#


چگونه با کوسن ها معماری خانه را عوض کنیم؟

21 می 2017 بدون نظر 1741 بازدید

چگونه با کوسن ها معماری خانه را عوض کنیم؟

چگونه با کوسن ها معماری خانه را دگرگون کنیم؟

یکی از راه های تغییر بدون هزینه دکوراسیون در خانه تعویض کوسن های مبلهاست.چرا که اضافه کردن رنگ و بافت های شاد و جذاب به خانه کار ساده و آسانی نیست و هزینه زیادی نیز در پی خواهد داشت. و بی هزینه ترین راه تغییر کوسن مبلهای منزل تان میباشد.در این نوشتار میخواهیم ترفند های انتخاب درست کوسن را برایتان بازگو کنیم.با ما همراه باشید.

 

اندازه کوسن ها:

اندازه رایج كوسن‌های موجود در بازار در مورد انواع مربع آن‌ها از ۳۶ در ۳۶ سانتی‌متر تا ۵۰ در ۵۰ سانتی‌متر و در مورد انواع مستطیل آن‌ها از ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر تا ۴۰ در ۶۵ سانتی‌متر متغیر است. اگر به دنبال داشتن خانه‌ای با ظاهری مدرن و مینی‌مال هستید، كوسن‌هایی با اندازه، شكل، و رنگ یكسان انتخاب كنید. برای كسانی كه به فضاهای سنتی و تلفیقی علاقه دارند، تركیبی از كوسن‌هایی با شكل‌ها، اندازه‌ها، و رنگ‌های متفاوت مناسب‌تر است. البته در این مورد نوع مبلمان و نوع طراحی خانه شما بسیار بااهمیت است. برای مثال در فضاهای سنتی نمی‌توان از رویكردهای مدرن در انتخاب كوسن‌ها استفاده كرد. هم‌چنین در فضاهای مدرن استفاده از كوسن‌هایی با طرح‌های سنتی كمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

 

رنگ کوسن ها:

استراتژی بسیاری از طراحان داخلی و مشاوران در كمك به افرادی كه انتخاب رنگ‌، از رنگ دیوار ها گرفته تا رنگ كوسن‌ها، برایشان بسیار سخت است، این است كه آن‌ها را در یك جهت مشخص حركت دهند تا ذهن آن‌ها كمی آرام‌تر شود. می‌توان این موضوع را در پنج بخش مختلف تقسیم‌بندی كرد تا انتخاب‌ها راحت‌تر انجام شود. پالت رنگی خنك، پالت رنگی گرم، پالت رنگی خنثی، پالت رنگی خنثی با چند انتخاب متفاوت، و پالت رنگی تلفیقی و رنگارنگ. پیش از این‌كه این بخش‌های مختلف را برایتان توضیح دهیم بهتر است ابتدا به سراغ موضوعی برویم كه بسیاری با آن مشكل دارند. بسیاری از افراد با در كنار هم قرار دادن سطوح مختلف، مبلمان، وسایل گوناگون داخل یك اتاق مشكل دارند. وقتی با یك فضای خالی روبه‌رو هستیم، بهتر است با وسایلی كار را شروع كنیم كه بزرگ‌تر و دارای رنگ‌ها و سبك‌های طراحی محدود‌تری هستند. برای مثال، در یك اتاق نشیمن، ابتدا نوع و رنگ كفپوش‌ها، وسایل بزرگ مانند مبلمان و تابلوهای هنری بزرگ، بعد قالیچه‌ها و پرده‌های پنجره‌ها، و در نهایت كوسن‌ها و دیگر وسایل تزئینی كوچك را انتخاب كنید.البته در این مورد مشخصا یك استثنا وجود دارد و آن زمانی است كه شما از قبل مبلمانی داشته و مجبور باشید از آن استفاده كنید. این مبلمان و یا هر وسیله بزرگ از پیش موجود باید نقطه آغاز كار شما باشد. یا راه دیگر این است كه ابتدا یك كوسن یا هر وسیله تزئینی دیگر كه به آن عشق می‌ورزید را انتخاب كرده و دیگر وسایل اتاق را براساس آن طراحی كنید. وقتی شما وسیله‌ای برای شروع كار در اختیار دارید، می‌توانید به این مسئله فكر كنید كه چگونه برای گسترش و طراحی فضا از طرح‌ها و رنگ‌های دیگر بهره ببرید.

 

ترکیب رنگی سرد:

یكی از راه‌های رایج برای تشخیص پالت رنگی مورد علاقه شما چك كردن وسایل داخل كمد شماست. اگر اكثر وسایل داخل كمد دارای سایه‌هایی از رنگ‌های سبز، آبی، ارغوانی، و یا طوسی هستند، شما به رنگ‌مایه‌های خنك علاقه دارید و طرفدار پالت‌های رنگی خنك هستید. پس اگر در مورد علائق رنگی خود تردید دارید، حتما به سراغ كمد وسایل خود بروید.همین‌طور، اگر كفپوش‌ها، رنگ دیوارها، و قطعات بزرگ اتاق مانند مبل‌ها بیشتر به قسمت خنك‌تر و سردتر چرخه رنگ تعلق دارند، دیگر تردیدی در انتخاب پالت رنگی خنك برای كوسن‌های تزئینی باقی نمی‌ماند. با محدود كردن خود به رنگ‌های خنك، انتخاب‌های شما نیز محدودتر می‌شود و سریعا می‌توانید كوسن‌های خود را انتخاب كنید. این كار باعث مفرح‌تر شدن فرایند انتخاب كوسن‌ها نیز می‌شود.یكی دیگر از مزایای محدود كردن رنگ‌ها به رنگ‌های مشابه این است كه به راحتی می‌توانید فضایی رنگارنگ و در عین حال هماهنگ ایجاد كنید. رنگ‌ها مشابه هم هستند، در نتیجه در كنار هم تركیب فوق‌العاده زیبایی پیدا می‌كنند.

 

ترکیب رنگی گرم

آیا نمی‌دانید كه باید از پالت رنگی گرم استفاده كنید یا پالت رنگی خنك؟ برای راحت‌تر شدن كار به آب و هوای منطقه‌ای كه در آن زندگی می‌كنید رجوع كنید. كسانی كه در آب و هوای گرم زندگی می‌كنند بهتر است با استفاده از پالت رنگی خنك فضایی خنك و ملایم ایجاد كنند. هم‌چنین كسانی كه در منطقه‌ای با آب و هوای سرد زندگی می‌كنند، می‌توانند با انتخاب رنگ‌های گرم و تركیب رنگ‌مایه‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد، و قهوه‌ای به فضای زندگی خود حال و هوایی گرم و دنج بدهند.باز هم باید بگوییم كه انتخاب پالت رنگی باعث محدودتر شدن گزینه‌های رنگی شما شده و در نتیجه راحت‌تر می‌توانید پالت رنگی مناسب را انتخاب كنید. از این‌كه رنگ‌ها، بافت‌ها، و طرح‌ها را در چارچوب پالت رنگی انتخابی خود با هم تلفیق كنید هراس نداشته باشید. از آن‌جایی كه خود را به یك پالت رنگی مشخص محدود كرده‌اید، قرار گرفتن‌ها طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در كنار هم یك كلیت یكدست و یكپارچه را ایجاد می‌كند.

 

ترکیب رنگی خنثی

بسیاری به رنگ‌های گرم علاقه دارند، اما خیلی‌ها هم به پالت رنگی خنثی عشق می‌ورزند. اگر شما به رنگ‌ها و سایه‌های سفید، طوسی، و یا قهوه‌ای علاقه دارید، بهتر است از رنگ‌ها و بافت‌هایی استفاده كنید كه به فضای شما حس و حالی غنی و زیبا می‌دهند. اگر كوسن‌هایی با رنگ‌های برجسته و چشم‌گیر ندارید نگران نباشید، به راحتی می‌توانید با بازی كردن با اشیای مختلف و بافت‌ها و سطوح مختلف به اتاق نشیمن خود حس و حالی خاص و منحصربه‌فرد بدهید. همان‌طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید، در طراحی فضا از پالت رنگی خنثی استفاده شده و در نتیجه این اتاق دارای حال و هوای ملایم و آرام شده است. شما می‌توانید با تغییر در سایه‌های سیاه و سفید رنگ‌های خنثی انتخابی خود به فضای خود ظاهری متفاوت‌تر و چشم‌گیر بدهید. به طور كلی رنگ‌های خنثی دارای تاثیری آرامش‌بخش و ملایم در فضا هستند.

 

ترکیب رنگی خنثی با چند انتخاب متفاوت

پایه پالت رنگی خود را خنثی انتخاب كنید اما در كنار آن از كوسن‌هایی با رنگ‌های برجسته‌تر و چشم‌گیرتر استفاده كنید. پالت رنگی كه در عكس بالا از آن استفاده شده، تركیبی از رنگ‌های گرم و خنك است، اما از آن‌جایی كه تعداد رنگ‌های برجسته به دو رنگ محدود شده (نارنجی و سبز) و در مقادیر اندك در كوسن‌ها از آن‌ها استفاده شده، فضا حس و حالی شاداب و سرزنده گرفته است.وقتی پالت رنگی مبلمان خانه شما خنثی است می‌توانید كارهای جذابی با كوسن‌ها انجام دهید. با انتخاب دو یا سه رنگ چشم‌گیر و تركیبی از طرح‌های مختلف می‌توانید جلوه بصری فوق‌العاده زیبایی به اتاق نشیمن خود اضافه كنید. طراحان داخلی معمولا پیشنهاد می‌كنند كه از رنگ‌های برجسته و چشم‌گیر در وسایلی استفاده كنیم كه قیمت زیادی ندارند تا وقتی از رنگ آن‌ها خسته شدیم و دلمان خواست حال و هوای اتاق را تغییر دهیم، به راحتی بتوان آن‌ها را عوض كرد. كوسن‌هایی با رنگ‌های برجسته و طرح‌های زیبا دقیقا همین نقش را در خانه بازی می‌كنند.

 

ترکیب رنگی تلفیقی و رنگارنگ

اگر به پالت‌های رنگی خنثی، گرم، و خنك علاقه‌ای ندارید، از پالت رنگی تلفیقی و رنگارنگ استفاده كنید. فقط هنگام انتخاب كوسن‌ها دقت كنید چراكه با انتخاب‌های نامناسب و سرسری به راحتی فضای شما تبدیل به جایی ناراحت و معذب می‌شود.فضایی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید، نمونه درخشانی از اضافه كردن كوسن‌های رنگی به یك اتاق رنگارنگ به شیوه‌ای جذاب و زیبا است. رنگ های نارنجی و آبی مكمل هم هستند- یعنی در چرخه رنگ مقابل یكدیگر قرار دارند- بنابراین در كنار هم بیشترین تاثیر ممكن را ایجاد می‌كنند.به همین دلیل بهتر است یكی از رنگ‌ها را برجسته و پررنگ انتخاب كنید (در این‌جا كاناپه نارنجی) و اجازه دهید عنصر دیگری به رنگی روشن‌تر باشد (در این‌جا دیوار به رنگ آبی روشن). در این حالت كوسن‌ها با تلفیقی از رنگ‌های گرم و خنك به پالت رنگی كمك می‌كنند. در عكس بالا طرح‌های كوسن‌ها متفاوت هستند، اما رنگ‌ها كاملا با رنگ نارنجی كاناپه در هماهنگی هستند و كاملا در فضا به چشم می‌آیند و چون فقط سه عدد هستند، فضا را تحت تسلط خود درنیاورده‌اند. این فضا واقعا زیباست و در تركیب رنگ‌ها نهایت دقت شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *