#


دکوراسیونی الهام گرفته از طبیعت با کفپوش های بامبو

24 دسامبر 2017 يك نظر 1093 بازدید

دکوراسیونی الهام گرفته از طبیعت با کفپوش های بامبو

دکوراسیونی الهام گرفته از طبیعت با کفپوش های بامبو

در بین کفپوش ها مدل های بسیار متنوعی وجود دارد که کفپوش های بامبو یکی از آن ها می باشد. از زمانی که این مدل از کفپوش ها معرفی شده است در خصوص آن ها صحبت های بسیار زیادی بیان شده که خصوصیات و ویژگی های آن ها را نشان می دهد.

این مدل از کفپوش ها در واقع به عنوان جایگزینی برای کفپوش های چوبی طراحی شده اند و در کلیه سایت های بین المللی در خصوص کفپوش های بامبو و کفپوش های چوبی نظریات بسیاری اراه شده است که تفوت ها و تمایزهای این دو نوع کفپوش را به خوبی نشان می دهد.

کفپوش های بامبو با طبیعت سازگاری بسیار زیادی دارد و همین نکته کوچک موجب شده تا به عنوان یک کفپوش محبوب و مشهور در بین افراد محسوب گردد. در این مطلب توضیحات مختصری در خصوص کفپوش های بامبو ارائه کرده ایم که با استفاده از آن ها می توانید این مدل از کفپوش ها را در خانه خود به کار بگیرید و زیبایی طبیعت را وارد دکوراسیون خانه خود نمائید.

ویژگی های مثبتی که کفپوش های بامبو دارد

معیرهای بسیاری که در خصوص کفپوش ها وجود دارد اکثرا در کفپوش های بامبو دیده می شود و موجب می شود به این عقیده برسیم که کفپوش های بامبو دوستدار طبیعت بوده و با آن سازگاری بیشتری را دارا می باشند. در خصوص این کفپوش ها ویژگی های زیادی وجود دارد که در ادامه به بیان برخی از آن ها اشاره می نمائیم.

دارابودن امکان بازسازی گیاه بامبو

گیاه بامبو چرخه رشدی دارد که در مقایسه با درخت از سرعت بسیار زیادی برخوردار می باشد. اگر دانه گیاه بامبو را در خاک بکارید سه تا پنج سال زمان خواهد برد تا رشد کرده و به یک گیاه زیبا تبدیل شود و ارتفاع مناسبی را برای خود پیدا کند. گاهی برخی از کاربران این گیاه دیده اند که گیاه بامبو در شرایط مساعدی که داشته توانسته به میزان نیم متر به ارتفاع خود بیافزاید ولی یک درخت برای داشتن رشد خوب باید بیست سال زمان را صرف کند.

گیاه بامبو ویژگی های مثبتی دارد که یکی از آن ها رشد دوباره آن است. زمانی که شما ساقه این گیاه را قطع کنید این گیاه دوباره سازی کرده و می تواند رشد خود را مجدد آغاز کند که این مساله موجب می شود تا هزینه دوباره برای کاشت و بسترسازی بسیار کم باشد و این نکته مقرون یه صرفه بودن این گیاه را نشان می دهد.

تولید اکسیژن مضاعف به وسیله گیاهان بامبو

در مقایسه با درختانی که در طبیعت وجود دارند گیاهان بامبو قادر هستند تا اکسیژن بیشتری را تولید نمایند. کارشناسان معتقدند که گیاه بامبو در مقایسه با درختان قادر است سی و پنج درصد اکسژن مضاعف تولید نماید و در مقابل این تولید اکسژن بیشتر می توانند بیشتر از درختان نیز گازهای گلخانه ای را جذب خود نمایند.

اگر در شهری مناطق آلوده وجود داشته باشد از خود گیاه استفاده خواهد شد تا عملیات باز زنده سازی را انجام دهد که این مساله نیز یکی از ویژگی های مثبت این گیاه به شمار می رود و موجب می شود تا آلودگی محیط نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

چرخه زندگی پویا برای گیاهان بامبو

زمانی که کفپوش های بامبو را به صورت صحیحی در جای خود نصب کنند و به خوبی نیز از این گیاه مراقبت به عمل بیاید و هر از گاهی بخش های آسیب دیده آن از نو ساخته شود و یا تعویض گردد این گیاه می تواند سی سال عمر مفیدی برای استفاده کنندگان داشته باشند و پس از این زمان نیز قابلیت بازیابی را دارند و می توان از آن ها در ساختمان استفاده مجددی داشت.

زمانی که از کفپوش های بامبو برای بازیافت استفاده می شود تولید زباله به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند و دیگر نیازی نیست تا هزینه های زیادی را برای از بین بردن زباله ها پرداخت کرد و در این زمینه نیز هزینه های آن بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

قابلیت پاکسازی آسان کفپوش های بامبو

اگر در زمینه نظافت به خانه های ایرانی نگاه کنید متوجه خواهید شد که هر ساله مردم ایران از مواد شوینده بسیار زیادی برای شستن فرش ها استفاده می کنند. این در حالی است که کفپوش های بامبو زمانی که کثیف می شوند دیگر به هیچ ماده شوینده ای نیاز ندارند تا پاک شوند و برای تمیز نگاه داشتن آن ها می توانید از آب ولرم استفاده کرده و آن ها را به صورت دوره ای بشوئید. اگر شستن این کفپوش ها برایتان کار سختی است می توانید از متخصصینی که در این حوزه فعالیت داشته و با این کفپوش ها آشنایی دارند بخواهید تا کفپوش های شما را تمیز کند.

ویژگ های منفی که در کفپوش های بامبو وجود دارد

مواردی که در بالا اشاره کردیم همگی نشان می دهد که چرا باید از کفپوش های بامبو به عنوان یک کفپوش سازگار با محیط زیست نام برد و همین موارد هستند که موجب شده اند تا این کفپوش ها به عنوان یک کفپوش طبیعی به وسیله افراد و طراحان عرصه مد استفاده شوند. این کفپوش ها علاوه بر موارد مثبتی که اشاره کردیم نکات منفی نیز دارند که موجب می شود تا نتوان به آن ها به چشم یک کفپوش ایده آل نگاه کرد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

پرورش بیش از اندازه بامبو

از آنجایی که در صنعت ساختمان سازی سود بسیار زیادی وجود دارد صاحبان و فعالان این صنعت تمایل دارند تا سود بیشتری را به دست بیاورند و در این زمینه به گیاهان بامبو نیز توجه بسیار زیادی شده است. افرادی که در این عرصه فعالیت دارند به دنبال زمین هایی هستند تا بتوانند در آن گیاهان بیشتر بامبو را تولید نمایند و این مساله می تواند به عنوان یک زنگ خطر برای دنیا به حساب بیاید.

اگر پرورش این گیاهان بیش از اندازه باشد موجب می شود تا تنوع زیست محیطی در جهان از بین برود و زمانی که تنوع زیست محیطی نابود شود اکوسیستم هایی هم که به این تنوع زیست محیطی وابستگی دارد به طور کامل از بین خواهد رفت.

عدم وجود گواهینامه FSC در کفپوش های بامبو

سازمان اف اس سی به هیچ عنوان کفپوش های بامبو را رتبه بندی نمی کند و این امر موجب می شود تا ندانیم که آیا این کفپوش ها با توجه به محیط زیست تولید می شوند و در تولید آن ها از شیوه های پایدار استفاده می شود یا نه. به همین دلیل اگر قصد استفاده از کفپوش های بامبو را در دکوراسیون خانه خود دارید باید به شرکت هایی که این کفپوش ها را تولید می کنند اعتماد کرده و با این اعتماد آن ها را در طراحی داخلی خانه خود به کار بگیرید.

وجود ترکیبات فرمالدهید در ساختار کفپوش های بامبو

علیرغم اینکه کفپوش های بامبو به نوعی از طبیعت می باشند اما در ساختار آن ها از فرمالدهید نیز استفاده شده است. برخی از موادی که در این ترکیب وجود دارند فرار می باشند و زمانی که در خانه نصب شوند در فضا پخش می شود که در واقع مضرات بسیاری برای سلامتی انسان دارد. اگر علاقه مند به استفاده از کفپوش های بامبو هستید بهتر است از انواع با کیفیت آن ها انتخاب نمائید که از این ترکیبات به میزان بسیار کمی در تولید آن ها استفاده شده است.

با توجه به این موارد و نکات منفی و مثبتی که در خصوص کفپوش های بامبو اشاره کردیم می توانید با آگاهی بیشتری تصمیم گرفته و در صورت تمایل به استفاده از آن ها به سراغ مدل های باکیفیت تر بروید و دکوراسیونی ایده آل و طبیعی را در خانه خود ایجاد کنید که می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *