#


تابلوها و مجسمه ها در دکوراسیون خانه

23 می 2017 بدون نظر 2169 بازدید

تابلوها و مجسمه ها در دکوراسیون خانه

تابلوها و مجسمه ها در دکوراسیون خانه

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که به هنرهای تجسمی علاقه دارید و دوست دارید منزل تان را با مجسمه ها و تابلو های مختلف زیباتر کنید.البته نکته ای که همیشه مغفول میماند این است که خیلی ها نمی دانند مجسمه ها را دقیقا باید در کجا و کدام قسمت دکوراسیون داخلی منزل  قرار بدهند و چگونه جلوه ای دوباره به مجسمه هایشان بدهند.در اینجا سعی کرده ایم شیوه ی رنگ آمیزی مجسمه و ساختن تابلویی ساده را به شما آموزش دهیم.

البته لازم به ذکر است که تابلو هاو مجسمه‌ها در صورتی که متناسب با محیط داخلی منزل ساخته شوند و یاانتخاب گردند، می‌توانند یکی از عوامل موثر در زیبایی دکوراسیون باشند.و در کنار اشیای کاربردی دیگر همچون تابلو‌ها، مبلمان، شمع‌ها می‌توانند ‌به صورت نقطه عطف فضا عمل کنند و توجه بصری ‌مهمانان شما را به خود جلب کند.

بنابراین فراموش نکنید که تابلوها و مجسمه‌ها به تقویت سبک غالب در منزل تان نیز کمک می‌کنند پس با توجه به سبک طراحی داخلی فضای منزل‌تان و سبکی که برای دکوراسیون داخلی آن انتخاب کرده‌اید، باید تصمیم بگیرید چه مجسمه‌ای می‌تواند کامل‌کننده طراحی داخلی‌تان باشد و چشم‌ها را به خود خیره کند.

 

روش رنگ آمیزی مجسمه های قدیمی:


مواد لازم:

  • مجسمه پلی‌استر ؛
  • رنگ آکریلیک قهوه‌ای، مشکی، برنز، پتالیزیا؛
  • عامل کهنه‌کاری رنگ آبی فیروزه‌ای، دری؛
  • گلدفینگر؛
  • (واکس انگشتی)  طلایی
  • قلم‌مو
  • دستمال پارچه‌ای

مراحل کار

1.در ابتدا مجسمه پلی‌استر را کاملا سمباده بزنید تا سطحی صاف  داشته باشید، سپس توسط دستمال نمدار گرد و خاک آن را بگیرید.

2. رنگ آکریلیک قهوه‌ای را با کمی رنگ آکریلیک مشکی مخلوط و سپس توسط قلم‌مو کل مجسمه را رنگ کنید. توجه داشته باشید تمام نقاط مجسمه را با رنگ پوشش دهید. اصلی‌ترین مرحله کار، همین زمینه است که باید خوب رنگ‌آمیزی شود.

3.  با نوک قلم‌مو رنگ آکریلیک پتالیزیا را به قسمت‌هایی از مجسمه (مانند صورت و بدن) ضربه بزنید. پس از خشک شدن رنگ مرحله قبل، عامل کهنه‌کاری آبی فیروزه‌ای را روی این قسمت‌ها بزنید و سپس با دستمال پارچه‌ای پاک کنید.

4.  برای قسمت‌های باقیمانده  از مجسمه با نوک قلم‌مو رنگ آکریلیک برنز را برداشته و ضربه بزنید. اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود، سپس عامل کهنه‌کاری سدری را توسط قلم‌مو روی این قسمت‌ها بزنید و سپس با دستمال پارچه‌ای پاک کنید.

5.  در انتها انگشت را به گلدفینگر (واکس انگشتی) طلایی زده و روی قسمت‌های مختلف کار به حالت رفت و برگشت بکشید.

نکته:

عامل کهنه‌کاری پایه آب،  برای آنتیک‌کاری استفاده می‌شود. آن را قبل از مصرف کاملا هم بزنید. عامل کهنه‌کاری را به رنگ دلخواه توسط قلم‌مو روی سطح زده و سپس پاک کنید. عمل پاک کردن را می‌توان پس از خشک شدن کامل هم انجام داد.

 

تابلو برگ:

شما میتوانید با ابتدایی ترین چیزها تابویی زیبا بسازید.در این بخش قصد داریم با آموزش تکنیکی آسان، تابلویی ساده را به عنصری چشمگیر و دکوراتیو تبدیل کنیم تا هم از هنر دست خود لذت ببرید و هم اطمینان حاصل کنید که تابلو درست در سطح زاویه دید و مقابل چشم افراد باشد. نور‌پردازی نقش بسیار مهمی در نحوه جلوه تابلو‌ها روی دیوار دارد. با در نظر گرفتن یک نور‌پردازی زیبا و ملایم در قالب یک هالوژن در بالای تابلو، می‌توانید اثرتان را به یک نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق‌تان تبدیل کنید.

 

مواد لازم:

 

قاب چوبی

برگ طبیعی

چسب چوب

رنگ آکریلیک دلخواه

قلم‌مو

مراحل کار

1. برای ساخت این تابلو حتما باید برگ‌های انتخابی شما، طبیعی و تازه باشند. از برگ‌های خشک استفاده نکنید. برگ‌ها را درون ظرف آب بریزید تا نرم و تازه بمانند.

2.روی قاب چوبی چسب‌چوب بزنید و برگ‌ها را به آرامی مطابق سلیقه خود روی قاب بچسبانید. این کار را تا جایی ادامه دهید که کل قاب را برگ‌ها پر کنند سپس با دستمال روی برگ‌ها بکشید تا کاملا به سطح بچسبند.

3. پس از اتمام کار، چسب‌چوب را با مقداری آب مخلوط کنید و روی تمام برگ‌ها توسط قلم‌مو بزنید تا مانند لعابی روی تمام برگ‌ها را بپوشاند.

4.  پس از خشک شدن چسب‌چوب، رنگ‌آمیزی را شروع کنید.

5.  در این تابلو از رنگ‌های آکریلیک بنفش، نارنجی و سبز استفاده شده است. رنگ آکریلیک بنفش را روی تمام سطح تابلو بزنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

6.  رنگ‌های نارنجی و سبز را به صورت حرکات رفت و برگشت به نقاط مختلف تابلو بزنید.

7. تابلوی زیبای شما آماده است.

نکته:

این مواد و وسایل را می‌توانید از فروشگاه‌های هنری و رنگ و ابزار فروشی‌ها تهیه کنید.

این فروشگاه‌ها را پیشنهاد می‌کنیم:  میدان تجریش، خیابان دزاشیب، نبش خیابان بوعلی. شریعتی، بعد از پل رومی، خیابان موسیوند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *