#


ایجاد دکوراسیونی زمستانی برای اتاق پذیرایی

دکوراسیون
13 دسامبر 2017 بدون نظر 1469 بازدید

ایجاد دکوراسیونی زمستانی برای اتاق پذیرایی

ایجاد دکوراسیونی زمستانی برای اتاق پذیرایی

هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد و مطمئنا شما نیز با این موضوع کاملا موافق هستید. اکثر افراد علاقه دارند با عوض شدن فصل ها دکوراسیون خانه خود را نیز تغییر دهند و خانه خود را نیز به تناسب فصلی که در آن قرار دارند دکوراسیون کنند. هر خانمی در آغاز فصل زمستان تمایل دارد تا فضای خانه خود را بسیار گرم و دنج طراحی کند تا بتوانند در کنار یکدیگر از این فصل زیبا لذت کافی را ببرند.

نخستین اقدامی که برای داشتن یک دکوراسیون زمستانی در خانه خود باید انجام دهید به کار گیری از پارچه های کرکی است که می تواند در کنار نرمی خود گرمای خوبی را نیز برای تان به ارمغان بیاورد. در این مطلب برای داشتن خانه ای که بتواند در برابر سرمای زمستانی که در بیرون از خانه وجود دارد گرم به نظر برسد و موجب آسایش و راحتی شما بشود ایده هایی را بیان کرده ایم که می توانید از آن ها در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

استفاده از پتو در دکوراسیون داخلی

برای آغاز کار دکوراسیون بهتر است سری به گنجه های خود زده و تعدادی پتو که علاوه بر داشتن وزن سبک بسیار گرم نیز هستند را خارج کنید. خانم هایی که پتویی مناسب برای به کار بردن بر روی مبل را ندارند بهتر است هرچه سریعتر یکی از آن ها را تهیه نمایند چرا که در سرمای زمستان این پتو ها می تواند موجب گرم نگه داشتن شما شود زمانی که بر روی کاناپه و یا مبل راحتی نشسته اید. پس بهتر است پتوهایی که اینگونه هستند را به فضای نشیمن خود منتقل کنید و از شلوغی این فضا ناراحت نشوید.

استفاده از پرده های مناسب برای پنجره ها

یکی از بهتین اقداماتی که در زمستان می توان انجام داد به کار بردن پرده های ضخیم می باشد. نصب پرده هایی که کمی ضخیم هستند موجب می شود در فصل زمستان گرمای خانه خارج نشود البته می توانید در قسمت زیرین این پرده ها از پرده های توری استفاده کنید تا درروزهایی که هوا آفتابی است از نور خورشید نیز بهره مند گردید. می توانید پرده های ضخیم را در طول شب بیاندازید و با این کار از هدر رفتن انرژی هم جلوگیری کنید. استفاده از پرده مناسب می تواند وجود زمستان را در خانه تان به زیبایی نشان دهد پس از تاثیر پرده های ضخیم غافل نشوید.

پوشاندن کف خانه در زمستان با فرش

اگر در کف خانه شما از مواد دیگری غیر از پارکت استفاده شده است حتما کف نشیمن را با فرش یا موکت بپوشانید. البته هیچ لزومی وجود ندارد که کل کف اتاق را با فرش یا موکت پوشش دهید بلکه می توانید از قالیچه هایی کوچک نیز در قسمت های مختلف به عنوان یک عایق استفاده کنید و برای این کار باید قسمت هایی که رفت و آمد اعضای خانواده در آن قسمت بیشتر است را پوشاند تا از سرمایی که در این قسمت ها وجود دارد به میزان قابل توجهی کاسته شود.

دکوراسیون

استفاده از اکسسوری های زمستانه در دکوراسیون منزل

ایده دیگری که در دکوراسیون زمستانی بسیار تاثیر گذار است به کار بردن اکسسوری هایی است که می تواند وجود زمستان را به خوبی نشان دهد. عناصر ویژه ای همچون میوه کاج، سنگ و چوب و برگ هستند که نشان دهنده زمستان می باشند و در دست یابی به دکوراسیونی زمستانی بسیار کمک کننده هستند. به عنوان مثال می توانید از چند شاخه خشکیده به همراه میوه کاج و یا بلوط استفاده کرده و آن ها را در درونسبد و یا گلدانی زیبا قرار داده و بر روی میز غذاخوری خود بگذارید و یک طرح زیبا و فوق العاده زمستانی را نشان دهید.

ایجاد فضایی دنج و زمستانی در دکوراسیون منزل

هنگامی که اقدام به طراحی دکوراسیون زمستانی می کنید سعی کنید فضایی دنج را هم برای خود در نظر بگیرید. برای این فضا که به خودتان اختصاص دارد از وسایلی که مورد علاقه تان است استفاده کنید و موجب به وجود آمدن فضایی صمیمی و خودمانی بشوید. در این فضا از کاناپه هایی که اندازه کوچکی دارند و یا صندلی هایی که مخصوص فضاهایی اینگونه هستند به همراه کوسن هایی که گرما را به خوبی نشان می دهند و یک آباژور که دارای نوری ملایم و زرد رنگ است استفاده نمائید و در واقع فضایی شاعرانه را خلق کنید که در شب های زمستانی می توان در آن جا نشست و از زمستان لذت برد.

توجه به شومینه به عنوان نقطه کانونی منزل

همیشه در دکوراسیون خانه ها شومینه نقش بسیار مهمی را دارد و می توان آن را به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفت. افرادی که در خانه خود شومینه ندارند می توانند از چند شمع  که اندازه بزرگی دارند به همراه چند فانوس و تعدادی گیاه که مخصوص فصل زمستان است همچون کاج در قسمتی مناسب از خانه قرار دهند و آن را به عنوان نقطه کانونی در منزل به شمار بیاورند.

استفاده از ظروف بازیافتی در دکوراسیون پذیرایی

در ایجاد دکوراسیونی زمستانی می توانید از ظروف بازیافتی استفاده کرده و برخی از وسایل همچون شمع و گیاهانی که خشکیده هستند را درون آن ها قرار دهید. به عنوان مثال از شیشه های مربا و یا ترشی که دیگر خالی شده اند می توانید برای قرار دادن شمع در آن ها استفاده کرده و زمانی که شمع ها را روشن می کنید موجب القای حس گرما در درون خانه شوید. شمع های معطر را نیز می توانید درون این شیشه ها قرار داده و با روشن کردن آن ها فضای خانه را نیز معطر کنید. البته توجه داشته باشید در صورت تمایل می توانید این شیشه های خالی را تزئین کرده و سپس از آن ها برای قرار دادن دیگر مواد استفاده نمائید.

دکوراسیون

استفاده از کوسن هایی که گرما دهنده هستند

در دکوراسیون زمستانی خود از کوسن هایی که کرکی هستند و یا از جنس مخملی هستند استفاده کنید تا بتوانید در برابر هوای سردی که در بیرون از خانه وجود دارد گرمای مناسبی را در داخل خانه به وجود بیاورید. کوسن ها و بالت هایی که بافتنی هستند نیز می تواند در داشتن فضایی دنج و گرم موثر باشد پس استفاده از آن ها را نیز در دکوراسیون منزل خود فراموش نکنید.

استفاد از این ایده ها می تواند در داشتن دکوراسیونی زمستانی و ایده آل کمک بسیاری به شما بکند در عین حال که با کمترین هزینه می توانید دکوراسیونی ایده آل را برای خانه خود داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *