#


بیشترین اشتباهاتی که در رنگ آمیزی دیوار ها رواج دارند

5 می 2018 بدون نظر 1817 بازدید

بیشترین اشتباهاتی که در رنگ آمیزی دیوار ها رواج دارند

شیوه های نادرست رنگ کردن دیوار منزل

چنانچه قصد دارید دیوارهای منزل تان را رنگ کنید و این که وقت بسیار زیادی را با افراد خانواده خود در مورد انتخاب بهترین رنگ  برای اتاق ها گذرانده اید ، پس کاملا با مشکل گزینش رنگ دیوارها و انجام رنگ آمیزی منزل آشنا هستید. اغلب چنین بحث هایی درباره ی جزئیات بسیار ساده و تفاوت های موجود در یک طیف رنگی خاص، شکل می گیرد. مثلا شاید اختلاف نظرها در حد تفاوت میان رنگ شیری و نخودی باشد! به هر حال باید گفت چنین تصمیماتی که در مورد رنگ آمیزی دیوارها گرفته می شود، چندان ساده و آسان نیستند.

به ویژه اگر بدانید که کمی تیرگی و روشنی رنگ دیوارها روی محیط اتاق و روحیه افراد خانواده تاثیر بسیاری می گذارد. در ادامه به اشتباهاتی که در انجام فرآیند رنگ آمیزی دیوارها ممکن است دچارشان شویم، اشاره می کنیم، تا با آگاهی بیشتری بتوانیم از آنها اجتناب نماییم.

1-رنگ سقف خانه به صورت سفید یکدست باشد

یکی از دیوار های منزل که به عنوان بزرگ ترین  دیوار خانه به حساب می آید، دیواری است که معمولا همه ی ما به آن توجه زیادی نمی کنیم، و آن سقف خانه ی شما می باشد. سعی کنید هیچ گاه سقف خانه را به صورت یکپارچه به رنگ سفید نقاشی نکنید. زیرا هر رنگی از طیف سفید می تواند شامل اندکی خاکستری در ترکیب خود باشد. در نتیجه همین امر باعث می شود که سقف اتاق ها کوتاه و با ارتفاع کم به نظر برسند. بهترین پیشنهادی که می توان ارائه داد این است که از طیف رنگی کرمی برای رنگ آمیزی سقف استفاده کنید. البته اگر می خواهید انتخاب شما حرفه ای تر و اصولی تر باشد، با توجه به دکوراسیون اتاق، رنگ آمیزی دیوارها را نیز با کمک گرفتن از گروه های حرفه ای طراحی دکوراسیون انجام دهید.

2-استفاده بیش از حد از رنگ های متنوع

شاید بهره گیری از نقش هایی با رنگ های متنوع و نقش و نگارهای گوناگون برای دیوارهای اتاق، تا اندازه ای برای افراد جالب باشد. ولی باید دقت داشته باشید که دیوارها با پارچه های رنگی فرق زیادی دارند و با اطمینان می توان گفت که بهره گیری بیش از حد از رنگ های گوناگون می تواند ترکیب رنگی دکوراسیون را دچار ناهماهنگی کند. برای جلوگیری از این اتفاق، رنگ اصلی دکوراسیون را با توجه به پارچه مبلمان و دیگر وسایل اتاق انتخاب کنید و دیوارها را با همان طیف رنگ آمیزی نمایید. چنانچه به طور کلی دوست دارید دکوراسیون ساده ای داشته باشید، سعی کنید رنگ های طیف خاکستری را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید.

3-کنار گذاشتن رنگ های خنثی

چنانچه به رنگ مخصوصی برای استفاده در دکوراسیون اتاقتان علاقه داشته باشید، شاید به آسانی از رنگ های دیگر غافل شوید. اصلی ترین اشتباهی که در این چنین مواردی احتمال دارد  مرتکب شوید، این است که به ایجاد تعادل رنگی در فضای اتاق توجه نکنید و از رنگ های خنثی غافل شوید. در محیطی که با رنگ های مختلف پر شده است و شلوغی و تجمع رنگی بسیاری به چشم می خورد، استفاده از رنگ های خنثی ماننده سفید و خاکستری می تواند به شما آرامش دهد و تعادل خوبی در محیط برقرار نماید.

4-سادگی بیش از اندازه

احتمال دارد که رخداد بسیار گوناگونی نیز اتفاق بیفتد. اگر بیش از اندازه به رنگ های خنثی و ساده روی آورید ، ممکن است محیطی سرد و بی روح ایجاد کنید. پس در کنار سادگی و آرامشی که رنگ های خنثی به وجود می آورند، از چند رنگ بارز و خاص هم در دکوراسیون اتاق استفاده کنید. اشتباهی که اکثر اوقات افراد با آن رو به برو می شوند، عدم استفاده از اصل کنتراست در دکوراسیون اتاق است. در کنار دیوارهایی با رنگ خنثی، به کارگیری یک تابلوی دیواری با رنگ های بارز و متضاد، می تواند ترکیب بسیار مناسبی ایجاد کند و چرخش رنگی ایده آلی در فضا به وجود آورد. بهترین شیوه برای فرار از فضا های بی روح و کسالت بار، بهره گیری از رنگ های مورد علاقه و شخصی خودتان است.

5-به کارگیری رنگ های متنوع در اتاق ها

با وجود این که دکوراسیون هر کدام از اتاق های منزل  می تواند کاملا جدا از هم انجام پذیرد، ولی ایده ی بهتر این است که ارتباط نسبی بین رنگ های به کار رفته در دکوراسیون تمام اتاق ها برقرار باشد. با اطمینان می توان گفت که اگر از محیط آرامش بخش اتاق نشیمن با رنگ های خنثی، به یک باره وارد اتاق خوابی رنگارنگ و شلوغ شوید، نمی توانید زیبایی هر دو محیط را به یک اندازه درک کنید. لازم نیست برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون اتاق ها، از رنگ های یکسان در آنها استفاده کنید. تنها ایجاد هماهنگی نزدیک بین رنگ دیوارها و دکوراسیون قسمت های های مختلف منزل کافی می باشد. بهتر است فضای کلی خانه نمایان گر یک گونه از حس خاص و واحد باشند.

6-استفاده از رنگ یکسان برای تمام اتاق ها

به همان اندازه که نبود هماهنگی و ارتباط بین دکوراسیون اتاق های منزل، می تواند مورد علاقه ی افراد خانه نباشد ؛ استفاده از رنگی یکسان و یک جور نیز کسالت آور  و نامناسب خواهد بود. بهترین کار این است که  از رنگ های هم خانواده و دارای طیف نزدیک به هم استفاده کنید و یا حدالمقدور ترکیب دو رنگ یکسان را در فضاهای مختلف خانه به کار گیرید تا ضمن برقراری ارتباطی موثر میان دکوراسیون بخش های مختلف خانه، از یکنواختی و سادگی بیش از اندازه نیز جلوگیری کرده باشید.

7-عدم توجه به ظاهر نهایی دیوارها

بعضی اوقات استفاده از یک رنگ مشخص می تواند شما را کاملا قانع کند، ولی احتمال دارد که  بعد از اتمام رنگ آمیزی دیوار، نتیجه آخر کاملا متفاوت از نظر شما  باشد. برای اینکه به چنین اشتباهی دچار نشوید، بهتر است در زمانی که می خواهید رنگ را انتخاب کنید به پهنه وسیعی از دیوار که قرار است با آن رنگ پوشیده شود توجه کنید و تمام جوانب، از جمله میزان نور و روشنایی اتاق را هم بسنجید. به این ترتیب معیار دقیقی از میزان تیشرگی و روشنایی رنگی که انتخاب کرده اید، به دست می آورید.

8-استفاده از طیف های تک بعدی

یکی دیگر از کار های اشتباه شایعی که اغلب در زمان انتخاب رنگ دیوارها ممکن است افراد به آن دچار شوند، استفاده از  رنگ هایی است که عمق مناسبی ندارند و اغلب تک بعدی می باشند. طیف های تک بعدی اغلب فرد بیننده را از خود دور می کنند و به این ترتیب نمی توانید عمیقا جذب زیبایی آن ها شوید. پس برای این که به نتیجه ی بهتری برسید بهتر است از رنگ هایی برای نقاشی دیوارها استفاده کنید که بتوانید از طریق آنها حسی عمیق را درک کنید.

9-انتخاب یک رنگ به عنوان رنگ همیشگی دیوارهای اتاق

صحیح است که اگر رنگ مناسب و مورد علاقه برای دیوارهای اتاق خود انتخاب کنید کاری  مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون خانه ی شما است، ولی رنگی که انتخاب می کنید، قرار نیست همیشگی و تغییرناپذیر باشد. اتاق و دکوراسیون منزلتان می تواند با توجه به تغییر روحیه و نگرش شما دستخوش تغییر شود. پس از انتخاب رنگ های مورد علاقه تان هیچ ترسی نداشته باشید. مطمئنا هر زمان که اراده کنید می توانید رنگ دیوارها را تغییر دهید و حال و هوای تازه ای به دکوراسیون خانه خود بدهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *