#


دکوراسیون جذاب برای آشپزخانه با کف پوش یا فرش؟

دکوراسیون آشپزخانه
26 نوامبر 2017 بدون نظر 2783 بازدید

دکوراسیون جذاب برای آشپزخانه با کف پوش یا فرش؟

دکوراسیون جذاب برای آشپزخانه با کف پوش یا فرش؟

بسیار یاز افراد هستند که در خصوص دکوراسیون خانه خود از مشاورانی که در این حوزه تخصص دارند کمک می گیرند. یکی از مسائلی که افراد در مورد آشپزخانه خود می پرسند این است که با چه فرشی می توانند کف آشپزخانه را زیباتر نشان دهند.برخی از مشاوران فرش هایی را که تزئینی هستند معرفی می نمایند. پیش از آنکه در مورد فرش یا نحوه دکوراسیون آشپزخانه خود اقدامی داشته باشید باید در نظر بگیرید به چه دلیلی قصد دارید کف آشپزخانه خود را بپوشانید. شاید یکی از علت های استفاده از فرش در آشپزخانه نازیبایی کف پوش آن است که شما را وادار می کند به فکر انتخاب فرشی مناسب باشید.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

علت استفاده از فرش در آشپزخانه چیست؟

در خصوص آشپزخانه های ایرانی باید بگوئیم کف پوش ان ها غالبا از سرامیک و کاشی و یا حتی سنگ می باشد که موجب می شوند چهره ناخوشایندی برای آشپزخانه به وجود بیاید. آشپزخانه یکی از فضاهایی است که خانم ها بیشترین ساعات را سرپا می ایستند. انجام کارهای مربوط به پخت و پز و سرو غذا و کارهای دیگری که در آشپزخانه انجام می شود موجب خواهد شد که به کمر و پای خانم ها فشار زیادی وارد شود و در دراز مدت این قسمت از بدن دچار آسیب دیدگی های زیادی شود. زمانی که بر روی کف پوش هایی که از جنس سنگ و سرامیک است فرش و یا موکتی قرار داده شود موجب خواهد شد که یک فضای نرم تری در این بخش از خانه ایجاد شود که تا حدی هم راحتی را برای یک خانم فراهم کند. پهن کردن فرش در آشپزخانه ای که دارای کف پوش سخت است می تواند یک ایده راحت و به صرفه باشد و باعث می شود فشار کمتری به پای افراد وارد شود. البته به خاطر داشته باشید که استفاده از فرش در آشپزخانه مشکلات خاص خود را نیز دارد.

دلیل استفاده نکردن از فرش در آشپزخانه چیست؟

لابه لای تار و پود فرشی که در آشپزخانه قرار دارد بهترین مکان برای زیست باکتری های کثیف می باشد. به طور حتم بر روی فرشی که در آشپزخانه پهن شده است آب هم ریخته می شود و یا مواد غذایی و در بدترین شکل ممکن است تخم مرغ هم بر روی فرش بیفتد و موجب کثیفی آن بشود. از آنجایی که همیشه نمی توان سریع در چنین مواقعی فرش را شست پس باید به فکر راه حل های بهتری باشید تا بتوانید در صورت ریختن مواد غذایی و شربت و چیزهای دیگر سریعا آن را پاک کنید. از طرفیتارو پود فرش بهترین ماکن برای رشد باکتری ها می باشد بنابراین بهتر است برای حفظ سلامتی خود و خانواده تان در فضای آشپزخانه از فرش استفاده ننمائید و جایگزین بهتری را برای آن انتخاب کنید.

استفاده از کف پوشی مناسب

در مورد کف پوش آشپزخانه لزومی ندارد که از سنگ یا سرامیک استفاده کنید و به جای آن می تواند از بین گزینه هایی همچون پارکت و یا کف پوش های لمینت یکی را که مناسب تر است و طرح و ظاهر مورد نظرتان را دارد انتخاب کنید. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این مواد می توانند در آشپزخانه استفاده شوند اما مراقبت بسیار زیادی را لازم دارند چرا که در مقابل حرارت و رطوبت حساسیت بسیار زیادی را دارند و باید بسیار مراقب آن ها بود. می تواند در بین انواع مختلف این کف پوش ها به سراغ مواردی بروید که با آشپزخانه سازگاری بیشتری را دارند. در مورد کف پوش ها تنوع بسیار بالایی وجود دارد که می تواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از کف پوش های چوب پنبه ای برای فضای آشپزخانه

یکی از متریال هایی که راحتی بسیار زیادی دارند و می توانند در مورد کف اشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند کف پوش های چوب پنبه ای می باشند. این مدل از کف پوش ها حالت بسیار نرمی داشته و به نرمی و راحتی اسفنج هستند. زمانی که در کف آشپزخانه خود از این کف پوش استفاده کنید مسلما بسیار خوشحال و راضی خواهید بود چرا که این کف پوش موجب ایجاد حسی خوب در کف پاهای شما خواهد گردید. البته نا گفته نماند هر کف پوشی با وجود نکات مثبتی که دارد یک سری معایب را نیز می توان برای آن برشمرد. یکی از معایبی که در مورد این کف پوش ها باید اشاره کرد این است که در برابر چنگال های حیواناتی که در خانه دارید بسیار ضعیف هستند و می توانند مورد خراشیدگی قرار بگیرند. البته افرادی که حیوان خانگی ندارند می توانند با آسودگی از این کف پوش های زیبا استفاده نمایند. این دسته از کف پوش ها در مورد طرح و رنگ دارای تنوع بسیار زیادی هستند که می توان از آن ها نهایت لذت را برد.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

به کار بردن کف پوش های وینیلی در کف آشپزخانه

خانم هایی که وسواس دارند و هیچ علاقه ای ندارند آب و کثیفی بر روی زمین وجود داشته باشد بهتر است از کف پوش های وینیلی استفاده نمایند. این کف پوش ها در برابر آب و میکروب ها از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند و در مورد طرح و رنگ آن ها نیز می توانید مدل های مختلف و متنوعی را ببینید. در مورد این دسته از کف پوش ها باید بگوئیم چندان راحت نیستند چرا که از یک ورق نازک تولید شده اند و اگر بخواهید به عنوان کف پوشی راحت از آن استفاده نمائید باید سیستمی که در زیر آن به کار می برید را از نوع راحت انتخاب نمائید. نرمی آشپزخانه به شما بستگی دارد و این شما هستید که مشخص می کنید در زیر این دسته از کف پوش ها چه موادی باید به کار برده شود.

استفاده از کف پوش های مشمع در آشپزخانه

افرادی که به طبیعت نیز علاقه دارند می توانند در مورد کف آشپزخانه خود از کف پوش های مشمع استفاده نمایند. این نوع از کف پوش ها از موادی درست شده اند که قابلیت تجدید پذیری را دارند و در ترکیبات آن موادی همچون روغن بزرک، چوب پنبه پودر شده و همچنین کلوفون کاج به کار رفته است. این کف پوش ها در عین اینکه دوام بسیار زیادی دارند از نرمی بالایی نیز برخوردار می باشند. هنگامی که بر روی این کف پوش ها ایستاده باشید به طور حتم از بودن در آشپزخانه لذت بسیار زیادی را خواهید برد. در چنین آشپزخانه ای شما احساس راحتی بسیار زیادی خواهید کرد و این مساله می تواند در آرامش و راحتی شما نقش بسیار زیادی را داشته باشد. پس در دکوراسیونی که برای آشپزخانه خود انتخاب می کنید توجه به کف پوش مناسب را فراموش نکرده و مورد مناسبی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید تا در هنگام کار کردن و صرف مدت زمانی طولانی در این فضا با راحتی بیشتری به انجام کارهای خود بپردازید. انتخاب کف پوش مناسب برای آشپزخانه یکی از اصول مهمی است که باید در مورد دکوراسیون منزل خود در نظر داشته باشید بنابراین بهتر است کمی هزینه کرده و این فضای پر کاربرد را به فضایی نرم و راحت تبدیل کنید که از سپری کردن بیشترین زمان خود در آن احساس خوبی به شما دست می دهد. می توانید از میان مدل های متنوعی که در مورد کف پوش ها وجود دارد یکی را انتخاب کرده و در آشپزخانه خود استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *