#


ایده هایی برای ایجاد دکوراسیون آرامش بخش برای اتاق خواب

12 می 2018 بدون نظر 1869 بازدید

ایده هایی برای ایجاد دکوراسیون آرامش بخش برای اتاق خواب

برای داشتن خوابی آسوده و راحت دکوراسیون اتاق شما باید چگونه باشد ؟

یکی از اصول و قوانینی که سبب داشتن خوابی راحت و آسوده خواهد شد دکوراسیون اتاق خواب می باشد. حدود یک سوم عمرمان را در شمان خواب سپری می شود. و اما برای داشتن یک خواب راحت چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب باید چگونه باشد؟

۱- میزان روشنایی

چنانچه هنگام صبح با خوابیدن با مشکل رو به رو می شوید بهتر است از پرده هایی که دارای پارچه های کلفت هستند استفاده کنید. شما می توانید از آباژور و چراغ خواب در اتاق استفاده کنید. اما اگر به نور علاقه دارید بهتر است از پرده های خیلی ضخیم استفاده نکنید و صبح با روشن شدن هوا انرژی آن روز خود را چند برابر کنید.

۲- دمای مناسب

برای این که بتوانید به راحتی بخوابید بهتر است به دمای اتاق نیز توجه کنید که دمای مناسب برای اتاق خواب باید بین 18تا 21درجه باشد. با تغییر فصل های سال ما باید بتوانیم این دما را در اتاق حفظ کنیم. بدین منظور در فصل تابستان از دستگاه های خنک کننده استفاده کنیم. اما پیشنهاد ما به شما این است که تخت خواب خود را در جهتی قرار دهید که کولر یا سیستم خنک کننده بالای تخت شما قرار گیرد و در زمستان تخت شما جلوی شوفاژ قرار نگیرد.

۳- مبلمان اتاق خواب

زمانی که قصد خرید مبلمان برای اتاق خواب منزل خود دارید بهتر است مبل هایی را انتخاب کنید که دارای پارچه های رنگ روشن باشند.اینکه پیش از خواب در محیطی آرام و دلباز قرار بگیرید سبب می شود خواب راحت تری داشته باشید. از طرح های نامتقارن در اتاق خواب اجتناب کنید. اگر اتاق لباس جداگانه ندارید، سعی کنید حتما  از کمد های در بسته استفاده کنید.

۴- رنگ ها

یکی از نکات مهم در مورد رنگ های موجود در اتاق خواب این است که بهتر است رنگ های موجود در اتاق خواب از طیف رنگ های روشن انتخاب شود. از رنگ هایی مانند سبز ، آبی و طوسی استفاده کنید. زیرا این رنگ ها باعث کاهش ضربان قلب شما می شوند و در نتیجه شما خواب راحت تری خواهید داشت. سعی کنید از اکسسوری های کمتری در اتاق خواب استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *