#


تزئین حیاط با استفاده از گلدان و ایجاد فضایی دل انگیز

4 آوریل 2018 بدون نظر 6215 بازدید

تزئین حیاط با استفاده از گلدان و ایجاد فضایی دل انگیز

طراحی فضای سبز حیاط با استفاده از گلدان

زمانی که فصل بهار از راه می رسد همه افراد به طور ناخودآگاه به این فکر می افتند که حیاط خانه خود را کمی صفا داده و از ایده هایی برای تازه کردن این محیط استفاده نمایند. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی را ارائه دهیم که با توجه به آن ها می توانید حیاط خانه خود را بهاری نشان داده و رنگ های بسیاری را وارد آن کنید و فضایی شاد و با طراوت را به وجود بیاورید.

استفاده از گلدان گل سنبل در حیاط خانه و تاثیر آن در طراوت و شادابی

زمانی که از گل های رنگارنگ و خوشبو همچون سنبل در حیاط خانه خود استفاده می کنید در واقع موجب می شوید تا این فضا زیبتر و دل انگیزتر از همیشه دیده شود و احساس خوبی را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. در خصوص استفاده از این گل ها پیشنهاداتی داریم که می توانید این نوع از گل ها را در حیاط خانه خود قرار داده و در زمانی که قصد عبور و مرور از این فضا را دارید عطر دل انگیز گل ها موجب لذت بردن شما گردد و احساس خوبی را برای تمام افراد به ارمغان بیاورد.

اگر قادر به تهیه کامل این گل ها ندارید بهترین کار این است که پیاز آن ها را خریداری کرده و با استفاده از پیاز آن با دست خود گلدان هایی زیبا را کاشته و تهیه نمائید. برای اینکه از چگونگی قرارگیری این گلدان ها ایده بگیرید می توانید به تصاویر اینترنتی رجوع کرده و از طرح های مختلفی که ارائه شده است کمک بگیرید.

قرار دادن کلاسیک گل های مختلف و رنگارنگ در کنار یکدیگر

در فصل بهار گل های رنگارنگ بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها کمک گرفته و گلدان های زیبایی را برای حیاط خانه خود تهیه کنید. در این خصوص پیشنهاد می کنیم که دسته گل های متنوعی را در مورد حیاط خانه خود انتخاب کنید و به زیبایی در حیاط قرار دهید. می توانید از شکوفه های بنفش و زرد که در فصل بهار بسیار دیده می شود استفاده کرده و آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید و در این قست از خانه خود قرار دهید. گل های اسطوخودوس و گل های زرد خورشیدی گل هایی هستند که بهترین استفاده را می توان از آن ها کرد چرا که به زیبایی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و می توانند ترکیب فوق العاده ای را به وجود بیاورند. در انتخاب گل های مختلف و ترکیب آن ها با یکدیگر دست تان باز است و می توانید رنگ های متنوع و گوناگون را به زیبایی در کنار یکدیگر قرار دهید.

استفاده از گل های رنگین کمانی و قرار دادن آن ها در حیاط

پیشنهاد دیگری که در خصوص طراحی فضای سبز حیاط خانه می توان داد این است که به سراغ گل های رنگین کمانی بروید و از ان ها در طراحی فضای سبز حیاط خانه خود استفاده کنید. برای انجام این کار می توانید از گل هایی همچون بنفشه عطری دورنگ، سنبل های بنفش، لاله های صورتی و سنبلچه انگور کوچک و یا حتی نرگش های ردز کوچک رفته و آن ها را به صورت یک رنگین کمان با یکدیگر ادغام کرده و طرحی زیبا را به وجود بیاورید. زمانی که از گل هایی اینچنین استفاده کنید و آن ها را در حیاط خانه خود قرار دهید می توانید فضای سبز خانه خود را بهاری تر نشان داده و طرحی خارق العاده را به وجود بیاورید.

استفاده از گل های کوچک و تاثیر آن در طراحی فضای سبز

هرگز از جادویی که گل های کوچک دارند غافل نشوید چرا که آن ها نیزز با قرار گرفتن در کنار یکدیگر زیبایی بهاره ای را به وجود می آورند که نمی توان از آن چشم برداشت. در صورتی که تمایل به استفاده از گل های کوچک دارید می توانید بنفشه های مخملی زیبا و سنبلچه انگور و آنجلینا را در ظروفی که از جنس سرامیک و به رنگ سفید و مشکی است قرار داده و زیبایی بهاری این گل ها را چندین برابر بیشتر از قبل نشان دهید.

به کار بردن گلدان های ثابت در طراحی فضای سبز

برای اینکه حیاطی زیبا و جذاب داشته باشید می توایند از گلدان هایی به صورت ثابت در آن استفاده کنید. گل های لاله صورتی و سفید زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند می توانند بسیار آرامش دهنده و زیبا به نظر برسند. اگر در حیاط خانه خود درختچه ای همچون زیتون دارید می توانید در زیر آن از گل هایی همچون مینای مکزیکی و سنبل و مریم گلی و حتی گل های رزماری استفاده نمائید و موجب ایجاد فضایی خیره کننده و جذاب شوید. می توایند گلدان های ثابت خود را به چند بخش تقسیم کرده و در هر بخشی گیاهانی را بکارید و با این کار گلدان هایی متناوب و زیبا را به وجود بیاورید که دارای ترکیبی از پیاز گل و شاخ و برگ های متنوع باشند. این کار موجب می شود تا همیشه حیازی سرسبز و زیبا داشته باشید و باغچه خانه تان همیشه گل و گیاه داشته باشد.

استفاده از گل هایی به رنگ آبی

برای طراحی فضای سبز حیاط خانه خود می توانید از ترکیب گل هایی همچون گل سنبل و بنفشه های بنفش و آبی استفاده کنید که قرار گیری آن ها در گلدان های سنگی می تواند زیبایی خاصی را از خود نشان دهد و بسیار جلوه گر دیده شود. البته دست شما برای انجام این کار باز است و می توانید از گل ها و گیاهان مختلفی به این صورت استفاده کنید و آن ها را در گروه های مختلفی قرار دهید و فضای سبز زیبایی را نیز به وجود بیاورید.

استفاده از گل های زرد و آلویی در کنار یکدیگر

همواره سعی کنید به همراه پالت رنگی متنوعی که گل های بهاره برای شما به ارمغان می آورد استفاده کرده و در کنار آن رنگ های آلویی و زرد را نیز قرار دهید. به عنوان مثال قرار دادن گل های لاله واژگون در کنار خربق آلویی رنگ و گل نرگس های مینیاتوری زرد و قرار دادن آن ها در کنار گیاه هیوچرس که دارای برگ های زرشکی و نقره ای است و دایکوندرا و گیاهان متنوع دیگر می تواند ترکیب خارق العاده ای را به وجود بیاورد و فضای حیاط خانه شما را به زیباترین حالت نشان دهد.

استفاده از گل های صورتی در حیاط

مسلما برای هر فردی دیدن شکوفه های صورتی رنگ زردآلو در گلدان زیبایی و جذابیت خاصی را در بر دارد. این شکوفه های صورتی زیبا موجب می شوند تا در فصل بهار زیبایی و جذابیت آن ها به چشم بیاید و در فصل تابستان نیز میوه آن ها مورد استفاده قرار بگیرد. اگر پس از مدتی این شکوفه های صورتی را در گلدان های دیگری تکثیر کنید قادر خواهید بود چرخه رشد این شکوفه ها را در منزل افزایش داده و زیبایی آن ها را چندین برابر کنید و از داشتن آن ها نهایت لذت را برده و احساس خوبی داشته باشید.

استفاده از گیاهان مخروطی در طراحی فضای سبز

پیشنهاد دیگری که در خصوص طراحی فضای سبز حیاط منزل تان داریم این است که از گیاهان مخروطی نیز در طراحی فضای سبز حیاط استفاده کنید. زمانی که از گیاهان مخروطی استفاده می کنید در واقع ایده ای هوشمندانه را به اجرا درمی آورید زیرا این گلدان ها می توانند همیشه سرسبزی خود را حفظ نمایند و سرزنده بمانند و در هر فصلی نیز می توان از آن ها نهایت استفاده را داشت.

به کارگیری گلدان های خوش آمدگو در طراحی فضای سبز

می توانید از گلدانی در نزدیکی درب ورودی استفاده کنید و زیبایی خاصی را برای فضای سبز حیاط خانه خود ایجاد کرده و در بدو ورود میهمانان با مواجهه آن ها با گلدان های سبز خوش آمدگویی جالبی داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *