#


دکوراسیون ایده آل و مدرن برای نشیمن با بهره گیری از حداکثر فضا

28 دسامبر 2017 بدون نظر 1555 بازدید

دکوراسیون ایده آل و مدرن برای نشیمن با بهره گیری از حداکثر فضا

دکوراسیون ایده آل و مدرن برای نشیمن با بهره گیری از حداکثر فضا

برخی از خانم ها زمانی وسایل زیادی را در اطراف خود جمع آوری می کنند اما پس از مدتی این وسایل باعث می شود اتاق نشیمن بیش از اندازه شلوغ و نا مرتب به نظر برسد به همین دلیل باید به دنبال مکانی مناسب برای قرار دادن وسایل خود باشید تا از هرج و مرج و شلوغی اتاق نشیمن به اندازه کافی کاسته شود.

یکی از راه های ایجاد دکوراسیونی ایده آل برای اتاق نشیمن بهره گیری بهینه از فضای این اتاق می باشد و برای داشتن فضایی اینگونه سرمایه گذاری کردن ارزش بالایی را دارد. یکی از بخش های خانه که بسیار شلوغ می باشد و همیشه بیشترین وسایل در آن دیده می شوند اتاق نشیمن است.

تمام اعضای خانواده در این فضا در کنار یکدیگر جمع می شوند و حجم بسیاری از وسایل تنها در این بخش دیده می شود. در اتاق نشیمن مبلمان و صندلی های بسیاری وجود دارند که باید به آن ها نظم و ترتیب داد. برای اینکه دکوراسیون مرتبی برای اتاق نشیمن خود داشته باشید باید خلاقیت به خرج داده و بهترین راه حل ها را برگزینید.

اگر افکار خلاقانه خود را به کار ببندید می توانید کار دکوراسیون اتاق نشیمن را به بهترین شکل به انجام رسانده و محل مناسبی برای قرار دادن وسایل این اتاق پیدا کنید. انباشتن وسایل بر روی یکدیگر موجب می شود تا هیچ کدام از وسایل کاربرد خود را نشان ندهند و تنها شلوغی بیش از حد در این فضای کاربردی داشته باشید.

استفاده از بخش های مخفی کنار دیوارهای اتاق

اگر در اتاق خود از دراور و کشوهای کم ارتفاع استفاده می کنید بهترین مکان برای قرار دادن آن ها گوشه دیوارها می باشد. می توانید از این فضاها استفاده کرده و وسایل کوچک و بزرگی را که در نشیمن دیده می شود را در آن ها قرار دهید.

در خصوص دراورهای پهنی که در اتاق نشیمن قرار داده اید بهتر است طرحی خلاقانه را ایجاد کنید که موجب شود این وسایل ظاهری مخفی داشته و موجب جلب توجه نشوند. به این ترتیب می توانید از آن ها در اتاق پذیرایی خود استفاده کرده و وسایلی را بر روی آن ها قرار دهید و حجم اشغال شده در اتاق را به صورتی کامل کاهش داده و از فضای موجود به بهترین نحو استفاده نمائید.

اگر بخواهیم در این مورد مثالی را ذکر کنیم می توانیم به دسته کشوهای دراور اشاره کنیم. در خصوص این دسته ها می توانید به جای مدل های کلاسیک از دسته هایی که حالت مخفی دارند و در کناره های کشوها قرار می گیرند استفاده نمائید.

بهتر است از دراورها و کشوهایی استفاده نمائید که راحت قابلیت باز و بسته شدن را داشته باشند و بتوانند کلیه لوازم و وسایل کوچک را در خود جای دهند به این ترتیب دیگر اعضای خانواده بهانه ای برای قرار دادن وسایل خود در فضای نشیمن نخواهند داشت و این فضا تمیز و مرتب به نظر خواهد رسید.

نشیمنگاه هایی در کنار پنجره ها

در کنار برخی از پنجره های محلی برای نشستن ایجاد می شود که به شما کمک می کند محلی مناسب برای قرار دادن برخی از وسایل در زیر آن ها داشته باشید. برای اینکه در اتاق نشیمن خود محلی برای نشستن در حاشیه پنجره ها داشته باشید باید از طراحی هایی استفاده کنید که به شما کمک می کنند قسمت های فرو رفته ای را در اتاق داشته و در آن جا نشیمنگاهی مناسب ایجاده کرده و فضایی برای قرار دادن وسایل خود بسازید.

اگر در طراحی اتاق نشیمن شما از دیوارهای صافی استفاده شده است در قسمت پنجره ها که فاقد هر گونه فرورفتگی هستند باید کمی خلاقیت به خرج دهید و طرح هایی را به وجود بیاورید که موجب می شوند تا با به کارگیری المان های طراحی نشیمنگاه هایی در کنار پنجره ها به وجود آمده و محل مناسبی برای قرار دادن وسایل اضافی می باشد.

استفاده از فضای موجود در اطراف درب اتاق

زمانی که وارد اتاق می شویم اصولا در اولین نگاه توجه مان به سمت سه دیواری که در پیش رویمان قرار دارد جلب می شود و تقریبا در اغلب موارد هیچ توجهی به دیوار پشت سری خود نداریم. معمولا دیوار چهارم در کنار درب ورودی اتاق قرار داده می شود و اغلب در مورد آن ها می توان از قفسه های مختلفی برای قرار دادن وسایل استفاده کرده و بر روی آن ها نصب کرد.

از آنجایی که دیوار کنار درب ورودی در اکثر مواقع در دید رس نیست می توان از آن ها برای نصب قفسه های باز که چندین طبقه را شامل شده اند استفاده کرد و وسایل بسیاری را بر روی این قفسه های نصب شده قرار داد. افرادی که به نظم و ترتیب علاقه مند هستند بهتر است از این قفسه های باز استفاده نکنند چرا که نداشتن درب برای آن ها کمی مشکل ساز خواهد بود و می تواند باعث ایجاد دردسرهای زیادی شود پس بهتر است آن ها را با قفسه هایی که دارای درب هستند جایگزین کنید.

ایجاد طاقچه هایی به حالت مخفی در اتاق

در مورد دکوراسیون اتاق ها باید به نحوی عمل کنید که علاوه بر کاربردی بودن فضا فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل به وجود بیاید. بهتر است از فرورفتگی هایی که بر روی دیوارها وجود دارد استفاده کرده و و طاقچه هایی به حالت مخفی بر روی آن ها ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا فضای اتاق شما در عین کاربردی بودن مرتب نیز به نظر برسد.

اگر بخواهید فضایی این چنین داشته باشید و تشخیص بدهید کدام دکوراسیون مناسب فضای اتاق شما است باید به شکل و ظاهر کلی آن فضا توجه نمائید. در این خصوص می توانیم به فضایی که در قسمت بالایی شومینه ها قرار دارد اشاره کنیم که برای ایجاد یک طاقچه با حالت مخفی کمک بسیاری خواهد کرد.

به کار بردن کمد دیواری در فضای اتاق

در خصوص اتاق هایی که کمی کوچک هستند می توانید از کمد دیواری استفاده کرده و به مرتب تر دیده شدن این فضا کمک کنید. زمانی که در اتاق وسایل اصلی قرار بگیرند می توانید ظاهری جذاب را از اتاق نشان دهید و این فضا بزرگ تر از حد سابق خود دیده خواهد شد.

در مورد طراحی کمد دیواری ها بهتر است به نحوی آن ها را نصب کنید که از کف تا سقف را تحت پوشش خود قرار دهند و رنگی هم که در مورد آن ها انتخاب می کنید باید با رنگ دیوارهای اتاق هماهنگی کامل را داشته باشند. اگر در مورد کمد دیواری های اتاق خود از خطوط عمودی استفاده کنید می توانید موجب خطای دید شده و ارتفاع سقف اتاق را بلند تر نشان دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *