#


دکوراسیون پشت بام ایده ای نو در طراحی منزل

پشت بام
16 نوامبر 2017 يك نظر 5623 بازدید

دکوراسیون پشت بام ایده ای نو در طراحی منزل

دکوراسیون پشت بام ایده ای نو در طراحی منزل

در دنیای امروزه که اکثر خانه ها آپارتمانی شده دیگر فضای سبز کمتری در اطراف افراد دیده می شود در حالی که در خانه های سنتی حیاط وجود داشت که به عنوان یک فضای سبز و شاد و با طراوت از آن استفاده می شود. با وجود اینکه زندگی در آپارتمان محدودیت های زیادی را برای ما در پی داشته است اما ایده های جدیدی را نیز پیش روی ما قرار داده تا بتوانیم با استفاده از آن ها بتوانیم فضای سبز و دلنشینی را در محوطه زندگی خود به وجود بیاوریم. پشت بام ها فضای باز زیادی را برای ما فراهم می کنند اما به طور معمول از این فضا هیچ استفاده ای نمی کنیم. اگر بتوانیم فضاهایی اینچنین را به درستی طراحی و چیدمان کنیم می توانیم به عنوان حیاط از آن استفاده کنیم.

در این مقاله می خواهیم چند ایده جذاب برای دکوراسیون پشت بام ارائه دهیم که با انجام آن ها می توانید حیاط را به خانه خود آورده و از آن استفاده کافی را ببرید.

استفاده از صندلی در طراحی پشت بام

استفاده از ننو در فضای پشت بام باعث می شود احساس راحتی داشته باشید و مواقعی که قصد استراحت دارید بر روی آن نشسته و استراحت نمائید. بهتر است از گل ها و گیاهان زیادی در این فضای باز استفاده کنید و یک فضای آرامش بخش و زیبا را برای خود درست کنید. اگر نشستن بر روی ننو و نوشیدن همزمان چای برای شما امری سخت می باشد بهترین کار این است که یک جفت صندلی راحتی بر روی پشت بام قرار دهید تا بتوانید بر روی آن نشسته و راحت چای بنوشید.

پشت بام

پشت بام

قرار دادن میز غذاخوری بر روی پشت بام

می توانید در فضای پشت بام خود از گل ها و گیاهان زیادی استفاده کنید تا هم فضا را بزرگ ت از قبل نشان دهید و هم اینکه جذابیت و نشاط بیشتری را وارد این فضا کنید. در چنینی فضایی می توانید یک میز غذاخوری قرار داده و از پشت بام به عنوان یک محیط زیبا برای پذیرایی از میهمانان خود استفاده کنید. بنابر سلیقه خود می توانید برخی از سبزیجات تازه و سالادی را بر روی فضای مناسبی که در پشت بام ایجاد کرده اید کاشته و در آشپزی های خود استفاده کنید.

در مورد میز غذاخوری به سراغ مدل هایی بروید که بتواند با پشت بام شما تناسب کامل را داشته باشد و زیبایی این فضا را دو چندان نماید. در صورت میل می توانید کمی بیشتر هزینه کرده و چترهای سایه بان را در این فضا بگنجانید تا در روزهای آفتابی بتواند سایه بانی مناسب برای شما باشد. برای تکمیل طراحی پشت بام از سنگ فرش هی مناسب که طرح و رنگ زیبایی دارد استفاده کنید تا بتوانید فضایی همچون حیاط داشته و از بودن در این محیط لذت کافی را ببرید.

به کارگیری نیمکت در طراحی پشت بام

برای نشستن در پشت بام می توانید از نیمکت هایی که بزرگ و جادار است استفاده نمائید. استفاده از سبزه های بلند و قرار دادن گلدان های بزرگ باعث می شود در پشت بام به اندازه کافی سایه داشته و امنیت این فضا نیز بالا می رود. می توانید برای ایجاد جذابیت بیشتر از یک آب نمای زیبا در پشت بام خود استفاده کنید. به کار بردن آب نما باعث می شود صدای آب یک حس زیبا و آرامش بخش را به شما منتقل کرده و باعث شود کمتر صدای شلوغی شهر به گوش شما برسد.

در مقابل نیمکت ها می توانید از میزی کوچک استفاده کنید تا بتوانید به راحتی از میهمان های خود پذیرایی به عمل آورید. این کار باعث می شود میهمانان شما برای ساعتی که در این فضا قرار دارند از شلوغی ها و سرو صدا ها رها شده و در کنار آبنما و گیاهانی که در پشت بام قرار داده اید احساس خوبی داشته باشند.

پشت بام

پشت بام

به کار بردن پرده نمایش در پشت بام ایده ای نوین

می توانید از پشت بام به عنوان یک سینما استفاده کنید و یک پرده نمایش در این فضا نصب کنید. با ایجاد فضایی اینچنین می توانید دوستان خود را دعوت کرده و در این فضا تعداد زیادی کوسن قرار دهید و یک فضای دوستانه و صمیمی ایجاد کرده و از بودن در این فضا لذت کافی را ببرید. از آنجایی که پرده نمایش تنها در شب می تواند کارایی داشته باشد باید از نورپردازی صحیحی استفاده کنید که امنیت این فضا را نیز حفظ کند.

ایجاد حمام بر روی پشت بام

برای داشتن یک فضای هیجان انگیز در پشت بام می توانید حمام خود را در این فضا قرار دهید. با ایجاد یک حمام در پشت بام سبز خود می توانید در گرمای از آن نیز استفاده کنید. برای زیبایی بیشتر می توانید گل ها و گیاهان رنگارنگی را در دورتادور وان خود قرار دهید. با این کار می توانید یک بام زیبا و سر سبز داشته و خلاف طراحی های سابق رفتار کنید و یک ایده جدید و مدرن را در طراحی خانه خود داشته باشید.

تعبیه آبنما در طراحی پشت بام

با قرار دادن آب نما در پشت بام می توانید صدای آرامش بخش و آرامی را در پشت بام به وجود بیاورید. در کنار این آبنما می توانید از نیمکت و سایه بان استفاده کنید و از بودن در این فضا لذت کافی را ببرید. آب نما ها طرح های متنوعی دارند که با توجه به فضای پشت بام خود می توانید یک گزینه مناسب را انتخاب کرده و در محیط سبز و شاداب پشت بام قرار دهید.

ایجاد حریم شخصی و حفظ امنیت در پشت بام

برای اینکه از تسلط ساختمان های بلند بر تراس و پشت بام خانه خود در امان باشید ضروری است که یک لایه اضافی را برای حفظ امنیت حریم خصوصی خود بیافزائید. می توانید در این فضا از دیواره هایی که پوشیده شده از گل و گیاه است برای داشتن حریم خصوصی خود استفاده کنید. پس از ایجاد یک دیواره اینچنینی می توانید یک آلاچیق متناسب نیز در این فضا استفاده کنید و یک حریم پر از امنیت و زیبا را برای خود و خانواده تان ایجاد کنید.

پشت بام

پشت بام

ایجاد باغ عمومی بر روی پشت بام

می توانید از فضای پشت بام برای داشتن یک باغ عمومی استفاده کنید و گل ها و گیاهان مشترکی را در آن جا قرار دهید. این کار باعث می شود یک فضای شاد و هیجان انگیز با همسایه های خود داشته باشید و از بودن در این فضا لذت کافی را ببرید. می توانید پشت بام خانه خود را با استفاده از مصالح مناسب به یک بام سبز زیبا تبدیل کنید تا ساعات بیکاری و اوقات فراغت خود را به همراه خانواده و دوستان در این فضا سپری کنید و پس از گذراندن یک روز پر از سر و صدا و شلوغ ساعاتی را در یک محیط آرامش بخش و دنج سپری کنید.

مطمئنا با ایجاد یک فضای سبز زیبا در پشت بام خانه خود می توانید احساس خوبی را در خود و دیگران به وجود آورده و الگویی برای تاثیر پذیری سایرین شوید. این کار شما می تواند ایده های جذاب تری را برای دیگران به وجود آورد که در پشت بام خانه خود یک بام پر از طراوت را ایجاد کنند و با این کار تاثیر مثبتی در ایجاد شهری زیباتر داشته باشند. در خصوص ایجاد بام سبز باید لایه های زیرین پشت بام را برای گذاشتن گل ها و گیاهان به اندازه کافی مقاوم سازی کرده باشید تا موجب خرابی پشت بام و سقف طبقات پائین تر نشود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *