#


رنگها با خانه ی شما چه میکنند؟

12 می 2017 بدون نظر 1633 بازدید

رنگها با خانه ی شما چه میکنند؟

رنگها با خانه ی شما چه میکنند؟

خوشحالی، خرسندی و یا شادی یک حالت روانی است که در آن فرد احساس عشق، لذت، خوشبختی و یا شادی می‌کند.و یکی از مهم ترین عناصر در احساس آرامش وشادی در ما “خانه” است.وقتی شما خسته به خانه می آیید فضای شاد و گرم خانه میتواند این حالت روانی خوشایند را در شما به وجود آورد.در این زمینه قطعا داشتن دکوراسیون رنگی و شاد و آرامش بخش برای هر خانواده ای می تواند جذابیت های بسیاری داشته باشد.شما  می توانید فضایی کاملا متفاوت، شاد و رنگارنگ و در عین حال شیک در قسمت های مختلف خانه تان خلق کنید، بشرط آنکه با اصول بکارگیری رنگ های شاد در خانه آشنا شوید.

اتاق نشیمن:

غیررسمی و دوستانه بودن این فضا، چیزی است که در مرحله ی اول در هنگام ورود به خانه باید بچشم بخورد و یا ناخودآگاه احساس شود.چیزی که میتواند رسمیت را از این اتاق بگیرد، قرار دادن پرتره ای بزرگ بر روی کاغذ دیواری با طرح گلهای چینی ،و سپس انتخاب رنگ های شاد و متنوع در این اتاق است.حتی طراحی شما میتواند جسورانه تر باشد مثلا دست به انتخاب رنگ های شاد در کنار بکارگیری صحیح رنگ های خنثی (سفید، سیاه و قهوه ای) در این فضا بزنید.چرا که انتخاب رنگ در لطافت و جذابیت این فضا نقش بسزایی دارد؛ مثلا این حالت را تصور کنید: مبل راه راه صورتی/سفید، و دیوار آبی کمرنگ، و تابلویی بسیار بزرگ با رنگ سفید بر دیوار. چنین ایده ای ضمن ایجاد تضاد، لطافت اتاق را نیز حفظ میکند.

اما قطعا  جالب ترین و متفاوت ترین چیزدر اتاق نشیمن، استفاده از مبلمان مخملی طرح ال با رنگ آبی نفتی در کنج این اتاق خواهد بود که حس صمیمیت را به شما و اعضای خانواده تان و کسانی که به خانه تان می آیند القا می کند. کاغذ دیواری طرح چوب و قاب عکس های روی دیوار و میز کوتاه وسط اتاق نیز ظاهری مدرن و شیک به این فضا خواهد داد.

البته يکي از ترکيب هايي که می تواند به اتاق شما جلوه اي خاص و خلاقانه دهد ترکيب رنگ سبز و بنفش است. اين دو رنگ ،اتاق شما را رنگارنگ و زيبا نشان خواهند داد و مي توانند با هردرجه اي به کار روند. از اين رنگها هم مي توان در اتاق نشيمن استفاده کرد و هم در هر اتاق ديگري که دوست داريد روشن و پرنور به نظر برسد.مي توان يکي از اين دو رنگ را تيره تر انتخاب کرد.و انتخاب سايه رنگها بستگي به اتاق موردنظرتان دارد. اگر اتاق کوچک باشد بهتر است از سايه رنگهاي روشن تر استفاده شود. همچنين مي توان رنگ اصلي را کمرنگ تر از رنگ فرعي انتخاب کرد.

ورودی

شما میتوانید در قسمت ورودی خانه نقوش و رنگ هایی جسورانه را بکار بگیرید.مثلا رنگ قرمز کلاهک لوسترتان را با آباژوری با رنگ قرمز هماهنگ کنید و تضاد چشمگیری نیز با رنگهای خنثی سیاه و سفید ایجاد نمایید.یا مثلا با خلاقیت خودتان تضاد دیگری به وجود آورید و میان سرامیک های هندسی و نقوش منحنی روی دیوار و سقف هارمونی ایجاد نمایید.

آشپزخانه

حالا تصور کنید قرارگرفتن رنگ آبی فیروزه ای روشن کابینت های آشپز خانه تان در کنار رنگ سفید آجرهای آشپزخانه،چه فضای ملایم و آرامبخشی در خانه تان خلق خواهد کرد. شما میتوانید با استفاده از رنگ قرمز (در چهارپایه ها و گلدان) و سبز پسته ای این فضای آرام را زیباتر و شادتر کنید.

اتاق خواب:

بدون تردید کاغذدیواری هایی با نقوشی از گیاهان فضای اتاق خواب شما  را همچون بهشت خواهد کرد.و تکرار رنگ سبز در تاج تخت، والان های پنجره، نشیمن سکویی پایین پنجره، قاب آینه دیواری و صندلی های جلو تخت فضایی بهشت گون را برایتان رقم خواهد زد و با سبزی درخت های کاغذدیواری نیزهماهنگ خواهد شد. در چنین فضایی میتوان برای باز کردن رنگ ها از هم،درچهارچوب پنجره، روتختی و رو بالشی، وکلاهک آباژور از رنگ سفید استفاده کرد. اين ترکيب رنگ به اتاق شما جلوه اي شيک و زيبا و در عين حال باطراوت خواهد داد. اما اينکه که کدام يک از این رنگها را به عنوان رنگ اصلي انتخاب کنيد بستگي به سليقه خودتان دارد.

ضمنا ترکیب رنگ های مختلف آبی با رنگ سبز و سفید، مثل یک قرص مسکن آرام بخش عمل میکند. این ترکیب رنگ بسیار مناسب اتاق کودکان بیش فعال است که تمرکز و راحتی را برای آنها فراهم می کند. همچنین در مناطق گرم در تابستان مثل خانه های ساحلی ترکیب رنگ آبی و سفید و سبز بسیار جذاب می شود و حال و هوای ساحل را به داخل خانه می آورد. اگر این ترکیب رنگ را می پسندید ولی می خواهید دکوراسیون تان کمی گرم تر باشد از رنگ سفید برای بیشتر قسمت ها استفاده کنید وسبز و آبی را در پرده ها، پارچه ها، فرش و کوسن ها به کار ببرید. می توانید برای اطمینان از پایین نبودن سطح انرژی اتاق چند تکه زرد رنگ هم به فضا اضافه کنید.

حمام:

حتما شما هم احساس کرده‌اید که بعد از یک روز سخت و پرکار هیچ چیز جز یک دوش آب گرم نمی‌تواند خستگی‌تان را برطرف کند، و این روزها با رواج زندگی آپارتمانی و تغییراتی که در فضای خانه‌ها ایجاد شده، معمولا کوچک‌ترین و خفه ترین فضا به حمام و سرویس‌های بهداشتی اختصاص می‌یابد.بنابراین استفاده از رنگ‌های تیره در سرویس‌های بهداشتی چندان مناسب نیست، چون علاوه بر تاریک کردن محیط، فضای حمام را کوچک‌تر نشان می‌دهد، اما اگر از رنگ‌های روشن خصوصا سفید استفاده کنید می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به نقاشی مجدد، دکوراسیون حمام و دستشویی منزلتان را تغییر دهید. رنگ‌هایی از قبیل سبز روشن، هلویی یا طیف‌هایی از رنگ زرد مطلوب‌ترین رنگ‌ها برای استفاده در حمام هستند.

در عین حال رنگ‌های تیره مقدار کمتری از نورهای مصنوعی را بازتاب می‌دهند و به این ترتیب روشنایی حمام شما در صورت عدم استفاده از رنگ‌های روشن، بسیار تقلیل می‌یابد که موجب تاریک و ترسناک‌ شدن این محیط حتی در صبح‌ها می‌شود.

استفاده از رنگ‌هایی مثل آبی نمادی از دریا و نشاط و سرسبزی طبیعت هستند. در عین حال فضای حمام‌های کوچک را وسیع نشان می‌دهند و گرم و دلنشین خواهد کرد. استفاده از رنگ‌های گرمی نظیر شکلاتی کم‌رنگ هم نتیجه مطلوبی خواهد داشت چرا که این رنگ به القای حس امنیت خاطر و آرامش کمک می‌کند.

سعی کنید به همخوانی رنگ بین وسایل حمام و سرویس بهداشتی نیز توجه داشته باشید. البته رنگ دیوارها و کفپوش‌ها به عنوان زمینه اصلی، بیشترین تاثیر را در دکوراسیون این قسمت‌های منزل دارند، اما شما می‌توانید در صورت عدم توانایی مالی برای ایجاد تغییرات کلی تنها با تغییر کوچک‌ترین اجزای حمام مثلا استفاده از کف‌پوش‌های پلاستیکی رنگارنگ مخصوص، تغییرات مشهود و دلپذیری را در این فضا ایجاد کنید.

نکته:استفاده از رنگ كرم یا شیری در حمام و تمامی اجزای آن از جمله وان، كاشی‌ها، حوله‌ها، پرده‌ها و حتی رنگ دیوار سرویس بهداشتی تاثیر زیادی در افزایش فضا و بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن آن دارد. علاوه بر این، استفاده از رنگ سفید یا رنگ‌های روشن و گرم در این محل تاثیر زیادی در جلوه این مكان خواهد داشت، ضمن اینكه وجود این رنگ موجب می‌شود تا آلودگی‌ها و كثیفی‌هایی كه در این فضا وجود دارد زودتر در زمینه سفید رنگ آن خودنمایی كرده و افراد برای تمیز كردن آن اقدام كنند.

 

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *