#


دکوراسیون اتاق خواب؛ حذف وسایل اضافی راهی برای ایجاد آرامش

30 می 2018 بدون نظر 1613 بازدید

دکوراسیون اتاق خواب؛ حذف وسایل اضافی راهی برای ایجاد آرامش

ایجاد آرامش در اتاق خواب با ایجاد دکوراسیون مناسب

اغلب افراد زمان هایی که به آرامش نیاز دارند ترجیح می دهند در اتاق خواب استراحت کنند؛ اگر شما نیز جرو این دسته از افراد هستید پس باید فضای اتاق خواب را آرامش بخش کنید. اما برای رسیدن به فضا از کجا باید شروع کنیم؟ گاهی پیش می آید که ریز ترین وسایل دچار بهم ریختگی اتاق می شود و همیشه وقت کافی برای مرتب کردن اتاق را ندارید و از شلختگی محیط رنج می برید. ما در اینجا چند پیشنهاد برای شما داریم که میتواند کمک شایانی برای مرتب نگه داشتن اتاقتان کند.

اولین کار این است که وسایل کاری و ادرای و صورتحساب هایتان را خارج کنید، زیرا اتاق خواب محل استراحت شماست نه اتاق کار، حتی کامپیوتر و لپ تاپ هم شامل وسایل کاری می باشد و شما با سرگرم شدن به آنها از استراحت کردن باز میمانید.

پیشنهاد بعدی ما این است که اتاقتان را تبدیل به اتاق دنیای مجازی نکنید و تکنولوژی را به اتاقتان راه ندهید زیرا این وسایل شما را مشغول کرده و تا به خود می آیید متوجه می شوید که زمان استراحتتان تمام شده وباید به دنبال کارهای روزمره تان بروید. البته گوش دادن به یک موسیقی آرامش بخش و آرام، بحثش جداست. اگر نمیتوانید تلفن و کامپیوترتان را در بیرون از اتاقتان نگه دارید سعی کنید در زمان استراحت و مخصوصا شب آن ها را به حالت نور شب تنظیم کنید و قبل از خواب آنها را خاموش کنید.

اگر در کنار تخت خود میزی قرار دادید، حتما آن را مرتب و خلوت نگه دارید و آن را محل نگهداری وسایلی مثل تلفن همراه وعینک و حتی لیوان آب و… قرار ندهید و فقط لوازم ضروری را روی آن بگذارید. میتوانید یک گلدان کوچک روی آن قرار دهید و یا اگر شب ها عادت به مطالعه دارید فقط کتاب درحال مطالعه خود را روی آن قرار دهید و یا اگر شب ها دارو مصرف میکنید میتوانید داروهایتان را روی آن بگذارید.

هرچه اتاق خوابتان ساده تر وخلوت تر باشد، آرامش بیشتری به شما می بخشد. ممکن است از آن دسته افرادی باشید که فضای زیر تختشان پراست از وسایل و یا حتی لباس، درست است که وسایل زیر تخت قابل رویت نیست اما چون شما به آن آگاهی دارید، در ذهن شما فضایی را اشغال میکند. پس بهتر است به جای تلمبار کردن وسایل و لباس در زیر تخت از کشوهای متحرک استفاده کنید. همیشه سعی کنید لباس های تمیزتان از لباس های چرک را جدا  کرده و جابجا کنید و از بهم ریختگی اتاق جلوگیری کنید.

نگذارید لوازم آرایشتان بهم ریختگی ایجاد کند!

متاسفانه بعضی از افراد حتی وسایلی را که مدتها استفاده نمیکنند و یا شاید تاریخ انقضای آنها هم گذشته باشد بر روی میز خود تلمبار میکنند. ما پیشنهاد میکنیم وسایلی را که مدتهاست استفاده نکرده اید دور بیاندازید و وسایل مصرفی را درون جعبه ای داخل کشو قرار دهید .

وسایل اضافی را از اتاقتان خارج کنید. مثلا اگر در اتاقتان کتاب های زیادی جلوی دستتان است که شما در حال مطالعه ی فقط یک یا دو تا از کتابها هستید، پیشنهاد میکنیم کتابهای اضافی را از جلوی دست جمع کرده و به کتابخانه تان منتقل کنید و با گردگیری اتاقتان تمیزی و نظافت را به ارمغان بیاورید و در اتاقتان احساس آرامش بیشتری را تجربه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *