#


باغچه ی زیبا و مدرن با طرحی جذاب داشته باشید

باغچه ی زیبا
22 اکتبر 2017 بدون نظر 3245 بازدید

باغچه ی زیبا و مدرن با طرحی جذاب داشته باشید

باغچه ی زیبا و مدرن با طرحی جذاب داشته باشید

حتما شما هم در حیاط خانه خود باغچه ای کوچک دارید که به شکل ساده و سنتی قرار دارد. اگر کمی به باغبانی علاقه داشته باشید می توانید یک طرح زیبا و دیدنی را برای باغچه خود به وجود بیاورید که به محض ورود چشم هر بیننده ای را خیره کند.
اگر کمی در وجود خود ذوق و علاقه نسبت به باغبانی داشته باشید می بینید که کار سخت و پیچیده ای نیست و کار باخاک و سبزه به شما احساس خوبی را منتقل خواهد کرد.برای اینکه بتوانید این کار را بر طبق اصول خود پیش ببرید بهتر است گام به کام و قدم به قدم این کار را انجام دهید.

ایجاد طرح برای فضای باغچه

در ابتدای کار سعی کنید یک طرح مشخص در خصوص باغچه جدید خود داشته باشید. می توانید از خطهایی که به شکل منحنی هستند در ایجاد شکل زیبا و جذاب در طرح خود استفاده کنید. علاوه بر این شما می توانید باغچه را به عنوان یک منظره ای که باعث برجسته تر دیدن محیط اطراف خانه تان می شود به کار ببرید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید بهتار است نخست یک طرح را برای خود مشخص کنید و پس از آن برای نشان دادن محیط اطراف آن خطوطی را رسم کرده و آن را با ماسه یا گچ نشان دهید.

حذف چمن های اضافی

زمانی که قصد دارید طرح خود را بر روی زمین باغچه پیاده کنید بهتر است ابتدا فضای آن را از وجود چمن های مزاحمی که باعث خراب شدن طرحتان می شود پاک کنید و برای این کار از ابزاری که مخصوص بریدن هستند و یا بیلچه انجام دهید تا بتوانید راحت تر طرح مورد نظر خود را پیاده کنید. اگر فرصت کافی دارید می توانید تحمل کرده و چمن های قسمتی که اضافی هستند را تا حد امکان کوتاه کنید و چند صفحه روزنامه ضخیم را بر روی آن قررا دهید و چند سانتی متر خاک بر روی روزنامه ها ریخته و یا از کود استفاده کنید و به جای خاک بر روی روزنامه بریزید. پس از گذشت چند ماه خواهید دید که چمن های موجود در آن قسمت از بین خواهند رفت و راحت تر می توانید طرح خود را به مرحله اجرا برسانید.

باغچه ی زیبا

باغچه ی زیبا

استفاده از شخم زدن برای ایجاد طرح مناسب

برای داشتن یک فضای سبز زیبا باید خاک باغچه خود را شخم زده و تمام سنگ ها و مواردی را که اضافی هستند جدا کنید. اگر از قوت پائین خاک خود ناراضی هستید پس از شخم زدن زمین می توانید مواد ارگانیکی مثل خاک برگ و یا کودی که طبیعی است را به خاک اضافه کنید و آن را خوب با خاک مخلوط کنید.

تعیین حاشیه و مرز برای باغچه

برای اینکه بتوانید طرح خود را در مسیر درست آن قرار دهید باید برای باغچه خود حاشیه و مرز مشخص کنید. می توانید یک حفره در باغچه خود به وجود بیاورید که عرض آن پنج سانتی متر است و عمق آن به بیست سانتی متر می رسد. ایجاد این حفره در باغچه باعث می شود خزنده ترین گیاهان نتوانند به قسمت های دیگر باغچه شما رفته و موجب شلوغی در طرح شما شوند. برا یپر کردن و زیبا تر کردن این گودال می توانید از سنک نیز استفاده کنید.

مشخص کردن جایگاه هر گیاهی

برای اینکه بتوانید یک فضای متفاوت و منحصر به فرد را ایجاد کنید بهتر است پیش از کاشتن هر گیاهی ابتدا جایگاه مخصوص به آن را مشخص کنید. با اینکه این کار وقت بیشتری از شما خواهد گرفت اما نتیجه ای که به دست می آید ارزش صرف وقت بیشتر را خواهد داشت. مشخص کردن جای قرار گیری هر گیاهی باعث می شود فاصله مناسبی مابین آن ها وجود داشته باشد و علاوه بر آن به شکل زیبایی در کنار هم قرار بگیرند.

کاشت گیاهان در جایگاه خود

زمانی که جایگاه مخصوص هر گیاهی مشخص شد حالا دیگر وقت آن رسیده که گیاهان مورد نظر خود را در نقطه ای که مناسب آن است کاشته شود. پیش از اینکه گیاه را در داخل خاک قرار دهید حتما ریشه های آن را از هم باز کنید تا رشد بهتری داشته باشند. گیاهانی که دارای ریشه های به هم چسبیده هستند حتما باید ریشه های آن از هم باز شود پس این نکته مهم را فراموش نکنید.

استفاده از مالچ

اگر می خواهید یک فضای سبز و سالم داشته باشید می توانید علاوه بر مواد غنی از مالچ هم بر روی سطح خاک باغچه خود استفاده کنید. این کار باعث می شود باغچه تان کمتر به مراقبت و رسیدگی نیاز داشته باشد. اگر به اندازه یک لایه نازک از خرده های چوب در فضای باغچه خود استفاده کنید در واقع مانع از رشد علف های هرز خواهید شد و در مواقعی که هوا گرم است به مرطوب ماندن خاک باغچه کمک شایانی خواهد کرد.

باغچه ی زیبا

باغچه ی زیبا

استفاده از آبیاری غرقابی

زمانی که تمام کارها انجام شد و گیاهان را در خاک کاشتید و از مالچ هم در سطح خاک استفاده کردید حالا باید باغچه را آبیاری کنید. بهترین کار این است که از روش غرقابی استفاده کنید. در خصوص مالچی که استفاده کرده اید باید دقت بسیاری داشته باشید چرا که اگر خشک شده باشد به آب بسیاری نیاز دارد و اگر در آبیاری کوتاهی کنید هیچ آبی به گیاهان نخواهد رسید. پس بهتر است به میزان کافی باغچه را آبیاری کنید تا اطمینان پیدا کنیدکه آب به میزان کافی به گیاه هان و گل های کاشته شده رسیده است.

پس از انجام تمام این مراحل خواهید دید که یک فضای زیبا و جذاب در حیاط خانه خود به وجود آورده اید که می تواند برای گذران ساعتی از روز گزینه خوبی باشد و موجب ایجاد حس آرامش برای شما باشد. البته فراموش نکنید که پس از انجام این کارها شما باید به صورت مرتب به باغچه خود رسیدگی کنید و علف های هرزی که رشد می کنند را ببیرون بیاورید تا طرح باغچه تان به زیبایی روز اول خود باقی بماند.

البته می توانید از گیاهان رونده هم در کناره های باغچه خود استفاده ککنید تا زیبایی و جذابیت آن دوچندان شود. البته این یک امر کاملا سلیقه ای می باشد و شما مجازید هر طرحی را که دوست دارید در باغچه حیاط خانه خود پیاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *