#


با رعایت چند ترفند دکوراسیون محل کار خود را جذاب و مدرن کنید

دکوراسیون محل کار
8 اکتبر 2017 بدون نظر 1463 بازدید

با رعایت چند ترفند دکوراسیون محل کار خود را جذاب و مدرن کنید

دکوراسیونی جذاب ومدرن برای محل کار خود داشته باشید

برای اینکه بتوانید در محیط کار خود احساس آرامش و راحتی داشته باشید باید دکوراسیونی را برای آن انتخاب کنید که در عین جذابیت مدرن نیز باشد و اجازه دهد به راحتی کارهای خود را انجام دهید.

مدرن ترین حالتی که برای یک فضای کاری خوب داشتن می توانیم توصیه کنیم این است که از پارتیشن های کم ارتفاع کمک بگیرید و فضای محل کار خود را به قسمت های مختلف تفکیک کنید. برای این کار باید از مبلمانی که مخصوص این کار هستند برای چیدمان دفتر کار خود بهره مند شوید. برای اینکه فضای انرژی بخشی داشته باشید باید از رنگ هایی که انرژی مثبت را به کارمندان منتقل می کنند استفاده کنید. تاثیری که رنگ ها در شادابی و روحیه خوب می شوند غیرقابل انکار است پس در مورد رنگ حتما رنگ های انرژی بخش را به کار ببرید.

در مورد نوری که باید در محیط وجود داشته باشد بهترین کار این است که ترجیحاً از محیط هایی برای محل کار خود استفاده کنید که نور طبیعی کافی در آن راه یابد. نور طبیعی داشتن یکی از نکات تاکیدی مهمی است که در مورد دکوراسیون دفتر کار باید به آن توجه ویژه داشت. اگر محیط کار نور طبیعی به اندازه کافی داشته باشد همین مساله باعث می شود چشم کارمندان به هنگام کار کمتر خسته شده و بتوانند مدت زمان بیشتری را به فعالیت بپردازند.

دکوراسیون محل کار

دکوراسیون محل کار

برای اینکه بتوانید یک محل جدا را برای استراحت افراد شرکت و محل کار خود ایجاد کنید بهتر است از یک دکور ساده که رنگی متفاوت با سایر فضاها دارد استفاده کنید. درمورد دکوراسیون داخلی محل کار خود باید به گونه ای عمل کنید که اگر فردی برای اولین بار به دفتر کار شما وارد می شود احساس کند وارد یک محیط اداری و رسمی وارد شده است.

برای یک دکوراسیون جذاب برای محیط کار مبلمان و نوع چیدمان آنها نیز می تواند نقش اساسی داشته باشد. مسلماً برای داشتن یک محیط اداری رسمی نباید به سراغ مبلمانی با رنگ روشن و لطیف بروید. در چنین محیط هایی که حالت رسمی و اداری دارند نباید از رنگ های صورتی و نارنجی و آبی و سبزی که به رنگ مغز پسته ای است استفاده کنید. رنگ های خنثی بهترین گزینه برای این مکان ها به شمار می روند پس سعی کنید در محل کار خود بیشتر از این رنگ ها استفاده کنید.

به کاربردن متریال های فلزی در دکوراسیون محل کار

برای داشتن یک دفتر کار مدرن باید از متریال های فلزی نیز کمک بگیرید و در مورد مبلمان نیز رنگ های مشکی و قهوه ای را انتخاب کنید. ترکیب این رنگ ها با رنگی همچون قرمز که برای دفتر کار خود انتخاب کرده اید می تواند یک نمای زیبا و دلچسبی را به محیط کاری شما بدهد.

لوازمی که در محیط های اداری به کار می روند باید مقاومت زیادی داشته و به راحتی خراب نشوند چرا که در این محیط ها رفت و آمد بسیاری وجود دارد. در مورد پارچه ای که برای مبلها استفاده می شود می توانید پارچه های مخمل ضخیم را انتخاب کنید و یا از چرمی که دوام بسیار بالایی دارد استفاده کنید. برای تمیز کردن سریع مبلمان می توانید به سراغ چرم بروید چرا که یکی از ویژگی های مهمی که پارچه های چرمی دارند ان است که به سرعت پاک می شوند و برای مبلمان اداری گزینه مناسب تری هستند.
یکی از مهمترین دغدغه هایی که مدیران دارند این است که محیط کار تاثیر مثبتی برروی کارمندان داشته باشد در اینصورت است که کارمندان راحت تر خواهند بود و این امر موجب بالا رفتن راندمان کاری می شود که مطمئناً برای هر مدیری مسئله مهمی به شمار می رود.

مبلمانی که در دکوراسیون داخلی محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد باید علاوه بر رنگ و طرح خوب حالتی استاندارد و ارگونومیک نیز داشته باشد تا باعث شود کارمندان در تمام مدتی که از آنها استفاده می کنند زود خسته نشوند و بتوانند مدت بیشتری را فعالیت کنند.
برای اینکه هر کارمندی بتواند در محیط کاری نظم داشته باشد بهتر است برای هر کارمند یک قفسه جدا در نظر بگیرید تا بتواند وسایل خود را در آن قرارداده و نظم محیط کاری را نیز رعایت کند.

دکوراسیون محل کار

دکوراسیون محل کار

تاثیر دیوار در دکوراسیون محل کار

دیوارها علاوه بر تاثیری که در دکوراسیون خانه و اتاق خواب دارند می توانند در محل کار نیز بسیار کارآمد و موثر باشند. شما می توانید از دیوارهایی که در محل کارتان وجود دارد بهترین استفاده را بکنید و یک رنگ زیبا را برای رنگ آمیزی آن استفاده کنید وبا یک تزئین مناسب محیط لوکس و زیبایی را ایجاد کنید. اگر دیوارهای محیط کار شما ساده باشد پس از مدتی باعث کسالت کارمندان شده و بازده کاری را بسیار کاهش خواهد داد. بنابراین باید در دکوراسیونی که برای محل کار خود در نظر می گیرید به دیوارها نیز توچه ویژه ای داشته باشید و از رنگ های انرژی بخش و تزئینات لوکس در مورد آن استفاده کنید.

استفاده از گل و گیاه در محیط کار

اگر در محیط خانه و مجل کار خود از گل و گیاه استفاده کنید باعث می شود که روحیه تمام کارمندان بالارفته و حس بسیار خوبی را به شما بدهد. استفاده از گل و گیاه در محیط کار علاوه بر زیباسازی محیط باعث به وجود آوردن یک فضای دل انگیز و پراز انرژی برای کارمندان خواهید بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *