#


تابلوی تزئینی راهی برای پوشاندن دیوارهای خالی خانه

6 فوریه 2018 بدون نظر 2569 بازدید

تابلوی تزئینی راهی برای پوشاندن دیوارهای خالی خانه

تابلوی تزئینی راهی برای پوشاندن دیوارهای خالی خانه

یکی از مهمترین نقشی که تابلوها بر عهده دارند تزئین دیوارها می باشداما باید از تناسب هر تابلوئی با دیوار اطلاع کافی داشته باشید و بدانید کدام تابلو بر روی کدام یک از دیوارهای خانه می تواند هماهنگی بیشتری را به وجود بیاورد. یکی از راه های اولیه انتخاب تابلو برای دیوارها این است که بدانید فضای مورد نظر از لحاظ کارکردی چگونه است و با توجه به آن عصاویری که ارتباط بیشتری با موضوع دارند را برای قرار دادن بر روی دیوار انتخاب کنید.

به عنوان مثال در مورد اتاق کار خود بهتر است از تصاویری که با حرفه و شغل شما در ارتباط است را برگزیده و بر روی دیوار نصب کنید. تنوع تصاویری که برای اتاق پذیرایی و یا نشیمن استفاده می شود بسیار زیاد است و شما می توانید تصاویر مختلفی را برای قرار دادن در این بخش از خانه انتخاب نمائید. افرادی که به تصاویر طبیعت علاقه بیشتری دارند می توانند یکی از عناصر را برگزیده و آن را درون قابی جای دهند و در فضای مورد نظر خود استفاده نمایند.

در صورتی که به دنبال داشتن ایده ای جذاب برای تزئین دیوارهای خانه خود هستید بهتر است این مطلب را تا انتها دنبال کنید و با ایده هایی که در اختیارتان می گذاریم بیشتر آشنا شوید.

برخی از افراد تمایل دارند تابلوهای پازلی بسازند که به این دسته از افراد توصیه می کنیم طرح مورد نظر خود را خریداری نموده و پس از اینکه چیدن تکه های پازل را به اتمام رساندند قاب مناسبی را برای آن انتخاب نمایند و در سالن پذیرایی خانه خود نصب کنند. دیدن هر روزه این تابلوها می تواند موجب به وجود آمدن احساس خوبی در شما شود و خاطرات خوبی را نیز برای شما یادآور شود.

البته این را نیز در نظر داشته باشید که چیدن پازل کار هر فردی نیست و نیاز به باهوشی بالایی دارد. هر تصویری که مورد توجه و نظر شما باشد می تواند ایده ای جالب برای قاب گرفتن باشد و در فضای خانه تان مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از تابلویی با تصویر مورد علاقه تان می تواند فضایی پر از احساس آرامش را برای شما به وجود بیاورد و مسلما باعث می شود هر بار دیدن این تصاویر شما را سر شوق آورده و فضایی دل انگیز را خلق کند.

توصیه ما به شما این است که خود برای آماده کردن تابلوی مورد نظرتان اقدام کنید و به این ترتیب با کمترین هزینه بهترین تابلو را برای تزئین دیوارهای خانه تان خواهید داشت. در ابتدا باید به سراغ آلبوم های موجود بروید و عکس هایی را که مد نظرتان است انتخاب نمائید و از آن ها پرینتی را تهیه کنید. می توانید قابی را که مورد علاقه تان است و بدرد تصاویر انتخابی تان می خورد را سفارش دهید و تصاویر را قاب بگیرید. حال دیگر تابلوهای شما آماده هستند تا بر روی دیوار قرار بگیرند و دیوارهای خالی را پوشش دهند. اگر دیواری خالی در خانه وجود ندارد که بتوانید تابلوها را بر روی آن نصب کنید می توانید از چند شلف استفاده کرده و تصاویر را بر روی آن ها قرار دهید و یا طبقات خالی کتابخانه را برای قرار دادن قاب عکس های کوچکی که تهیه کرده اید برگزینید.

انتخاب تابلوی تزئینی با طرح و رنگ مناسب

اگر در انتخاب تابلو طرح قاب را متناسب با موضوع تصویر و همچنین دکوراسیون خانه خود برگزیده باشید می توان گفت انتخاب مناسبی داشته اید. به طور مثال در صورتی که بخواهید در یک فضا از چند قاب در نزدیکی یکدیگر استفاده نمائید حتما به سراغ قاب هایی بروید که طرح ساده ای دارند. برخی از قاب عکس ها و تابلوها دارای طرح زیادی هستند و موجب می شود تا دیوار خانه شما بیش از اندازه شلوغ دیده شود. در خصوص رنگ مناسب برای قاب هایتان نیز می توانید رنگ های قهوه ای، طلایی و همچنین آبی فیروزه ای را انتخاب کنید و به یاد داشته باشید این رنگ ها مناسب ترین گزینه برای دکوراسیون های کلاسیک می باشند. در خصوص قاب عکس مناسب برای دکوراسیون مدرن نیز بهتر است از رنگ هایی همچون سفید، مشکی و رنگ قرمز استفاده نمائید.

توجه به جنس تابلو تزئینی در هنگام انتخاب

برای تولید قاب عکس ها از جنس های مختلفی استفاده می شود و دارای طرح های مختلفی هستند. چوب و پی وی سی و فلز و پلی استر که به عنوان رزین نیز شناخته می شود مهمترین موادی هستند که برای ساخت قاب عکس از آن ها استفاده می شود. در بین قاب عکس های مختلفی که وجود دارد آن هایی که از جنس چوب هستند طرفدار بیشتری داشته و اغلب افراد ترجیح می دهند از این قاب عکس ها برای قرار دادن تصاویر مورد نظر خود استفاده نمایند. البته ناگفته نماند قاب هایی که از جنس پلی استر هستند نیز به دلیل اینکه وزن کمتری دارند و می توان آن ها را به راحتی رنگ کرد و به ساده ترین شکل تمیز می شوند مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد و البته قیمتی هم که برای این قاب عکس ها وجود دارد بسیار کمتر از مدل های دیگر می باشد و می توان از مدل های مختلف آن در ایجااد دکوراسیونی خاص و ویژه استفاده کرد.

استفاده از تابلوهای تزئینی موجب می شود تا دیوارهای خالی خانه پوشانده شود و علاوه بر آن زیبایی خاصی نیز در دکوراسیون دیده شود که کمتر عنصری می تواند کارایی تابلو را داشته باشد. تابلوها در ایجاد فضایی آرامش بخش نیز بسیار تاثیر گذار هستند و می توانند موجب ایجاد احساسی خوب در فرد گردند. البته این در صورتی است که به درستی انتخاب شوند و متناسب با دیگر عناصر موجود در دکوراسیون باشند. اگر در انتخاب خود دقت داشته باشید می توانید فضایی دل انگیز و سراسر آرامش را به وجود آورده و از بودن در چنین فضایی نهایت لذت را ببرید. تابلوهای چوبی طبیعت را یادآور می شوند و این مساله می تواند احساس داشتن فضایی الهام گرفته از طبیعت را یادآور شود و در ایجاد حس خوب کمک بسیار زیادی به شما بکند. پس حتما این مدل از تابلوها را در خانه خود به کار بگیرید و از حس خوبی که القا خواهد کرد بهترین استفاده را داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *