#


دکوراسیون ایده آل برای اتاق کودک خود به وجود بیاورید

27 دسامبر 2017 5 نظر 2221 بازدید

دکوراسیون ایده آل برای اتاق کودک خود به وجود بیاورید

دکوراسیون ایده آل برای اتاق کودک خود به وجود بیاورید

اگر بخواهید طراحی داخلی زیبایی برای اتاق کودک خود داشته باشید باید ریزه کاری های بسیاری را مد نظر قرار دهید. توجه به این ریزه کاری ها و نکات جزئی موجب می شود تا اتاقی که برای کودک خود درست می کنید زیبایی و جذابیت را در عین سادگی داشته باشدو موجب ایجاد حس آرامش برای کودکان دلبند شما شود.

در جامعه امروزی دیگاه های متنوعی برای طراحی و دکوراسیون اتاق کودک وجود دارد و برخی از این دیدگاه ها می گویند در طراحی اتاق کودک تنها نباید به مورادی که برای او جذابیت دارد تکیه کرد و باید موارد دیگر و نکات مهم دیگر را نیز به خاطر داشت.

موارد بسیاری وجود دارد که می توان با موارد دلخواه کودک شما ادغام شده و طرح مدرن و جدیدی را به وجود بیاورد. به عنوان مثال باید بگوئیم از آنجایی که یک کودک رشد سریعی دارد دکوراسیون اتاق او نیز به همان سرعت دچار تغییر می گردد.

ما به عنوان والدین کودک و یا حتی یک طراح باید با تمام تغییراتی که در حال بروز است آشنایی داشته و خود را برای اعمال آن ها آماده نمائید. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که آیا قرار است دکوراسیون اتاق را متناسب با روحیات و علایق یک کودک آماده کنید یا اینکه دو کودک قرار است در استفاده از آن اشتراک داشته باشند. پیش از دانستن این موارد شما باید کودک خود را به خوبی بشناسید و بدانی که چه روحیه ای دارد و با در نظر گرفتن علایق و سلیقه او طراحی داخلی اتاقش را شروع کنید.

بررسی اتاق از زوایای گوناگون و انتخاب طرح مناسب

برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک به مانند هر اتاق دیگری باید در ابتدا آن را خوب بررسی کرده و طرح مناسبی را برای آن انتخاب نمائید. طرحی که در نظر می گیرید باید به شکلی باشد که اتاق را تغییر دهد و شکل جدیدی را برای آن درست کند. از آنجایی که کودک سرعت بالایی در رشد دارد به همین دلیل طرح اتاق او نیز باید متناسب با رشد او باشد و این کار خلاقیت و توانایی شما را نشان می دهد که چگونه می توانید اتاق را همزمان با سن جدید او طراحی نمائید.

اتاقی که طراحی می کنید باید به گونه ای باشد که در سال های نخست که کودک کوچک است به راحتی قابل تمیز شدن به وسیله شما را داشته باشد. اگر اتاق را به شکلی دکوراسیون کنید که نتوانید وسایل ریخته شده را به سادگی جمع کنید در اصل طراحی شما ایراد دارد و به هیچ عنوان مناسب کودک نمی باشد.

استفاده از جزئیات خاص در دکوراسیون اتاق کودک

اتاق کودک باید به شکلی طراحی شود که بخشی از آن مختص تنهایی های او باشد؛ این فضا باید به گونه ای باشد که کودک گاهی بتواند احساس خصوص بدن را داشته باشد و ساعتی از وقت خود را در این فضا بگذراند. یکی دیگر از فضاهایی که باید در اتاق کودک تعبیه شود فضای بازی برای او است که امنیت بالایی نیز باید داشته باشد.

بخشی از اتاق کودک باید برای انجام تکالیف مدرسه او صرف شود بنابراین بهتر است که در طراحی اتاق او بخش های مختلفی را در نظر بگیرید تا کودک بتواند احساس خوبی از بودن در این فضا داشته باشد.  فضایی که برای خواب کودک در نظر می گیرید باید راحت بوده و حس آرامش را برای کودک ایجاد کند. اگر غیر از این باشد طراحی اتاق ایراد دارد و باید دقت بیشتری را به کار گرفت. کودک باید در محل خواب خود احساس امنیت و راحتی داشته باشد تا بتواند با آرامش بخوابد.

آغاز طراحی دکوراسیون اتاق کودک

پیش از شروع طراحی بهتر است ایمنی فضا را در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که این مساله یکی از مهمترین مواردی است که در طراحی هر بخشی باید به آن توجه بسیاری داشت. با توجه به این مساله باید اتاقی برای کودک درست کنید که از هر نظری در ایمنی کامل باشد و موجب شود کودک احساس امنیت بالایی را به دست بیاورد.

اتاقی مناسب برای کودک خود طراحی کنید

اگر کودک شما کوچک است و انگشت هایش میان درزها گیر می کند می توانید از درزگیر استفاده نمائید تا کمی امنیت اتاق او را ارتقا ببخشید. برای اینکه کودک شما دست به کارهای خطرناک نزند و یا به سراغ پریزهای برق نرود حتما از محافظ هایی که مخصوص کودکانی اینچنین طراحی شده اند کمک بگیرید.

در مورد پنجره ها هم نکات ایمنی را رعایت نمائید و لولای آن ها را چک کنید تا به راحتی به وسیله کودک باز نشود. برای جلوگیری از این کار می توانید از قفل کودک استفاده کنید. اگر قرار است در اتاق کودکی که طراحی می کنید چند کودک حضور داشته باشند بهتر است در خصوص کودکانی که سن آن ها کمتر از هشت سال است نباید تخت خواب های دو طبقه را انتخاب کنید.

یکی دیگر از نکاتی که دراتاق کودک باید در نظر داشته باشید این است که شومینه در این فضا وجود نداشته باشد. وجود آتش به صورت مستقیم می تواند خطرات بسیار زیادی را برای کودکان به همراه داشته باشد. به جای شومینه می توانید از شوفاژ و یا سیستم های گرمایشی که در کف قرار داده می شود استفاده نمائید.

در خصوص قالیچه هایی که برای اتاق کودک به کار می برید اگر کاشی و پارکت در کف به کار رفته می توانید ترمز فرش به زمین بچسبانید تا مانع از سر خوردن کودک گردد.

هرگز شلف ها و طاقچه هایی که در اتاق کودک به کار برده می شود را در ارتفاع بلند قرار دهید تا کودک نتواند به آن ها به راحتی دسترسی داشته باشد. زمانی که شلف ها و طاقچه ها در ارتفاع پائینی قرار داشته باشد موجب می شود کودک آن ها را وسیله بازی دانسته و از آن ها بالا رود. این کار موجب می شود تا کودک به زمین بیفتد و خطرات و آسیب های بسیار زیادی را برای کودک شما در پی خواهد داشت.

طراحی اتاق برای دو کودک

اگر دو کودک به صورت مشترک از یک اتاق خواب استفاده می کنند باید فضا  را به نحوی طراحی کنید که به خوبی پاسخگوی سلیقه هر دو باشد و کارایی لازم را برای هر دو کودک فراهم نماید. در خصوص انتخاب کلیه وسایلی که برای این اتاق در نظر می گیرید باید به سلیقه و نظرات مختلف کودکان هم توجه داشته و از هر وسیله ای دوتا تهیه نمائید.

رنگ اتاق کودک

در خصوص رنگ اتاق کودک نیز باید دقت بسیاری داشته باشید. کودکانی که سن کمتری دارند بیشتر به سمت رنگ های ملایم جذب می شوند به همین دلیل می توانید در سنین پائین تر از رنگ های ملایم برای رنگ آمیزی اتاق کودک استفاده نمائید. می توانید برای اتاق فرزندان خود از ترکیب رنگ های تند و تحریک کننده در کنار رنگ های خنثی استفاده کرده و فضایی سرشار از هیجان و انرژی را به وجود بیاورید. در اجرای رنگ آمیزی مناسب اتاق کودک نیز بهتر است نظر و سلیقه او را جویا شوید و پس از آن اقدام به این کار نمائید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *