#


طراحی بالکن خانه به صورت استاندارد

18 دسامبر 2017 بدون نظر 2759 بازدید

طراحی بالکن خانه به صورت استاندارد

طراحی بالکن خانه به صورت استاندارد

مسلما بالکن هر خانه ای به عنوان یک فضای پرکاربرد استفاده می شود. برخی از افراد از این فضا برای قرار دادن برخی از وسایل و لوازم استفاده می کنند که البته این مورد اغلب در خانه هایی اتفاق می افتد که کوچک بوده و فضای کافی ندارند.

برخی از افراد هم از این فضا برای قرار دادن گلدان های خود استفاده می کنند و یا میز و صندلی دران قرار می دهند و به عنوان محیطی آرامش بخش از آن استفاده می کنند. به هر حال این فضا برای هر کاری هم که مورد استفاده قرار بگیرد باید این نکته را به خاطر داشته باشید که باید آن را به صورت استاندارد طراحی کرد تا کارایی خوبی را داشته باشد.

در این مقاله چند مورد را عنوان کرده ایم که موجب می شوند بالکنی استاندارد داشته باشید و بتوانید از آن بهره های لازم را برده و آن را به صورت فضایی پر کاربرد درآورید.

ـ داشتن ارتفاع مناسب

برای نرده هایی که در قسمت جلویی بالکن شما وجود دارد باید ارتفاع120 سانتی متر را در نظر داشته باشید. البته نرده ها اهمیت بسیاری در ارتقای امنیت بالکن دارند و باید همیشه به یاد داشته باشید برای این فضا از نرده هایی استفاده کنید که کودک شما نتواند از آن ها بالا رفته و یا از روی آن ها آویزان شود. در واقع باید طراحی نرده به شکل یک تکه بوده و از طرح های پله پله نباشد تا بتواند امنیت بالکن شما را ارتقا داده و از بروز خطرات بسیاری جلوگیری نماید.

استفاده از کفپوش های سنگی و سرامیکی

بالکن ها از جمله مکان هایی هستند که بسیار زود کثیف می شوند و نیاز به تمیز کردن بسیار دارند. به همین دلیل باید برای این قسمت از کفپوش های سنگی و یا سرامیکی استفاده نمائید تا بتوانید در صورت مشاهده هر گونه کثیفی سریع آن را پاک کرده و یا از تی به راحتی در مورد آن استفاده نمائید. اگر جنس بالکن شما از مواد سخت باشد نمی توانید از دستمال های نم دار و یا تی برای تمیز کردن آن کمک گرفته و این مساله موجب اذیت و آزار شما خواهد شد.

ایجاد فضایی سبز با قرار دادن گلدان در بالکن

اگر تمایل دارید در بالکن خانه خود فضای سبز کوچکی را به وجود بیاورید و گلدان های خود را در آن قرار دهید بهترین کار این است که گل ها و درختچه های خود را در کنار دیوار بگذارید تا از سرمای هوا در امان باشند. این کار موجب می شود تا گیاهانی که به سرمای هوا حساسیت دارند رشد خوبی داشته باشند.

استفاده از گلدان بر روی نرده بالکن

برای اینکه جذابیت و زیبایی بالکن خانه خود را ارتقا دهید بهتر است از گلدان های جدیدی که در قسمت میانی دارای شیارهایی هستند استفاده نمائید. این گلدان ها می توانند بر روی نرده های بالکن قرار گرفته و با گلهای متنوعی که در دو طرف آن ها وجود دارد زیبایی خاصی را به بالکن خانه شما بدهد. با این کار فضای بیرونی منزل شما به طرز زیباتری دیده خواهد شد و می توانید طرح جذابی را برای بالکن استفاده نمائید.

استفاده از درختچه های همیشه سبز در بالکن

اگر پنجره اتاق تان به سمت بیرون دید داشته و تمایلی به استفاده از پرده های ضخیم و شیشه مات کن ها ندارید می توانید در بالکن خود چند درختچه بلند که همیشه سبز هستند استفاده کرده و در مقابل پنجره خود قرار دهید به این ترتیب دیگر فضای داخل اتاق از بیرون دیده نخواهد شد و علاوه بر آن بالکن سبزی خواهید داشت که به طرز زیبایی جلوی دید را می گیرد. سایه ای که این درختچه ها در تابستان ایجاد می کنند و باعث می شوند تا نور خورشید به راحتی داحل اتاق نشود یکی دیگر از مزیت های درختچه هایی است که در بالکن سبز خود به کار برده اید.

عدم پوشاندن بالکن

بالکن بخشی از خانه شما می باشد که موجب می شود تا از سه طرف کسی دید به خانه شما نداشته باشد اما از یک سمت همیشه باز است و موجب می شود تا هوای آزاد وارد خانه شما شود. برخی از افراد در این فضا یک میز ودو صندلی قرار می دهند و گاهی اوقات چای عصرگاهی خود را در اینجا میل می کنند.

بهتر است فضای بازی که بالکن خانه تان دارد را با هیچ مانعی نپوشانید و اجازه دهید تا از این فضا لذت کافی را ببرید. غیر از این مواردی که گفته شد می توانید از بالکن استفاده های دیگری نیز داشته باشید ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که ایجاد فضای سبز در بالکن می تواند موجب ایجاد آزار و اذیت برای همسایگان طبقه پائین شود پس اگر قصد ایجاد چنین فضایی را دارید باید بسیار محتاطانه عمل کرده و زمانی که گل ها و گیاهان خود را آبیاری می کنید مراقب باشید که بیش از اندازه این کار را انجام ندهید .

در خصوص گلدان هایی هم که برروی نرده گذاشته ای باید مراقب باشید در حین آب دادن به آن ها رهگذران را خیس نکنید و یا موجب سلب آسایش همسایه طبقه پائینی خود نشوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.