#


طراحی ایده آل برای خانه دو خوابه

28 دسامبر 2017 يك نظر 2615 بازدید

طراحی ایده آل برای خانه دو خوابه

طراحی ایده آل برای خانه دو خوابه

شاید اغلب خانه های دو خوابه چندان بززرگ به نظر نرسند ولی می توان به دلیل داشتن فضای کافی از طرح های مختلف در خصوص دکوراسیون آن ها استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم تا ایده هایی را برای دکوراسیون خانه دو خوابه در اختیار شما قرار دهیم تا به وسیله آن ها بتوانید طرحی مدرن و جذاب و در عین حال ایده آل را برای اتاق خواب های خود داشته باشید.

در اصل این مطلب را برای افرادی آماده کرده ایم که قصد دارند خانه ای را بسازند و در پی داشتن طرح و نقش ای جالب هستند. می توانید از این طرح ها ایده گرفته و آن را با معمار در میان بگذارید تا او نیز خانه ای مطابق با میل و سلیقه شما بسازد. مسلما بودن در چنین خانه ای می تواند موجب آرامش شما شده و احساس خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

ایده های اساسی در ساخت خانه دو خوابه

اگر قصد ساخت خانه ای دو خوابه را دارید بهتر است اتاق خواب ها را در نزدیکی هم قرار دهید تا بتوانید اتاقی را که مخصوص خواب و استراحت است را از دیگر قسمت های خانه جدا کرده و موجبات راحتی خود و فرزندانتان را فراهم نمائید. در خصوص محل قرار گیری آشپزخانه باید به محل اتاق خواب ها توجه نمائید و این دو را در مقابل یکدیگر قرار دهید.

استفاده از عایق صدا در دیوار میان اتاق خواب ها

اگر در طراحی خانه خود از عایق های صدا در دیوار استفاده نمائید بدین وسیله باعث می شوید تا صدای کمتری وارد اتاق ها شود و وجود دیوار میان دو اتاق خواب نیز موجب می شود تا راحت تر به کمد دیواری دسترسی داشته باشید و لباس هایتان را به سهولت در آن قرار دهید.

استفاده از نقشه هایی متفاوت در ساخت اتاق خواب ها

هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به استفاده از یک نقشه یک شکل در مورد اتاق خواب ها نماید. می توانید در مورد اتاق اصلی که کمی نیز بزرگ تر از دیگری است از بالکن استفاده نمائید. بالکن موجود در اتاق خواب اصلی این امکان را به شما می دهد تا در آنجا حضور پیدا کرده و به مطالعه بپردازید و یا اینکه با قرار دادن میز و صندلی فضایی ویژه برای استراحت عصرگاهی و خوردن چای فراهم نمائید.

برای اینکه هر دو اتاق خواب به دستشویی دسترسی داشته باشند می توانید آن ها را در بین دو اتاق بسازید و به این ترتیب هردو اتاق به یک اندازه قابلیت دسترسی به حمام و سرویس دستشویی را دارا خواهد بود. بهتر است از قسمت پشتی آشپزخانه برای داشتن اتاق خواب استفاده نکنید چرا که به هیچ وجه جلوه خوبی نداشته و مورد مناسبی برای اتاق خواب به شمار نمی رود.

ایجاد اتاق خوابی برای کودک

خانواده هایی که دارای یک فرزند هستند در خصوص اتاق خواب ها می توانند به سراغ اتاق کوچکتر رفته و آنجا را برای کودک خود طراحی و چیدمان کنند. در چنین خانه ای که میان اتاق خواب ها و فضای نشیمن فاصله ای قرار داده شده و این فاصله به وسیله راهرو می باشد می توان شاهد صدای کمتری در اتاق خواب ها بود و این نکته در ایجاد حس آرامش بسیار موثر و تاثیر گذار خواهد بود.

ساخت سرویس بهداشتی جداگانه

برخی از خانه هایی که دارای طرح امروزی هستند در هر کدام از اتاق خواب ها سرویس بهداشتی جداگانه ای را دارند. البته ناگفته نماند داشتن سرویس بهداشتی جداگانه در هر اتاق خواب باعث می شود تا فضای اتاق نشیمن کمی کوچکتر به نظر برسد اما این مساله باعث می شود تا هر کدام از اتاق ها استقلال خود را داشته و افراد در استفاده از ان ها با هیچ مشکلی مواجه نباشند.

ایجاد فضایی مستقل در خانه

اگر می خواهید خانه ای مدرن و زیبا را طراحی نمائید بهتر است در بخش ورودی خانه خود از یک بالکن و فضای باز استفاده نموده و سرویس بهداشتی و حمام را نیز در نزدیکی اتاق خواب اصلی که برای خودتان است قرار دهید. در این سبک طراحی مطمئنا بخشی در بین تمامی اتاق ها ایجاد می شود که می توان در آن میز غذاخوری قرار داده و به عنوان اتاق غذاخوری استفاده کرد.

قرار دادن غذاخوری در مقابل بالکن

برخی از خانه های دو خوابه دارای بالکن هستند و این امکان را برای شما به وجود آورده اند که میز غذاخوری خود را در مقابل آن قرار دهید و از یک منظره زیبا و دلپذیر در هنگام صرف غذا برخوردار گردید. در این طراحی می توانید از بالکن خود نیز به عنوان یک فضای کاربردی استفاده نمائید.

ایجاد اتاق خوابی زیبا برای استفاده مشترک دو فرزند

در خانواده هایی که دارای دو فرزند هستند بهتر است از اتاق خوابی که اندازه بزرگتری دارد استفاده نمائید و طرح و دکوراسیون مناسبی را در آن به کار بگیرید تا دو فرزند شما بتوانند به راحتی و به صورت مشترک از این اتاق استفاده نمایند. اگر خانه تان به صورتی است که می توانید از فضای بیرونی خانه نیز استفاده کنید بهتر است تا میز غذاخوری خود را به این فضا منتقل کرده و در روزهای گرم غذای خود را در فضای باز صرف نمائید.

ایجاد طراحی هوشمندانه در خانه های دو خوابه

اگر تمایل به داشتن خانه ای شیک و زیبا هستید می توانید از طرح های هووشمندانه استفاده کرده و در بخش وسیعی از خانه خود پنجره به کار بگیرید تا بتوانید نور بیشتری را وارد خانه کرده و از بودن در این فضا لذت کافی را ببرید.

در این سبک از طراحی ها اتاق خواب ها در دو سمت خانه ایجاد شده اند و در بخش پشتی آشپزخانه نیز اتاقی مخصوص قرار دادن لباس ها و همچنین میز آرایش به وجود آمده است و موجب شده تا فضای خانه شما کاربرد بیشتری داشته باشد و بتواند به بهترین نحو چیدمان شود. می توانید از این سبک در ساخت خانه خود استفاده نموده و طرحی مدرن و جذاب را وارد خانه خود کرده و موجب شوید تا در طول روز خانه تان از نور طبیعی انباشته شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *