#


دیوار شرقی قسمت نگهداری ظروف کلیسا

دیوار شرقی
8 مارس 2017 بدون نظر 1261 بازدید

دیوار شرقی قسمت نگهداری ظروف کلیسا

دیوار شرقی قسمت نگهداری ظروف کلیسا و نوسازی «هاکنی»،مکانی برای اصطبل

دیوار شرقی قسمت نگهداری ظروف کلیسا و نوسازی «هاکنی»،مکانی برای اصطبل:جایی دور از انتظار در پایین یک دوره ی تاریک ، پانزده متر یا بیشتر دورتر از خیابان ، خیابان«کمبل» [197] شماره ی A1 کاملا دور از شهر قرار گرفته است. هیچ چیزی مانع حضور ان در ارتباط با دیوار ها و درهایی معمولی نمی شود که با استفاده از ان، این بن بست منقطع شکل گرفته است.

اینجا پایان هاکنی است. در کنار یک حیاط باریک یک چشم انداز چند بعدی در تمام محوطه ی تاریک نور سبز باغ را اشکار می سازد. کاملا متروکه است، ناگهان این منطقه ظاهر می شود. به دور از سروصدا و الودگی خیابان اصلی کینگ اسلند، روشنایی (نور) مسیری را از میان فضای غار مانند تاریک به سمت دنیای (فضای) داخلی سرسبز ظاهر می شود.

نقشه ی همکف خانه ی «شل»

پشت در یک پنجره ی بزرگ ورودی باریک حیاط قرار دارد. داخل طرح زمین را مانند کارگاه/ اصطبل به طور زیرکانه ای با قرار دادن راه پله در مرکز ، بین پنجره روبه شمال ظاهر می شود. در سطح زمین دو گوشه ی تاریک ساختمان «اب» و «اتش» است. در گوشه جنوب شرقی کانون اصلی ، در شمال غربی دستشویی بیرونی قرار دارد؛ که بین انها نیمکت کاراشپزخانه و سکو قرار گرفته است ،بالای این نیمکت کار، پایین راه پله دوبل اصلاح شده ان قرار گرفته است.

باغبانی برای استفاده از نور

حقیقت کاملا در حال تغییر است. زمام در حال گذر است.
کتاب «الن ویسمن»[198] تحت عنوان دنیای بدون ما، با توضیح تجرب تفکر با ارائه ی عکس هایی اغاز می شود که پروسه هایی را توضیح می دهد که با ان ها ساختمان متروکه و تخریب شده کاملا دور افتاده است چون نیروهای طبیعت محوطه ی ان را احاطه کرده اند.

برگرفته از کتاب معماری نور ، نوشته امیر نادری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *