#


دکوراسیونی خاص و زیبا با استفاده از کفپوش های دکوراتیو اپوکسی

3 آوریل 2018 يك نظر 1865 بازدید

دکوراسیونی خاص و زیبا با استفاده از کفپوش های دکوراتیو اپوکسی

ایجاد فضای خاص و دکوراتیو با استفاده از کفپوش های اپوکسی

چنانچه تمایل دارید از کفپوش هایی با استقامت بالا در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید که هم دکوراتیو باشد و هم قیمت ارزانی داشته باشد می توانید با خیالی آسشوده به سراغ کفپوش های دکوراتیو اپوکسی بروید و از آن ها به عنوان یک گزینه فوق العاده استفاده نمائید. کفپوش های اپوکسی که به نام پولی پوکساید نیز شناخته می شوند دارای خواص مقاومتی بسیار زیادی هستند و از لحاظ مکانیکی بسیار مقاوم هستند و در برابر مواد شیمیایی نیز به عنوان یکی از مواد مستحکم و مقاوم شناخته می شوند. این مدل از کفپوش ها دارای قابلیت های بسیاری هستند که می توان به مقاومت بالا در برابر ساییده شدن و چربی ها اشاره کرد. مقاومت بالای این کفپوش ها موجب شده به عنوان گزینه ای عالی در دکوراسیون امروزه به کار گرفته شوند. از این مدل از کفپوش ها می توان در فضاهای مختلفی همچون منازل و مکان های اداری و تجاری و حتی مراکز درمانی و بسیاری فضای دیگر استفاده کرد بدون این که آسیبی به آن ها وارد شود و یا تغییری در ظاهر آن ها به وجود بیاید.

این مدل از کفپوش ها را می توان به سادگی بر روی سطوح مختلفی همچون سطوح بتنی و موزاییکی و سنگی و فلزی به کار گرفت. زمانی که این کفپوش ها را در محل مورد نظر به کار می گیرید در نهایت با سطحی صاف و صیقلی مواجه خواهید شد که می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما را ارتقا دهد و فضایی دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد. در خصوص استفاده از این مدل کفپوش ها می توان کارهای زیادی انجام داد که یکی از آن ها استفاده از طرح های دو بعدی و یا سه بعدی و قرار دادن آن ها در زیر این مل از کفپوش ها می باشد. پس از چاپ و قرار دادن طرح مورد نظر می توانید از رزین و لاک الکل برای پوشاندن آن ها استفاده نمائید و در نهایت مواد اپوکسی را روی این مواد ریخته و کفپوشی صاف و صیقلی به وجود بیاورید.

در این مقاله قصد داریم نحوه کار با کفپوش های اپوکسی و چگونگی اجرای آن ها را بیان کنیم تا بتوانید با نحوه کار با این کفپوش ها آشنایی بیشتری به دست آورده و در صورت تمایل بتوانید راحت تر از آن ها استفاده کنید.

مرحله نخست: آماده کردن سطح کار برای استفاده از اپوکسی

در مرحله نخستی که قرار است از کفپوش های اپوکسی استفاده کنید ابتدا باید سطح مورد نظر خودتان را کاملا تمیز نمائید. هر گونه مواد اضافی و ناخالص همچون لکه های چربی باید از این سطوح به طور کامل پاک شده و سطح تمیز شود. از آنجایی که رنگ آمیزی به شکل یکنواخت نمی باشد و تقریبا می توان گفت نیمه شفاف است باید سطحی که در زیر کار استفاده می شود به صورت کاملی تمیز باشد. برای اینکه بتوانید سطح خود را هموار کنید می توانید از ملات ماسه و سیمان استفاده کرده و تمام شکاف هایی را که در کف فضای مورد نظر وجود دارد را پر کنید. علاوه براین باید شیب مناسبی را برای کف پیش از انجام کار به وجود بیاورید و نقاطی که به صورت ناهموار در سطح وجود دارد به وسیله پرکننده بتن پر کرده و سطح صافی را به وجود بیاورید.

مرحله دوم: حذف هرگونه مواد از بتن

در مرحله بعدی باید بتن کف را از مواد اضافی پاک کنید. برای انجام این کار بهتر است از آب و جاروبرقی خشک کن کمک بگیرید. به شکلی که سطح مورد نظر به صورت کامل خشک شود. ترجبحا بهتر است بیست و چهار ساعت را برای خشک شدن سطوح مورد نظر خود در نظر بگیرید. چنانچه نیاز باشد می توانید سطوح مورد نظر خود را برای اینکه تمیزی بیشتری داشته باشد دوبار بشوئید تا هرگونه مواد اضافی باقی مانده پاک شود. در این مرحله این امکان را دارید که از شستشو دهنده های قلیایی استفاده کنید و به این ترتیب سطح بتن را به صورت کامل تمیز کنید تا هنگام کار با اپوکسی مشکلی به وجود نیاید.

مرحله سوم: استفاده از ترکیب اسیدی برای پوشاندن سطوح مورد نظر

پیش از انجام هر کاری باید از یک نوار چسب کاغذی استفاده کرده و دورتادور سطح مورد نظر خود را با آن پوشش دهید تا مواد با سطوح دیگر برخوردی نداشته باشند. می توانید برای پاشیدن مواد اسیدی بر روی سطوح مورد نظر خود از پمپ نیز کمک بگیرید. برای انجام این مرحله باید دو نفر با یکدیگر مشارکت داشته باشند به این شکل که یکی از افراد مواد اسیدی را اسپری کند و فرد دیگر پشت سر او قرار گرفته و با جارو مواد را بر روی سطح به صورت کامل پخش کند. چنانچه یک نفر قرار است این کار را انجام دهد باید در نظر داشته باشد که بهترین کار این است که حجم کمتری را برای انجام در نظر بگیرد و پس از انجام هر مرحله به سراغ مرحله دیگر برود تا بتواند نتیجه بهتری را به دست بیاورد.

مرحله چهارم: صبر کردن و ترمیم سطوح پوشیده از مواد

پس از اینکه اسید بر روی سطح مورد نظر پاشیده شد باید منتظر بمانید تا مواد کاملا در سطح نفوذ پیدا کند. مواد در قسمت های مختلف به صورت های گوناگونی با سطح درگیر می شوند به همین دلیل باید منتظر ماند تا مواد کاملا به خورد سطح رفته و با آن درگیر شود. پس از یک شبانه روز که منتظر خشک شدن سطوح بودید از میزان شفافیت آن رضایت کامل نداشتید می توانید از ترکیب اسیدی بر روی سطح مورد نظر مجددا استفاده کنید تا به شفافیت دلخواه خود دست پیدا کنید.

مرحله پنجم: تمیز کردن سطح از ترکیب اسیدی

برخلاف مرحله قبل حالا زمان آن رسیده که مواد اسیدی به کار رفته بر روی سطوح را پاک کنید. برای انجام این کار به طور معمول از ترکیب آب و آمونیاک استفاده می گردد. متخصصینی که در این حوزه فعالیت دارند عنوان کرده اند که حتما پس از اینکه مواد خنثی را بر روی سطح مورد نظر خود ریختید باید از جارو و یا فرچه استفاده کرده و مواد را بر روی سطح پخش کنید. پس از انجام این کار می توانید سطح را به وسیله آب بشوئید و چنانچه احساس نیاز کردید می توانید سطح را دو مرتبه و یا بیشتر به وسیله آب بشوئید. برای اینکه سطح صافی داشته باشید باید نکات ذکر شده را به درستی انجام دهید تا زمانی که سطح با مواد اپوکسی پوشانده می شود دیگر هیچ ناصافی ای وجود نداشته باشد.

مرحله ششم: به کارگیری از پوشش نهایی بر روی سطح مورد نظر

در این مرحله که به عنوان مرحله نهایی محسوب می گردد از پوششی نهایی بر روی سطح استفاده می شود. به طور معمول از سیلر برای این کار استفاده می شود و آن را به وسیله غلطک و یا رول رنگ آمیزی بر روی سطح مورد نظر پخش می نمایند. در این مرحله می توانید کلیه نوارهای کاغذی را که برای حفاظت از پوشش دیوارهای چسبانده بودید را از دیوار جدا کنید. در انتهای کار می توانید از پوشش مستحکم و مقاومی همچون رزین بر روی سطح نهایی بهره مند گردید که موجب می شود کف استقامت و مقاومت بسیار زیادی را به دست بیاورد. البته این امکان را نیز دارید که از دو نوع پوشش مات و یا برای در خصوص سطح انتهایی بهره مند گردید و سطحی صاف و صیقلی را به وجود بیاورید که می تواند دکوراسیون منزل شما را به زیباترین حالت نشان دهد و زیبایی بیشتری نسبت به کفپوش های دیگر خواهند داشت. استفاده از کفپوش ها طی سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است که می توان با استفاده از آن ها فضای زیبایی را در خانه ایجاد کرد. کفپوش های اپوکسی به سادگی آماده می شوند که می توانید از آن ها بیشترین استفاده را برده و فضایی خاص را در خانه خود به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *