#


با رنگ بنفش دکوراسیون خانه خود را رنگی و زیبا نشان دهید

18 دسامبر 2017 يك نظر 2515 بازدید

با رنگ بنفش دکوراسیون خانه خود را رنگی و زیبا نشان دهید

با رنگ بنفش دکوراسیون خانه خود را رنگی و زیبا نشان دهید

رنگ بنفش یکی از رنگ هایی است که دارای تنوع رنگی مختلفی است و می تواند در مکان های بسیاری مورد استفاده قرار بگیرد. برای اینکه رنگ محلی که انتخاب کرده اید به صورت دراماتیک دیده شود از رنگ بنفش با طیف های مختلفی استفاده می شود. در بخش های مختلفی می توان از رنگ بنفش استفاده کرد و جذابیت خاصی را به محل مورد نظر وارد کرد.

به کار بردن رنگ بنفش دلربا

رنگ بنفش یکی از رنگ هایی است که بیش از هر چیزی تجمل و امنیت و رفاه را نشان می دهد. در خصوص اتاق های ناهارخوری که حالت رسمی تری نسبت به دیگر فضا ها دارند می توان از رنگ بنفش استفاده کرد. برای اتاقی که رنگ بنفش در آن به کار رفته بهتر است قاب پنجره ها را با رنگ روغنی رنگ آمیزی کنید تا موجب شود نور بیشتری در اتاق شما باقی بماند.

در این فضا از میز و صندلی هایی که رنگ آن قهوه ای مایل به زرد است بهره مند شوید چرا که می تواند بسیار لوکس و جذاب دیده شود و انداختن فرشی یک رنگ موجب ایجاد منظره ای فوق العاده خواهد شد. هماهنگی و تناسب این لوازم در کنار یکدیگر موجب می شود تا رنگ بنفش اتاق به زیبایی خودنمایی کرده و دکوراسیون شادی را داشته باشید.

استفاده از نور متوازن در دکوراسیون اتاق بنفش

اگر از رنگ های غنی در فضای اتاق خود استفاده می کنید و دیوارها را با این نوع رنگ ها می پوشانید باید به نحوی عمل نمائید در خصوص دکوراسیون که رنگ ها به خوبی از یکدیگر تفکیک شوند. طبق توصیه ای که ایلین گریفین به عنوان یک دکوراتور داشته برای اینکه نور پردازی در اتاق هایی که از رنگ بنفش در ان ها استفاده شده است باید رنگ ها به طرز جذابی با یکدیگر اشباع شده باشند و تعادل بین آن ها به خوبی وجود داشته باشد تا بتوان نور طبیعی خوبی را در این فضا ایجاد کرد.

استفاده از رنگ بنفش برای نشان داده بی طرفی آن

می توان در اتاق خواب از رنگ بنفش در کنار رنگ های دیگر همچون سبز، نارنجی و یا تن های رنگی مختلف زرد استفاده کرد. اگر دیوارهای اتاق خود را به رنگ بنفش رنگ آمیزی کرده اید بهتر است بالش های خود را به رنگ سبز انتخاب کنید.

البته از طیف های مختلف زرد می توانید در خصوص بالش های خود استفاده نمائید. این کار موجب می شود تا فضای اتاق خواب شما یک تضاد جالب را نشان دهد تضادی که میان رنگ بنفش دیوارها و رنگ بالش ها دیده می شود موجب خلق دکوراسیونی جذاب و خلاقانه خواهد شد.

ایجاد اتاق خوابی راحت و دنج با رنگ ارغوانی

برای اینکه اتاق خوابی دنج و راحت داشته باشید می توانید از رنگ قرمز که کمی هم به ارغوانی تمایل دارد استفاده نمائید. در خصوص تخت خواب خود می توانید از رنگ سفید استفاده نمائید اما رنگ دیگر وسایل آن را متفاوت انتخاب نمائید تا طرحی زیبا را در اتاق خواب خود داشته باشید. وجود وسایل و تزئینات متناسب در اتاق خواب می تواند فضایی آرامبخش و جذاب را به وجود بیاورد که بودن در این فضا می تواند به حس آرامش شما کمک بسیار زیادی کند.

استفاده از تن زرشکی رنگ بنفش

اگر تمایل داشته باشید اتاقی مجلل و لوکس را برای خود طراحی کنید می توانید از رنگ زرشکی در خصوص دیوار ها استفاده نمائید که موجب عمیق تر دیده شدن دیوارهای اتاق خواهند شد. البته یکی دیگر از رنگ هایی که می توانید در طراحی دکوراسیون اتاق  خود به کار بگیرید رنگی مرکب از قرمز و آبی است که با نام آلو شناخته می شود.

اگر در کنار دیوارهای اتاق خود که با یکی از این دو رنگ آمیخته شده اند از رنگ سبز در خصوص بالش ها و رنگ طلایی در مورد پرده ها استفاده نمائید متوجه هماهنگی و تناسب آن ها خواهید شد و دکوراسیونی را به وجود خواهید آورد که می تواند جذابیت بسیار زیادی را داشته باشد.

به کار بردن رنگ ارغوانی به عنوان رنگی جسورانه برای دیوارها

می توانید از رنگ ارغوانی که کمی هم تیره است برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق خود استفاده کنید و برای جالب تر دیده شدن این فضا از رنگ های سبز و نارنجی استفاده نمائید. ملافه هایی که از رنگ سبز و نارنجی در آن ها استفاده شده است می تواند جذابیت خاصی را برای فضای شما داشته باشد. برخی از وسایل اتاق خود را به رنگ صورتی که گرمای خاصی دارد انتخاب نمائید تا بتوانید ترکیب جالبی را به وجود بیاورید.

ایجاد دکوراسیونی مدرن با استفاده از طیف رنگی بنفش

برای داشتن یک پالت زیبا و رنگی می توانید از سیاه و سفید آغاز کرده و بنفش را به عنوان رنگی دلفریب به این دو رنگ خنثی بیافزائید. استفاده از این رنگ ها موجب می شود تا اتاق ناهارخوری شما به صورتی متعادل و دنج دیده شود و تیرگی ان نیز تعادل خود را نشان خواهد داد. به کار بردن صندلی های بافته شده که از مواد طبیعی در بافت آن ها استفاده شده است موجب می شود تا فضای مورد نظر گرمای خاصی را به هر بیننده ای القا کند.

استفاده از رنگ بنفش در حمام و دستشویی

رنگ بنفش به نحوی است که آن را در هر فضایی می توان استفاده کرد. یکی از این فضاها حمام و دستشویی است که می توانید در آن از رنگ بنفش ملایمی برای دیوارها استفاده کرده و در مورد پرده هم به سراغ مدل هایی بروید که دارای گلهایی با رنگ بنفش است. سعی کنید این رنگ زیبا را در برخی از وسایلی که در این قسمت وجود دارد استفاده کنید تا طرح جالبی برای این قسمت از خانه خود داشته باشید.

توجه به بالش های بنفش

در طراحی دکوراسیون خانه خود می توانید از رنگ بنفش در خصوص موارد بسیاری استفاده نمائید. به عنوان مثال اگر مبلمانی که در پذیرایی قرار داده اید به رنگ سفید هستند برای جذاب تر دیده شدن آن ها بهتر است از بالش هایی با رنگ بنفش استفاده نمائید. این کار به شما کمک می کند تا زیبایی دکوراسیون خانه خود را به زیباترین شکل نشان دهید.

تاکید بر رنگ بنفش به صورتی هوشمندانه

اگر در خانه خود از رنگ بنفش با تن آلوچه ای استفاده کرده باشید متوجه خواهید شد این رنگ چه تاکیدی بر احساس آرامش خانه تان خواهد داشت. در کنار این رنگ زیبا می توانید از فرشی که رنگ بسیار ملایمی دارد در کنار دیوارهای سفید خود استفاده کرده و طرح مدرن و جذابی را به وجود بیاورید. می توانید رنگ آلوچه ای را در مورد بالش های خود استفاده کنید و آن ها را در قسمت های مختلف قراردهید و به این ترتیب ترکیب فوق العاده ای را برای خانه خود به وجود بیاورید.

توجه به رنگ دیوار

سعی کنید در دکوراسیونی که برای خانه خود طراحی کرده اید به دیوارها توجه بسیار زیادی را داشته باشید. در حمام خود از رنگ ارغوانی در مورد سرامیک ها استفاده نمائید تا بتوانید این رنگ را به زیبایی لمس کرده و احساس خوبی از دیدن آن داشته باشید. وجود رنگ بنفش در دکوراسیون خانه موجب می شود تا حس آرامش و گرمای خاصی به وجود بیاید و این امر در طراحی های مدرن بسیار کاربرد خواهد داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *