#


سرویس بهداشتی و طراحی داخلی آن در آپارتمان های امروزی

3 آوریل 2018 بدون نظر 1759 بازدید

سرویس بهداشتی و طراحی داخلی آن در آپارتمان های امروزی

طراحی داخلی سرویس بهداشتی در آپارتمان

یکی از فضاهایی که در هر خانه ای از اهمیت بالایی برخوردار است سرویس بهداشتی می باشد. با توجه به این که این فضا بسیار کوچک است و افراد زمان کمی را در این فضا می گذرانند اما نباید از اهمیتی که دکوراسیون آن دارد چشم پوشی کرد. اگر در خصوص سرویس بهداشتی طراحی خوبی صورت بگیرد به آرامش افراد کمک بسیار زیادی خواهد کرد و به مرور زمان می تواند تاثیر مثبت بسیاری بر روی روحیه و جسم افراد داشته باشد. در این مقاله قصد داریم در خصوص نکاتی که برای دست یابی به سرویس بهداشتی لوکس و زیبا اهمیت دارد صحبت کنیم.

حذف وان از فضای سرویس بهداشتی

در صورتی که فضای کافی در اختیار نداشته باشید به کارگیری از وان می تواند به عنوان یک عیب و نقص در مورد فضای سرویس بهداشتی به شمار بیاید. یکی از معایبی که وان ها دارند هدر دادن بی رویه آب ساختمان می باشد و علاوه برآن فضای بسیار زیادی را نیز به خود اختصاص خواهند داد که همین مساله موجب می شود فضای این بخش کوچکتر دیده شود. چنانچه قصد دارید از وان تحت هر شرایطی استفاده کنید می توانید وانی با اندازه بسیار کوچک را انتخاب نمائید و یا وان هایی را به کار بگیرید که در کنج فضا قرار می گیرند و جای زیادی را نیز اشغال نمی کنند.

استفاده از عناصری که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند

مسلما همه این نکته را به خوبی می دانند که به کار بردن لوازمی که مقاومت زیادی در برابر رطوبت و آب ندارند در سرویس های بهداشتی غیر مجاز شناخته می شود و چنانچه از لوازم نامناسبی در این بخش استفاده شود باید هزینه های دیگری را نیز برای تعویض و نگهداری از آن ها در نظر بگیریم که این کار دردسرهای خاص خودش را نیز دارد. با این وجود بعضی از ما در زمانی که اقدام به خرید لوازم مناسب برای سرویس بهداشتی می کنیم این نکات را نادیده می گیریم و تنها به صرف اینکه این عناصر زیبا هستند اقدام به خریداری آن ها می کنیم. عناصر و لوازم چوبی علیرغم زیبایی که دارند برای استفاده در سرویس های بهداشتی به هیچ عنوان مناسب نمی باشند. به کارگیری از روشویی های چوبی و درب چوبی و یا طبقات و شلف های چوبی به هیچ عنوان گزینه ای مناسب برای استفاده در این بخش نمی باشند هر اندازه هم که فضای وسیعی برای این بخش از خانه در اختیارتان باشد.

به کارگیری سیستم گرمادهی مناسب در سرویس بهداشتی

از آنجایی که در سرویس های بهداشتی از لوازم چینی و سنگی استفاده می شود و تهویه هوا نیز به صورت مداوم است به همین دلیل فضای سردی وجود دارد. شاید در بخش توالت وجود این فضا خوب باشد اما اگر سرویس بهداشتی توالت و حمام را در برگرفته باشد باید محیطی به وجود بیاید که دمای مطلوبی داشته و گرما نیز در آن جا احساس شود تا زمانی که فرد در حال دوش گرفتن است احساس خوبی داشته باشد و در روزهای سرد سال هم سرما نخورد. بهترین گزینه ای که در این مورد می توان استفاده کرد به کارگیری از سیستم گرمایشی از کف و دیوارها می باشد. توجه داشته باشید چنانچه در حال ساخت سرویس بهداشتی هستید باید سیستم گرمایشی را پیش از مرحله نازک کاری ساختمان قرار دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

توجه خاص و ویژه به آبگرمکن

یکی از عناصر اصلی ای که در سرویس های بهداشتی وجود دارد آبگرمکن می باشد. با وجود اینکه حضور فیزیکی این عنصر در فضای سرویس بدهداشتی احساس نمی شود اما نباید از تاثیری که دارد چشم پوشید. اگر زمانی که در حال دوش گرفتن هستید یکسره ا نوسان آب مواجه شوید آرامش خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل توصیه می شود از آبگرمکنی استفاده نمائید که علاوه براینکه دارای برچسب انرژی است کارایی بسیار بالایی نیز داشته باشد و بتوانید از آن بیشترین استفاده را بکنید.

توجه به تاثیر سیفون ها

سیفونی که خوب باشد می تواند هم در مصرف آب به صورت بهینه عمل کند و هم در خصوص تخلیه و تهویه هوا نیز عملکرد خوبی را داشته باشد. در صورتی که سیفون غیر استانداردی در سرویس بهداشتی شما قرار داده شده است مجبور هستید به جای یک بار فشار دادن آن پس از استفاده از سرویس بهداشتی چنیدن بار آن را فشار دهید تا آب تخلیه شود. به همین دلیل توصیه می کنیم زمانی که برای خرید سیفون اقدام می کنید توجه بسیار زیادی به آن داشته باشید و موردی را انتخاب کنید که کارایی بالایی داشته باشد و آب را نیز بی رویه هدر ندهد.

ایجاد نقطه کانونی در سرویس بهداشتی

شاید در ابتدا این مساله چندان به نظر جالب نرسد اما اگر تصمیم دارید که فضای سرویس خود را به شکلی لوکس و شاهانه طراحی کنید باید نقطه ای را به عنوان نقطه کانونی برای آن به وجود بیاورید تا هر دیده ای در نگاه اول به آن جلب شود. روشویی و اکسسوری هایی که در اطراف آن وجود دارد به عنوان یک نقطه کانونی می تواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند. بنابراین در انتخاب روشویی ای که دارای رنگ و لعاب است نهایت دقت را داشته باشید.

قرار دادن پنجره ای مناسب در فضای سرویس بهداشتی

اگر یک پنجره در سرویس بهداشتی وجود داشته باشد علاوه براین که به تهویه مطلوب کمک خواهد کرد موجب می شود تا محیط از رشد و بزرگ شدن میکروب ها پاک شود. علاوه براین وجود نور طبیعی موجب می شود تا فضای سرویس دلبازتر دیده شود و احساس طراوت و شادابی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد. در نهایت بهتر است راهی برای وارد شدن نور طبیعی به محیط سرویس پیدا کنید و پنجره ای مناسب را در این فضا قرار دهید.

قرار دادن عنصر نامتعارف در فضای سرویس بهداشتی

اگر عنصری نامتعارف در فضای سرویس بهداشتی وجود داشته باشد موجب خواهد شد تا این فضا به یک محیط مفرح و سرگرم کننده تبدیل شود و دیگر حالت یک فضای خسته کننده را نخواهد داشت. به کاربردن یک اثر هنری و یا تصویری از مناظر طبیعی در این محیط به عنوان یکی از راهکارهای غیر منتظره ای به شمار می رود که می توان در این محیط به کار گرفت و فضایی تازه و جدید را به وجود آورد. با رعایت این موارد می توانید سرویس بهداشتی خانه خود را تغییر داده و از طراحی جدیدی در خصوص آن استفاده نمائید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *