#


خانه ای زیبا با استفاده از رنگ های خنثی

31 دسامبر 2017 يك نظر 1347 بازدید

خانه ای زیبا با استفاده از رنگ های خنثی

خانه ای زیبا با استفاده از رنگ های خنثی

همه فکر می کنند باید در رنگ آمیزی خانه از رنگ های شاد و روشن استفاده نمایند یا در نهایت به سراغ استفاده از رنگ هایی گرم و سرد بروند. اما رنگ هایی هستند که می توانند موجب ایجاد فضایی جذاب و به روز شوند و یکی خانه مدرن را برای شما به وجود بیاورند.

این رنگ ها به نام رنگ های خنثی شناخته می شوند و می توانند به عنوان رنگی جالب فضای خانه شما را در بر بگیرند. در این رنگ های خنثی به میزان زیادی رنگ سفید وجود دارد اما به رنگ های ثانویه و یا حتی رنگ های اولیه متمایل نیستند ولی جذابیت خاص خود را دارند.

برای اینکه رنگ های خنثی را بهتر بشناسید مثالی را عنوان می کنیم: اگر به رنگ صورتی کم رنگ نگاه کنید به سادگی متوجه می شوید این رنگ جزو رنگ های خنثی نیست اما رنگ کرم به علت داشتن مقدار زیادی رنگ سفید در خانواده رنگ های خنثی قرار دارد.

یکی دیگر از رنگ های خنثی رنگ خاکستری می باشد که در ترکیب آن از رنگ سیاه استفاده شده است؛ اگر به دنبال استفاده از مصالحی هستید که به رنگ خنثی باشند می توانید به مواردی همچون سنگ ها، خاک، حصیر، شن، چوب و بسیاری از موارد دیگر توجه داشته باشید.

یکی از ویژگی های مثبت رنگ های خنثی این است که به سادگی قابلیت هماهنگی با کلیه رنگ ها را دارند و در زمان استفاده از آن ها هیچ گونه آسیبی به زیبایی رنگ های به کار رفته در دکوراسیون وارد نخواهد شد و می توانند با قرار گرفتن در کنار دیگر رنگ ها ترکیب متناسبی را در فضای خانه شما به وجود بیاورند.

استفاده از رنگ خنثی به عنوان پس زمینه

زمانی که از رنگ های خنثی در دکوراسیون خانه خود استفاده می کنید به طور حتم به آرامشی که از این رنگ ها ساطع می شود پی خواهید برد. از رنگ های خنثی می توان برای پس زمینه استفاده کرد و بر روی آن ها تابلو ها، پرده و یا حتی نوارهای چوبی یا کاغذی را نصب کرد. این رنگ ها بهترین گزینه برای نصب دیوارکوب ها هستند و می توان از آن ها در دکوراسیون های بسیاری استفاده کرد.

استفاده از رنگ خنثی برای محو کردن فضاهایی که بیشتر دیده می شوند

اگر در خانه شما قسمت ها و وسایلی وجود دارد که به محض ورود هر بیننده ای در دیدرس او قرار دارد و این مساله موجب ناراحتی شما می شود می توانید از رنگ های خنثی استفاده کرده و به نوعی این بخش را محو نمائید. با این کار علاوه بر داشتن فضایی زیبا دیگر قسمتی از خانه و یا وسیله ای بیش از حد در دیدرس نخواهد بود و این می تواند به عنوان نکته مثبتی در طراحی داخلی خانه شما شناخته شود.

یکی دیگر از مزایایی که رنگ های خنثی دارد این است که با استفاده از این رنگ های جذاب می توان بسیاری از عیوبی که در معماری خانه و یا بخش های فرو رفته وجود دارد را از بین برده و یا تا میزان قابل توجهی کاهش داد.

استفاده از رنگ زرد متناسب با رنگ خنثی

اگر در فضایی که رنگ خنثی غالب است قصد استفاده از رنگ زرد را دارید و آن را با یک تابلوی زیبا نشان می دهید می توانید به دو هدف این کار را انجام دهید:

ـ استفاده از تابلو زرد برای جلب نظر فرد بیننده بو طوری که بیشتر به تابلو دقت داشته باشد و این کار را می توانید با استفاده از نورپردازی مناسب انجام دهید.

ـ تغییر فضایی که دارای رنگ یکنواختی است و می توان با عنصری به رنگ زرد این فضا را کمی شادتر و گرم تر نشان داد.

استفاده از پرده به رنگ خنثی

یکی دیگر از وسایلی که در خانه خود می توانید به رنگ خاکستری مورد استفاده قرار دهید پرده ها می باشند. در حال حاضر پرده های زیبایی وجود دارد که به رنگ خنثی می باشند و تن رنگی متنوعی را نیز دارا می باشند. این مورد یکی از اجزائی است که اغلب در سبک های کلاسیک به کار برده می شود و بیشترین کارایی را در این سبک دارا می باشد.

استفاده از رنگ های خنثی خاصیت های بسیاری دارد که می توان آن ها را در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار داد و طراحی داخلی خانه خود را به شکلی زیبا نشان داد. در ادامه برخی از این خصوصیات را بیان می کنیم تا به هنگام استفاده از رنگ های خنثی آگاهی بیشتری در مورد این رنگ های جذاب داشته باشید.

استفاده از رنگ های خنثی برای ایجاد تعادل

در فضاهایی که وسایل زیادی وجود دارد و حضور این اسباب موجب سلب آرامش افراد شده است می توان از رنگ های خنثی در مورد سطوح اصلی استفاده کرد و یا پوشش برخی از وسایل را تغییر داده و از رنگ های خنثی در مورد آن ها استفاده کرد. به عنوان مثال می توان دیوارهای خانه را با رنگی از خانواده رنگ های خنثی پوشش داد و یا رومبلی ها و یا پرده های خانه را با رنگ خنثی تعویض نمود.

ایجاد حس روستایی با استفاده از رنگ های خنثی

یکی دیگر از ویژگی های رنگ خنثی این است که اگر آن را بر روی مصالحی همچون دیوارهای سنگی و یا سیمانی استفاده کنید باعث می شود خانه شما حس روستایی بودن پیدا کند و این حس موجب می شود تا فضای خانه شما شاداب تر از همیشه به نظر برسد.

ایجاد فضایی گرم در کنار استفاده از رنگ خنثی و رنگ های زنده

اگر در خانه با محل کار خود از رنگ های خنثی برای طراحی استفاده کرده اید بهتر است به سراغ رنگ های زنده ای بروید که کمی گرما وارد این فضا نمایند و آن را از حالت یکنواختی خارج نمایند.

ایجاد فضایی بزرگ با استفاده از رنگ های خنثی

اگر اتاق کوچکی دارید که تمایل دارید کمی بزرگ تر دیده شود توصیه ما به شما استفاده از رنگ های خنثی می باشد. به کار بردن این رنگ ها در فضاهای کوچک موجب می شود روشنایی بیشتری داشته باشند و گرم تر و بزرگ تر از قبل نیز به نظر برسند.

عدم استفاده از رنگ های متمایل به آبی در فضاهای سرد

اگر فضای سردی رد خانه خود دارید هرگز از رنگ هایی که به سمت آبی و یا خاکستری متمایلند استفاده نکنید چرا که موجب می شوند حس سردی در این فضا بیشتر به نظر برسد. به جای این دسته از رنگ ها می توانید به سراغ استفاده از رنگ های خنثی که کمی گرم تر هستند همچون رنگ های کرم و یا بژ بروید. این رنگ ها طراحی بهتری را برای خانه شما به وجود خواهد آورد و می تواند فضایی دلنشین و مدرن را برای شما ایجاد کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *