#


ایجاد کتابخانه ای زیبا در دکوراسیون آپارتمان های کوچک

کتابخانه ای زیبا
14 دسامبر 2017 بدون نظر 3245 بازدید

ایجاد کتابخانه ای زیبا در دکوراسیون آپارتمان های کوچک

ایجاد کتابخانه ای زیبا در دکوراسیون آپارتمان های کوچک

کتابخانه از جمله مکان هایی است که وجود آن در خانه های امروزی بسیار حس می شود اما گاهی کمبود جا و فضای کوچک خانه های امروزی موجب می شود از آن چشم پوشی کرده و موارد دیگری را جایگزین نمائیم. خانه های امروزی بسیار کوچک شده اند و کسی منکر این قضیه نیست اما می توان در این خانه های کوچک هم کمی خلاقیت به خرج داد و کتاب خانه ای مدرن و زیبا را ایجاد کرد. اگر تا انتها همراه ما باشید می توانید از ایده هایی که در اختیارتان قرار می دهیم استفاده کرده و در آپارتمان کوچک خود کتاب خانه ای خیال انگیز را داشته باشید.

ایجاد کتابخانه در راهروی منزل

در اغلب خانه های امروزی از راهرو ها تنها برای رفت و آمد استفاده می شود و این بخش از خانه موجب شده تا قسمتی از خانه بلا استفاده باقی بماند. می توانید از چند تخته چوبی استفاده کرده و قفسه هایی را با سلیقه و نظر خود در این قسمت به وجود بیاورید و با قرار دادن آن ها در کنار یکدیگر کتابخانه ای بزرگ و جادار را ایجاد کنید و کتاب های مختلف خود را در آن جای دهید.

کتابخانه ای زیبا

کتابخانه ای زیبا

ـ ایجاد کتابخانه در قسمت پشتی مبل

دیواری که در پشت مبلمان قرار گرفته است می تواند به عنوان محلی برای ایجاد کتابخانه به کار برده شود. ایجاد کتابخانه در این قسمت موجب می شود تا کمی از فضای خانه به وسیله آن گرفته شود و مبلمان نزدیک تر آورده شوند اما اگر از این ها بگذریم متوجه مزایایی که این کتابخانه دارد خواهیم شد. یکی از مهمترین مزیت قرار گیری کتابخانه در دیوار پشتی مبل ها این است که در صورت استیجاری بودن خانه دیگر هیچ نیازی نیست تا کلیه دیوارها رابا رنگ و یا کاغذ دیواری بپوشانید و بزرگ ترین دیوار خانه با استفاده از کتابخانه ای زیبا و خلاقانه پوشانده خواهد شد.

قرار دادن کتابخانه در غذاخوری منزل

آن دسته از افرادی که در منزل خود دارای یک محیط جداگانه برای پذیرایی هستند می توانند در اتاق غذاخوری خود کتابخانه ای زیبا را ایجاد کنند. می توانید دیواری را که در نزدیکی میز غذاخوری وجود دارد را با استفاده از چند قفسه به یک کتابخانه جذاب تبدیل کنید. برای این کار نیازی به هزینه زیادی نیست و با کمترین هزینه می توان این کار را انجام داد کافی است که از چند قفسه ساده استفاده کرده و با آن ها چند طرح ساده ولی جذاب را در اتاق غذاخوری خود به وجود بیاورید و کتاب های خود را در آن قرار دهید تا در مواقع لزوم بتوانید به راحتی از آن ها استفاده نمائید.

کتابخانه ای زیبا

کتابخانه ای زیبا

استفاده از کمد به جای کتابخانه

آن دسته از افرادی که هیچ کدام از شرایط بالا را برای ایجاد کتابخانه ندارند می توانند از کمدهایی که در خانه دارند استفاده نمایند. برای این کار ابتدا باید در کمد را تغییر دهید و دری برای آن استفاده کنید که در قسمت وسط دارای شیشه باشد. از چند طبقه برای طبقه بندی این کمد استفاده کنید و برای روشن تر بودن این فضا از یک نور ملایم هم استفاده نمائید. با این کار هم کتابخانه ای زیبا و منحصر بفرد خواهید داشت و هم اینکه می توانید به راحتی آن را جابجا کرده و به قسمت دیگری منتقل کنید.

ایجاد کتاب خانه ای راحت در اتاق خواب

افراد بسیاری هستند که به اتاق خواب به عنوان یک بخش مهم در خانه خود نگاه می کنند. اغلب از این قسمت برای استراحت کردن و مطالعه کردن استفاده می کنند و این مکان برای آن ها آرامش خاصی را دارد. می توانید در اتاق خواب خود یک کتابخانه دنج و راحت را طراحی کرده و در صورت نداشتن فضای کافی از قسمت بالایی دیوار استفاده نمائید و این قسمت از دیوار را به کتابخانه ای زیبا و مدرن تبدیل کنید.وجود کتابخانه در اتاق خواب موجب می شود در هر ساعتی که تمایل به مطالعه داشته باشید بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

ایجاد کتابخانه در فضای بین پنجره

در آپارتمان هایی که دارای پنجره های بزرگ و نورگیر هستند قرار دادن کتابخانه بر روی دیوار بین پنجره ها می تواند ایده جالبی به نظر برسد. با این کار می توانید کتاب های بسیاری را به صورت افقی بر روی کتابخانه قرار داده و طرحی زیبا را برای پذیرایی خود به وجود بیاورید.

ایجاد کتابخانه ای کوچک بر روی سکوی شومینه

در اغلب خانه های امروزی از شومینه ها به عنوان یک وسیله تزئینی و لوکس استفاده می شود و هیچ کاربرد دیگری ندارد. می توانید کتاب خانه ای کوچک را بر روی سکوی شومینه به وجود بیاورید. در چند ماهی که شومینه ها خاموش هستند می توان از سکوی آن ها برای قرار دادن کتاب ها استفاده کرد. افرادی که هم کلا از شومینه استفاده نمی کنند می توانند داخل آن را طبقه بندی کرده و به عنوان یک کتابخانه برای قرار دادن کتاب هایتان استفاده کنید.

کتابخانه ای زیبا

کتابخانه ای زیبا

ایجاد کتابخانه بر روی سکوهای بلا استفاده خانه

در برخی از خانه ها سکوهایی تعبیه شده است که اغلب هیچ کاربردی ندارند و می توان از آن ها برای قرار دادن کتاب ها استفاده کرد. این سکوها می توانند در هر جایی وجود داشته باشند و قسمت زیرین آن ها بهترین محل برای ایجاد کتابخانه ای به حساب خواهد آمد. نشستن برروی این سکوها و مطالعه کردن در اوقات بیکاری بهترین راه حل می باشد.

طراحی قفسه ها برای قرار دادن کتاب ها

در هر خانه ای چند قفسه دیده می شود که می توان از آن ها به عنوان فضایی برای قرار گیری کتاب ها استفاده کرد. می توان این قفسه ها را در برخی از فضاهای خانه که فرورفته هستند قرار داد و کتابخانه ای زیبا را ایجاد کرد. البته از این قفسه ها می توان در کنار تلویزیون و ضبط نیز استفاده کرد و جای مناسبی برای قرار دادن فیلم ها و دیگر وسایل به وجود آورد.

کتابخانه ای زیبا

کتابخانه ای زیبا

استاد از آویزهای سقفی برای قرار دادن کتاب ها

در فضاهای کوچک می توان از بست های سقفی استفاده کرده و کتاب ها را بر روی آن ها قرار داد. این کار موجب می شود هم کتاب های شما در محل مناسبی قرار بگیرد و هم اینکه کتابخانه ای عجیب و خارق العاده داشته باشید.

استفاده از بست های آهنین برای ایجاد کتابخانه

یکی دیگر از راه های ارزانی که برای ایجاد کتابخانه می توان از آن استفاده کرد بست های آهنی می باشد که می توان آن ها را در قسمت های مختلفی نصب کرده و قفسه های آهنین را بر روی آن ها گذاشته و محل مناسبی برای قرار دادن کتاب ها ایجاد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *