#


رعایت چند تناسب در دکوراسیون منزل

9 آگوست 2018 بدون نظر 2155 بازدید

رعایت چند تناسب در دکوراسیون منزل

تناسب هایی که باید در دکوراسیون خانه رعایت شود

ممکن است تا به حال وارد اتاقی شده باشید و متوجه شوید که دکوراسیون فضای داخلی آن درست و به جا است. احتمالا دلیل مهم شکل گیری این احساس وجود تناسب هایی است که به عنوان کلید اصلی طراحی دکوراسیون نقش مهمی دارند.

مسلما تمام افرادی که طراحی دکوراسیون انجام می دهند، هماهنگی رنگ، اندازه، ابعاد لوازم، مبلمان و تمام وسایل تشکیل دهنده دکوراسیون فضای داخلی را مورد اهمیت قرار می دهند. در ادامه در خصوص رعایت تناسب در طراحی دکوراسیون منزل صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

چرا وجود تناسب مهم است؟

مسلما چیدن مبلمان در فضای اتاق، مانند خرید و انتخاب آن راحت نیست. برای اینکه بتوانید طراحی دکوراسیون ایده آلی داشته باشید، باید بعضی از نکات اصلی را مد نظر قرار دهید. این گونه تناسب علاوه بر این که باید بین اجزای دکوراسیون برقرار باشد، بلکه باید نسبت به ابعاد و اندازه های محیط نیز وجود داشته باشد.

زمانی که تمام تناسب ها در فضا به درستی رعایت گردد، نمای اتاق نیزبه طور کامل مناسب به چشم می آید. این امر هیچ ارتباطی به زیاد و یا کم بودن تعداد وسایل و جاگیر بودن آن ها ندارد. چنانچه ابعاد مبلمان در مقایسه با فضای اتاق بیش از حد بزرگ باشد، امکان دارد محیط قابل استفاده اتاق به نظر کم باشد. ولی چنانچه وسایل چیده شده در اتاق نیز در مقایسه با اندازه و ابعاد فضای آن کوچک باشد، ممکن است احساس راحتی و ارامش اتاق را از بین ببرد.

متداول ترین اشتباهاتی که ممکن است انجام دهید

یکی از مهم ترین و شایع ترین اشتباهاتی که ممکن است در رابطه با طراحی دکوراسیون اتاق انجام دهیم، استفاده از لوازم خانه و مبلمانی با ارتفاع یکسان، یک رنگ و ظاهری مشابه باشد. در این گونه موارد، معمولا ظاهر اتاق کسل کننده به نظر می آید. این اشتباهات را می توان به راحتی اصلاح کرد. برای مثال به کار بردن یک آباژور بلند در گوشه ای از اتاق می تواند مشکل تشابه ارتفاع لوازم را تا میزان زیادی برطرف نماید و در مقابل یک منبع نور خوب نیز در فضا ایجاد کند. علاوه بر این استفاده از یک کمد و یا قفسه بلند هم می تواند از لحاظ بصری به بهتر شدن دکوراسیون اتاق کمک نماید و در کنار آن فضایی مناسب برای نگهداری از وسایل در اختیارتان می گذارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *