های راه راه از اواسط دوره ی رنسانس در اروپا در تزیینات داخلی جلوه گری کرده و مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. در فضاهای مدرن از دهه های۶۰و۷۰ میلادی نقوش هندسی بسیار بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفت و بر روی سطوح مختلف بزرگ و کوچک به چشم می آمد. در این میان پارچه های راه راه بسیار مورد توجه دکوراتورها و مصرف کننده ها قرارگرفت و برای پرده ها و انواع مختلف آن انتخاب فوق العاده ای محسوب می شد و سادگی بیشتر و تسلط بینایی کمتر این نوع پارچه ها از مزیت های آن محسوب می شود و حتی نسبت به پارچه های ساده تر، سبک تر به نظر می رسند.

طرح راه راه با دکوراسیون های رسمی با توجه به نوع پارچه و پهنای باند همخوانی خوبی دارند. برای مبلمان و پرده های کلاسیک و رسمی پارچه های ساتن و یا ابریشم نقش زده ی راه راه کارایی زیادی دارند و بسیار مناسب هستند.

دراین صورت ترکیب رنگ آن شامل دورنگ  می باشد راه راه های باریک تر و رنگین تر با دکوراسیون مدرن با رنگهای سفید وملایم آبی و کرم با سبک اسکاندیناوی و خاکستری  و ترکیب رنگ آبی های متنوع ولی پر رنگ درکانتر سفید به سبک ویلایی و ساحلی نزدیک می شود. الگوی نقشینه های راه راه یک معیار مناسب برای انتخاب یک تزیین موفق برای فضای مورد نظر می باشد. اگر در روکش یک مبل و یا کاناپه طراحی رسمی و کلاسیک به کار رود آن مبل و کاناپه هویت تاریخی به خود می گیرد و استفاده از این پارچه ها به فضا تحرک بصری می بخشد و این طرح برانواع صندلی ها و بوف ها خودنمایی می کند. نقوش راه راه لزوما خطوط صاف نمی باشند بلکه می توانند به صورت خطوط زیگزاگ و یا خطوط مواج دیده شوند ولی درنهایت همگی همان زیبایی و ویژگی های راه راه های خطی صاف را دارا می باشند و یک زیبایی وتحرک بصری خاصی را به فضا می بخشند. بنابراین بهتر است هنگام خرید مبل یا رومبلی انواع پارچه ها و تاثیرات آنها را شناخته و با توجه به آن ها اقدام به خرید نمائیم .

نقشینه های گل دار یا ارگانیک و طبیعت گرایانه:

این نوع از نقشینه ها می توانند کاملا ساده  و یا واقع گرایانه باشند؛ این نوع نقش های زیبا و دل نواز در ترکیب با پارچه های راه راه، خال دار و زیگزاگ می تواند جذابیت بسیار خاص و زیادی را برای چشم های همگان و دکوراسیون به ارمغان بیاورد.

 پارچه های گل دار به ویژه پارچه هایی که ریز نقش هستند ، حال وهوای زنانه و لطیف به همراه دارند.‌ از دیدگاه نماد شناسی، هرنقش گلی  پیام خاص خود را دارد: مثلا گل های رز، پیام آور عشق و محبت اند مخصوصا اگر قرمز رنگ ویا صورتی باشند. و نقش لاله ی سفید، نماد بخشش و گذشت است و گل همیشه بهار و گل هایی مشابه  آن به نماد بی گناهی و وفاداری وسرخوشی معروف می باشند و نقش لیلی شیپوری ، عظمت و زیبایی را به رخ می کشند و گل زنبق  نماد خبرهای خوش وسرزندگی و خوش زبانی و صبر وحوصله و هوشیاری می باشد و گل های  بنفشه، نماد سادگی، عشق ، و شفقت می باشد. در میان گل های موجود شمعدانی ها با نماد نجابت و اصالت ، عزم و اراده خودنمایی می کند و گل میخک سمبل غرور وافتخار و زیبایی می باشد.

هر نقشی از هر گُل حاوی داستانی است زیبا که بر روی پارچه نشانده شده است  اما ویژگی ای که درهمه ی آنها مشترک است ویژگی لطافت می باشد که این ویژگی حس لطافت را به فضایمان انتقال می دهد وآرامش خاصی را به ارمغان می آورد.

به هر کجا می نگرم گلی زیبا می بینم!

اگر در اتاق تان فرشی با گل های درشت دارید و تمایل دارید تا از پرده های گل دار نیز استفاده کنید بهتر است از پارچه هایی با نقش ریز و کوچک استفاده کنید  وبرای تکمیل مجموعه ی زیبای تان می توانید یکی از اجزای مبلمان تان را  با پارچه ی گل دار با نقش های متوسط پوشش دهید.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که گل های رنگین ودرشت را ترجیح می دهید، می توانید برای تکمیل دکوراسیون از پارچه های ساده در رنگی، از رنگ های پارچه گل دارتان که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. و می توانید برای رنگ آمیزی دیوار و دیگر اجزاء و لوازم جانبی دکوراسیون خود از رنگهای خنثی موجود در پارچه ی  زیبای مورد نظرتان  استفاده کنید تا پارچه ی گل دار مورد علاقه تان به زیبایی در فضا بدرخشد اما اگر رنگ زمینه ی پارچه تان تیره است، سعی کنید کوچک ترین دیوار را به رنگ آن در آوردید

راه دیگر انتخاب پارچه ی مناسب  برای همراهی و همخوانی پارچه ی گل دار مورد علاقه مان این است که رنگی را برگزینیم که بیشترین سهم را در رنگ آمیزی گل های پارچه ی مورد نظرمان را دارد و پارچه ای در طرح ساده ی همان رنگ را انتخاب کنید، برای مثال برای پرده های تان می توانید بهترین استفاده را در دکوراسیون خانه ببرید. می توانید از پررنگ ترین رنگ موجود در پارچه گل دارتان به عنوان مزه و یا تاکید بینایی و بصری فضا بهره ببرید مثلا  در کوسن ها و یا در عسلی ها و یا بوف این رنگ می تواند جذابیتی خاص را برای تان به ارمغان بیاورد.

گل افشان کردن و گلبارانی خانه !

برای این کار می توانید الگوی نقشینه ی دوست داشتنی ترین پارچه ی دکوراسیون خود را در اندازه ی بزرگ تر و یا کوچکتر را در فضای تان  تکرار کنید. اگر دقیقا عین همان الگو ی نقشینه ی مورد نظر خود را نیافتید پس بنابراین نزدیک ترین طرح گل را به گل های پارچه ی اصلی را در نظر بگیرید و از آن در کوسن ها و بوف  و طرح های عثمانی و یا حتی به عنوان تابلو بر روی دیوار استفاده کنید ‌.

این ترکیب ها و هارمونی رنگ ها تاثیر بسزا و باورنکردنی  را در منزل شما دارا می باشد. پس بهتر است  قبل از هر تصمیمی برای انتخاب، انواع پارچه ها را بشناسید تا بتوانید بهترین فضا را خلق کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *