#


ایده هایی نو جهت انتخاب سنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه

24 آوریل 2018 بدون نظر 3551 بازدید

ایده هایی نو جهت انتخاب سنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه

چه نوع سنگ هایی برای کابینت آشپزخانه مناسب هستند؟

تقریبا از سی سال قبل تاکنون، در بیشتر خانه هایی که در حال ساخته شدن می باشند، از سنگ گرانیت به عنوان نخستین انتخاب برای رویه کانتر آشپزخانه مورد استفاده می کنند و بیشتر اوقات آن را به عنوان سنگ کابینت می شناسند. ولی این روزها کاربرد این نوع سنگ، همانند گذشته به عنوان انتخاب اول و آخر همه طراحان دکوراسیون شناخته نمی شود، و جایگزین های بسیار مدرن تر و بهتری برای سنگ گرانیت وارد بازار شده است که علاوه بر ماندگاری بهتر، دارای ظاهر امروزی تر و شیک تری نیز هستند.

به عنوان نمونه در بین سنگ های مختلف، انواع کوارتز، خواهان بسیار زیادی نسبت به بقیه پیدا کرده است و جایگزین خوبی هم برای مدل های قدیمی گرانیت به حساب می آید. در حقیقت اگر رویارویی بین سنگ گرانیت و سنگ کوارتز را به عنوان نبردی در زمینه طراحی دکوراسیون آشپزخانه تجسم کنیم، بدون شک سنگ کوارتز پیروز این نبرد خواهد بود.

چنانچه به فکر نو کردن آشپزخانه قدیمی منزل تان هستید و دوست دارید دکوراسیون به روز تری را برای این قسمت از منزل خود انتخاب کنید، بهتر است به سراغ سنگ کوارتز به عنوان رویه کانتر آشپزخانه بروید. در عوض سنگ گرانیت ظاهر قدیمی تری به آشپزخانه تان خواهد داد. سنگ های گرانیت دارای رگه هایی از رنگ طلایی در نمای خود می باشند و معمولا بعد از صیقل دادن، ظاهر شلوغ و درهمی دارند. به همین علت اگر دوست دارید دکوراسیون یکدستی در آشپزخانه داشته باشید و ظاهر شیک تری به فضای موجود در آشپزخانه ببخشید، مطمئنا گرانیت برایتان انتخاب مناسبی نخواهد بود و بهتر است از سنگ کوارتز استفاده کنید. همین طور باید به این نکته دقت داشت که در طراحی های امروزی که برای دکوراسیون آشپزخانه ارائه می شود، بیشتر رنگ هایی توصیه می شوند که با ظاهر ساده و مینیمالیستی آشپزخانه ها تطابق بیشتری داشته باشند و رنگ های سردتر و به خصوص طیف های خاکستری و سفید در اولویت قرار می گیرند. در چنین مواردی هم سنگ کوارتز بسیار مناسب تر خواهد بود.

اگر بخواهیم دو سنگ گرانیت و کوارتز را با هم مقایسه کنیم، باید به میزان سازش هر یک از آن ها و روند ساختشان با طبیعت نیز دقت داشته باشیم. با وجودی که هر دوی این سنگ ها از طبیعت استخراج می شوند، ولی روند آماده سازی و تراش دادن آنها برای این که وارد بازار شوند نیاز به استفاده از مواد شیمیایی برای صیقل دادن و شکل دادن به آنهاست. سنگ گرانیت معمولا جنسی متخلخل دارد و اغلب ناهمواری های بسیاری روی آن مشاهده می شود. به همین علت حجم کاربرد چنین موادی در روند ساخت سنگ کابینت ها، معمولا بیشتر است. همین طور گرانیت دارای مقادیر اندکی از مواد رادیواکتیو به نام رادون است که اگرچه میزان آن بسیار کم می باشد، اما می تواند مورد توجه قرار گرفته شود. اما سنگ های کابینتی که از جنس کوارتز ساخته شده اند، معمولا دارای 90 درصد از مواد کوارتز می باشند، و بقیه ی حجم آنها از انواع پلیمرها، رنگ و رزین به وجود می آید که موجب افزایش استحکام و ماندگاری آنها خواهد شد. همانطور که می دانیم، وجود رزین به اندازه تشعشعات رادون در محیط زندگی خطرناک نمی باشد. پس با توجه به این موارد می توان کوارتز را گزینه بسیار مناسب تری برای استفاده در دکوراسیون آشپزخانه به حساب آورد.

همان طور که اشاره کردیم، چنانچه دوست داشته باشید از رنگ های گوناگونی از سنگ های مربوط به آشپزخانه روی کانتر و متناسب با کابینت ها انتخاب کنید، سنگ کوارتز ، گزینه های بسیار مناسب تری را پیش رویتان قرار می دهد. به جهت این که در مراحل فراوری کوارتز، بعضی مواد رنگی به آن اضافه می شود، سطح این ماده می تواند رنگ های متنوعی داشته باشد. فرقی نمی کند که به دنبال انواع مختلفی از طیف سبز رنگ باشید، یا رنگ های طیف سفید را ترجیح بدهید، به هرحال کوارتز تمام این انتخاب ها را برایتان فراهم می کند. در عین حال از لحاظ استحکام و کارایی هم می توان گفت که برای دکوراسیون آشپزخانه، کوارتز گزینه بسیار مناسب تری است. در حقیقت کوارتز نسبت به سنگ گرانیت دارای انعطاف بسیار زیاد و استحکام بیشتری دارد و می تواند در بسیاری از مواردی که گرانیت کاربردی ندارد، مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال در کانترهایی که داخل آنها سینک ظرفشویی قرار داده شده است و احتیاج به تراش هایی با ظرافت بیشتر در اطراف آن وجود دارد، کوارتز کمک بسیار بیشتری به شما خواهد کرد. به این ترتیب در لبه سنگ کابینت، برش های بهتری نسبت به گرانیت خواهید داشت و بدون داشتن هیچگونه ترک اضافی و یا سطوح متخلخل می توانید سطحی صاف و صیقلی در اختیار داشته باشید.

از آنجا که سطح سنگ کوارتز اغلب به شکل طبیعی صاف تر و براق تر می باشد، به ویژه در زمان برش و تراشکاری احتیاج به آب بندی یا صیقل دهی به آن وجود ندارد و از این جهت می تواند کاملا شما را آسوده خاطر کند. این مورد با توجه به سطوح متخلخل گرانیت، خصوصیت بسیار با اهمیتی به شمار می رود. به همین علت معمولا سطح کوارتز تمیزتر و شکیل تر به نظر می آید و هیچگونه ناهمواری به طور طبیعی وجود نخواهد داشت. با وجود آنکه از نظر میزان سختی، این دو نوع سنگ تا حدود زیادی به یکدیگر شباهت دارند ، اما کوارتز بافت متراکم تری نسبت به گرانیت دارد و همین امر ویژگی های بسیار مثبتی را رقم می زند و باعث می شود که کوارتز کارایی بسیار بهتری نسبت به گرانیت داشته باشد.

چنانچه در ذهن خود ایده ی تغییر دکوراسیون در آشپزخانه ی منزل تان را دارید و قصد دارید تغییرات بنیادینی در آن به وجود بیاورید، حتما در کنار انتخاب کابینت های جدید، دوست دارید که کانتر آشپزخانه را نیز به روز و مدرن کنید. بنابراین بهترین انتخابی که می توانید داشته باشید، استفاده از سنگ کوارتز است. علاوه بر آشپزخانه، از کوارتز می توانید برای سنگ روشویی دستشویی و حمام نیز بهره ببرید و با توجه به رنگ محیط، کاشی ها، کابینت ها و دیگر اجزای دکوراسیون ، از رنگ های گوناگون آن استفاده نمایید. آنچه که سبب می شود از انتخاب خودتان اطمینان حاصل نمایید، گزینه های مختلف با رنگ های مختلف و طرح و برش های متفاوتی است که با انتخاب کوارتز به جای گرانیت، پیش رویتان قرار می گیرد. شاید با وجود تمام این خصوصیات مختلفی که اشاره شد، به مزیت های استفاده از کوارتز در طراحی های جدید و مدرن دکوراسیون آشپزخانه پی برده باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *