#


حیاط نقلی خانه خود را جذاب تر نشان دهید

حیاط
1 دسامبر 2017 2 نظر 5375 بازدید

حیاط نقلی خانه خود را جذاب تر نشان دهید

حیاط نقلی خانه خود را جذاب تر نشان دهید

خانه هایی که اصولا در شهرهای بزرگ وجود دارند جذابیت های بسیار زیادی دارد اما این خانه ها حیاطی ندارند که توان از آن استفاده بهینه کرد. اگر در خانه هایی زندگی می کنید که به صورت فشرده طراحی شده اند بهتر است ایده هایی خاص را در مورد فضای سبز خانه های خود به کار بگیرید. می توانید از فضاهای کوچکی که در اطرافتان وجود دارد استفاده کنید و آن را به یک حیاط زیبا و نقلی تبدیل کرده و گاهی از حضور در این فضا احساس خوبی را داشته باشید.

هیچ اهمیتی ندارد فضای مد نظر شما در چه حد و اندازه ای است چرا که می توانید در مورد آن ها ایده های بسیاری را اجرا کرده و کاربردی بودن این فضا را به بیشترین حد ممکن رسانده و کارایی آن را ارتقا دهید. در این مطلب قصد داریم چند ایده خوب و کاربردی را به شما آموزش دهیم تا به وسیله آن بتوانید حیاط هایی کوچک و زیبا را برای خود به وجود بیاورید.

حیاط

حیاط

ـ تقسیم بندی فضا به چند قسمت مختلف

برای اینکه بتوانید کاربرد حیاط خود را به شکل خوبی افزایش دهید بهتر است از میز و نیمکت هایی که سفارش داده اید استفاده کنید و یک فضای کارامد را در حیاط خود ایجاد کنید. بهتر است از مبلمان در قسمت های مختلف استفاده کنید تا بتوانید فضای کافی برای غذاخوردن و استراحت کردن و همچنینی فراهم کردن غذا داشته باشید و یا ساعاتی را کنار هم نشسته و به گفتگو بپردازید. به همین دلیل است که می گوئیم فضای موجود را به چند قسمت مختلف تقسیم بندی کنید تا کاربردی بودن فضا به خوبی نشان داده شود.

ـ به کار بردن نورپردازی به شکلی هوشمندانه

یکی دیگر از راه هایی که می توانید برای جذاب تر کردن حیاط کوچک و نقلی خود استفاده کنید ایجاد نورپردازی هوشمندانه است. برای به وجود آوردن یک نورپردازی ایده آل می توانید از ایده های بسیاری که وجود دارد استفاده کنید. می توانید از چراغ های دیواری استفاده کنید و روشنایی خاصی را برای حیاط به وجود آورید. اگر در حیاط خانه خود قسمتی را برای غذا خوردن در نظر گرفته اید می توانید از چراغ های آویز در این بخش استفاده لازم را ببرید و بر روی سقف این قسمت یک چراغ آویز زیبا را بیاویزید.

ـ امتداد دادن به فضای داخلی منزل

با دقت به خانه خود بنگرید و ببینید کدام یک از بخش های خانه تان کوچکتر از قسمت های دیگر است. سعی کنید این فضا را در حیاط خانه خود طراحی کنید. با توجه به پیشرفتی که تکنولوژی امروزه دارد می توانید وسایلی را تهیه نماید که قابلیت استفاده در فضای بیرون از منزل را نیز دارند. این وسایل مدرن و پیشرفته به شما اجازه می دهند هر کدام از بخش های خانه خود را که تمایل دارید در حیاط طراحی کنید و از بودن در چنین فضایی احساس خوبی را داشته باشید.

ـ تکامل طراحی به کار رفته در داخل منزل

برای اینکه بتوانید حیاطی جذاب را ایجاد کنید بهتر است از رنگ ها و دکوراسیونی که در داخل منزل وجود دارد در طراحی حیاط نیز استفاده کنید. به کار بردن رنگ و طرحی که در دکوراسیون داخلی منزل بخ کار رفته موجب می شود حیاط خانه با فضای داخلی ان پیوند خورده و در امتداد آن دیده شود. البته به یاد داشته باشید قرار نیست چیزی اضافه تر داشته باشید و یا هزینه زیادی را متقبل شوید بلکه قرار دادن دو صندلی و یک میز غذاخوری می تواند کفایت داشته باشد. مسلما قرار دادن میز غذاخوری که طرح ساده ای دارد و چند صندلی چوبی در اطراف آن قرار داده شده نمی تواند نظر شما را برای صرف غذا در فضای بیرون از خانه جلب کند پس بهتر است از مبل هایی که سادگی خاصی دارند کمک گرفته و به همراه آن ها راحتی خاصی را نیز در این فضا ایجاد کنید.

حیاط

حیاط

ـ بازی با زاویه های موجود در حیاط

اگر فضایی که در بیرون از خانه خود دارید به اندازه کافی بزرگ نیست بهتر است زاویه ای که برای کفپوش های خانه در نظر گرفته شده بود را به سمت قسمت عرضی خانه قرار دهید و با این کار موجب به وجود آمدن فضای بیشتری در حیاط خانه خود شوید. به این ترتیب فضای کافی برای اجرای ایده هایی که در ذهن دارید به دست آورده و می توانید طرح بینظیری را به وجود بیاورید.

ـ استفاده از ماده ای یک شکل

اگر فضایی در اختیار دارید که می توان از آن برای چند منظور مختلف استفاده کرد بهتر است یک ماده را برای طراحی انتخاب کنید تا بتوانید به فضایی کامل و یک شک دست پیدا کنید. اغلب فضاهایی که کوچک هستند نیازمند ایجاد طرحی یکدست هستند. می توانید در کنار محلی که برای استراحت خود در نظر گرفته اید یک محل نیز برای بازی کودکان تعیین کنید.

با استفاده از ماده ای که در برخی از قسمت های خانه همچون راهرو به کار برده اید موجب می شوید که حیاطی یکدست و زیبا داشته باشید و تاثیر بسیار زیادی در بزرگ تر دیده شدن حیاط خواهد داشت. به عنوان مثال می توانید از کف پوش هایی که در راهرو خانه خود استفاده کرده اید در حیاط نیز استفاده کنید و یک فضای بزرگ و زیبا را به وجود بیاورید.

ـ سعی کنید هر چیزی نظم خود را داشته باشد

چنانچه از عناصر بیشتری در حیاط خانه خود استفاده کنید در واقع موجب خواهید شد این فضا کوچک تر از معمول دیده شود. به همین دلیل بهتر است از مبل هایی که بزرگ هستند در مورد حیاط های کوچک استفاده نکنید و به جای آن ها از نشیمن های پیش ساخته مدل مناسبی را برگزینید.سعی کنید در حیاط خانه خود از بینظمی دوری کنید و اگر می خواهید آسیب به زیبایی حیاط تان وارد نشود به گل ها و گیاهان ی که در این فضا وجود دارد توجه کافی داشته باشید. چرا که این گیاهان اگر از کنترل شما خارج شوند و رشد بسیار زیادی داشته باشند می توانند لطمه بزرگی به زیبایی حیاط شما بزنند. اگر در حیاط خانه تان درخت بزرگی وجود دارد می توانید در اطراف آن سکوهایی را برای نشستن و یا قرار دادن گلدان های خود استفاده کنید.

ـ دقت به منظره ای که وجود دارد

چنانچه از منظره جالبی در برابر حیاط خانه خود برخوردار هستید بهتر است از مصالحی استفاده کرده و منظره ناخوشایند روبه رویتان را از دیدرس خارج کنید. می توانید از چارچوب هایی که به شکل مشبک هستند استفاده کرده و مناظری را که در پیرامون خود دارید ولی از آن ها رضایت ندارید را از میدان دید خود حذف کنید.

ـ ایجاد کنتراست مناسب در فضا

همواره تلاش کنید تا در طراحی حیاط از کنتراست های جالب و جذابی استفاده کنید. سعی کنید از اشکال مختلف در کنار یکدیگر استفاده کنید و با ترکیب مستطیل و اشکال مدور و مثلثی با یکدیگر طرح های جذاب و مدرنی را خلاق کنید. به طور مثال اگر فضایی که در طراحی خود استفاده کرده اید مربعی شکل است بهترین کار این است از گلدان هایی که به شکل مربع هستند استفاده کنید اما برای جذاب تر دیده شدن فضا یک میز گرد را در وسط این مجموعه قرار دهید.

ـ به حداقل رساندن نگهداری از فضای حیاط

یکی از ویژگی های مثبتی که قسمت های کوچکتر دارند این است که به راحتی می توان کثیفی های موجود در آن را از بین برد بهتر است اجازه دهید حیاط کوچک و نقلی منزلتان همیشه تمیز بماند. به همین دلیل بهترین کار این است که گل ها و گیاهان را در گلدان نگهداری کنید تا از گل آلود شدن خاک باغچه جلوگیری کرده باشید.

ـ ایجاد تراس در حیاط کوچک

اگر فضایی که برای حیاط در نظر گرفته اید کوچک است می توانید در داخل آن یک تراس که به شکل چند طبقه است به وجود بیاورید. البته نا گفته نماند هزینه ای که برای ساخت تراس باید پرداخت شود بسیار بالا می باشد چراکه باید ساختار خاصی را برای ایجاد این فضا تعیین کنند. شاید هزینه این کار برایتان بسیار زیاد به نظر برسد اما در عوض ارزشش را دارد چراکه باعث می شود فضای بیشتر و بزرگتری را در حیاط کوچک و نقلی خانه خود داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *