#


طراحی باغچه به شیوه ای مدرن و زیبا

طراحی باغچه
14 نوامبر 2017 يك نظر 11025 بازدید

طراحی باغچه به شیوه ای مدرن و زیبا

طراحی باغچه به شیوه ای مدرن و زیبا

افراد بسیاری گمان می کنند بای داشتن یک باغچه مدرن و زیبا باید زمین مناسبی برای کاشتن گل و گیاه وجود داشته باشد در حالی که اینچنین نیست و برای این کار شما هیچ محدودیتی در انتخاب زمین ندارید. اگر باغچه ای به شکل مدرن داشته باشید می توانید ایده های زیبا و جذابی را در فضای آن با آزادی عمل بیشتری به وجود بیاورید. در مورد کف باغچه های خود نیز می توانید از گزینه های بسیاری که در پیش رو دارید استفاده کنید.

استفاده از چمن برای تزئین باغچه حیاط

برای ایجاد کف سازی زیبا برای باغچه خود می توانید از چمن های کوتاهی که رنگ روشن و سبز دارد استفاده کنید یا به سراغ چمن هایی بروید که رنگ تیره ای دارد. چمن های تیره که قد بلندتری دارد می تواند فضای باغچه شما را جذاب تر از پیش نشان دهد. البته بسیاری از افراد تمایل دارند به جای استفاده از چمن کف باغچه خود را با سنگ پوشش دهند تا طرح زیبا و مدرنی را برای باغچه خانه خود به وجود بیاورند.

برخی از افراد نیز ترجیح می دهند از چوب های طبیعی برای تزئین کف باغچه خود استفاده کنند و یک حالت شبه طبیعی برای حیاط خانه خود درست کنند. این طرح ها نزدیکی بسیاری به طرح های مدرن دارند و باعث می شوند زیبایی باغچه شما بیشتر از پیش به چشم بیاید.

طراحی باغچه

طراحی باغچه

ایجاد طرح های خلاقانه در طراحی باغچه

هیچ الزامی ندارد که همیشه چمن های باغچه خود را کوتاه کرده و گل ها و گیاهانی را که در آن رشد کرده اند هرس کنید بلکه می توانید با استفاده از سلیقه و خلاقیت خود ان ها را به شکل مدرن و زیبایی درآورده و طرحی زیبا را در حیاط خانه خود به وجود بیاورید.
اگر جزو افرادی هستید که به داشتن باغچه های شلوغ علاقه دارند می توانید اجازه دهید گل ها و گیاهان باغچه شما به همراه چمن ها بیشتر از حد رشد کنند و جلوه ای متفاوت به حیاط شما ببخشند. در باغچه های خود می توانید ترکیب دو مورد را به کار بگیرید.

می توانید دو طرح خلوت و شلوغ را با یکدیگر ادغام کرده و ترکیبی جدید را بسازید. به عنوان مثال می توانید یک قسمت از باغچه را اصلاح کرده و یک قسمت دیگر را به شکل خود باقی بگذارید بماند و هیچ دستی به آن نزنید. این می تواند یک طرح مدرن و جذاب به شمار برود و یک انعطاف پذیری بالا را در شکل ظاهری آن به وجود بیاورد.

تعیین هدف و خواسته از باغچه

برای اینکه بتوانید باغچه خوب و زیبایی داشته باشید باید در ابتدا بدانید که از محیط باز خانه خود چه توقعی دارید و تمایل دارید فضای سبز خانه تان به چه شکلی باشد. برای این کار باید در نظر داشته باشید که قصد دارید شکل فضای سبز حیاط چگونه باید باشد و چه چیزهایی باید در این فضا قرار داده شود. می توانید میز عذاخوری مناسبی را در باغچه قرار داده و از این فضا برای صرف غذا در روزهای خوب و آفتابی استفاده کنید. برای داشتن فضایی اینچنین باید بخشی از چمن های باغچه را بلند نگه داشته و در یک قسمت دیگر میز غذاخوری را قرار دهید تا بتوانید از بودن و نشستن در این فضا لذت کافی را ببرید.

استفاده از رنگ های چیره در طراحی باغچه

یکی دیگر از روش هایی که برای طراحی باغچه می توانید استفاده کنید به کار بردن رنگ های چیره و غالب است که باعث جذابین بیشتر در این محیط می شود. برای انجام این کار می توانید گل ها و گیاهان زیبا را به کار ببرید و یا از مبلمان راحتی استفاده کنید که مخصوص حیاط هستند. تاثیر رنگ این مبلمان در فضای باغچه بسیار زیاد بوده و باعث زیباتر دیده شدن این محیط می گردد.

اگر مبلمانی که برای حیاط خانه استفاده می کنید طرح و رنگ ساده ای دارند می توانید از بالشتک هایی که به شکل رنگارنگ هستند استفاده کنید و تزریق رنگ جالب و جدیدی برای باغچه حیاط خود داشته باشید. از آنجایی که باغچه یک محیط کاملا آرام بخش و رنگارنگ است پس برای داشتن یک فضای زیبا بهترین روش استفاده از گل ها و گیاهانی است که دارای گل و شکوفه های رنگی هستند. این گیاهان حالت طبیعی باغچه را به زیبایی نشان خواهند داد و جذابیت فضا را ارتقا می دهند.

ایجاد راهرو در باغچه

یکی دیگر از روش های جذابی که در تزئین باغچه می توانید استفاده کنید ایجاد راهروهای باریکی است که از جلوی درب ورودی شروع شده و تا محل مورد نظر شما امتداد پیدا می کند. انجام این کار باعث می شود هر بیننده ای که وارد خانه شما می شود ذوق کرده و از فضای زیبایی که در اطراف به وجود آورده اید لذت خواهد برد.

افرادی که حیاط کوچکی دارند می توانند از این روش در طراحی باغچه استفاده کنند. زمانی که فردی وارد حیاط خانه شما شود دیگر به کوچکی آن توجهی نکرده و بیش از هر چیزی جذب راهرو ایجاد شده می شود و از دیدن آن لذت خواهد برد. این کار باعث می شود دیگر افراد توجه کمتری به کوچکی حیاط داشته باشند و تنها راهرو جذاب به نظر آن ها دیده می شود.

طراحی باغچه

طراحی باغچه

به کار گیری مربع و اشکال هندسی در طراحی باغچه

برای داشتن باغچه ای مدرن باید از اشکال هندسی و مربع استفاده کنید. زمانی که در باغچه فضاهای مربعی و گوشه دار وجود داشته باشد باعث می شود که باغچه شما یک طرح مدرن و زیبا داشته باشد. این امر یکی از ضروریات طراحی باغچه های مدرن است و باید به طور حتم مورد توجه قرار بگیرد. می توانید از طرح های شطرنجی برای طراحی باغچه استفاده کنید. برای این کار باید مربع ها را یکی در میان از ترکیب سنگ ریزه خالی استفاده کنید و یک مربع را به فضای چمنی و سبز اختصاص دهید. این کار باعث می شود طرح مدرن و جذابی در باغچه حیاط خانه خود داشته باشید.

استفاده از عناصر طبیعی در سبک مدرن

یکی از روش های موثر در طراحی باغچه های کوچک که قرار است با عناصر طبیعی تزئین شود به کار بردن سبک مدرن در باغچه است. بهتر است برای داشتن باغچه ای مناسب با این سبک دکوری ها و گیاهان رنگارنگ را به اندازه زیاد در محیط اطراف باغچه خود استفاده نکنید.

اگر برخلاف این مساله عمل کنید می بینید که در مدت کوتاهی باغچه شما تبدیل به یک محیط شلوغ و پر از ازدحام تبدیل خواهد شد.به هیمن دلیل هر چقدر هم که هزینه کنید نمی توانید به حیاطی که مورد علاقه و پسند شما است دست پیدا کنید. سعی کنید حیاط خانه خود را خیلی شلوغ نکنید و هر روز به آن سر بزنید و رسیدگی کنید تا بتوانید همیشه یک باغچه زیبا و مرتب داشته باشید. با استفاده از این طرح ها و نکات به طور حتم خواهید توانست به یک باغچه سرسبز و زیبا دست پیدا کنید که چشم هر بیننده ای را خیره کند. استفاده از این طرح ها باعث ایجاد احساس آرامش و راحتی برای هر فردی خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *