#


ایجاد دکوراسیون جدید برای پذیرایی با انواع کاغذ دیواری

1 مارس 2018 بدون نظر 7337 بازدید

ایجاد دکوراسیون جدید برای پذیرایی با انواع کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری مناسب و ایجاد دکوراسیونی ایده آل

قرارگرفتن  تصویر رنگی بر روی زمینه‌ی سفید دیوارهای پذیرایی، میتواند فضایی کاملا جدید و زیبا خلق کند. شما میتوانید از کاغذ دیواری به منظور ایجاد یک الگوی مناسب در اتاق پذیرایی، برجسته و متمایز کردن یکی از دیوارها، زیبایی بخشیدن به یک قسمتی از مبلمان در فضا، مانند پشت میز کنسول و یا برای ایجاد یک تضاد رنگی زیبا در محیط استفاده کنید.

لازم نیست از کاغذ دیواری برای پوشش تمام فضا های منزل استفاده کنید. بعضی وقت ها اگر تنها قسمتی از یک جای کوچک، مثل پشت ویترین یا کتابخانه را کاغذ دیواری کنید، می توانید شاهد تغییر مطلوبی در محیط پذیرایی خانه، باشید. حتی میتوانید یک دیوار را برای کاغذ در نظر بگیرید و روی آن را از قاب عکس های زیبا و خاطره انگیز پر کنید.

تاثیر نقش های کاغذ دیواری ها بر روحیه افراد

نوع طرح و رنگی که انتخاب می‌کنید، می تواند بر روی حس و حال فضا تاثیر مستقیم بگذارد و حتی نوع احساسات شما را تعیین کند. همچنین میتواند میزان علاقه مندی‌ تان را نسبت به محیط افزایش و یا کاهش دهد.

پذیرایی زیبا و دوست داشتنی با تم ساحلی

اگر دکوراسیون پذیرایی‌ منزل تان تم ساحلی و آرام دارد، می توانید از کاغذ دیواری با طرح قایق استفاده کنید. اگر دوست دارید فضایی خاص و متفاوت را ایجاد کنید، بهتر است یک اکسسوری ساحلی مثل  قایق به همان رنگ و شکل تهیه کنید و در دل فضا جاگذاری کنید.

همچنین می توانید، کاغذ دیواری را انتخاب کنید که تم ساحلی همراه با درختان انبوه داشته باشد. این سبک انتخاب رنگ و طرح، فضای پذیرایی صمیمی و دوست داشتنی، خلق می کند. به این منظور می توانید کاغذ دیواری به رنگ سبز با نقش هایی  از برگ درختان بامبو انتخاب کنید و مبلمانی با تم آبی و سفید را در دل دیوارها بنشانید. برای کامل کردن دیوارها بهتر است تصویری از موج سواری را قاب گرفته و بر روی یک دیوار مرکزی نصب کنید.

انتخاب دکوراسیون با طرح صنعتی

اگر علاقه‌مند به دکوراسیون صنعتی هستید، می توانید نقش کاغذ دیواری‌ها را آجر یا سنگی انتخاب کنید. انتخاب کاغذ دیواری با نقش این مدل مواد، به فضا سردی و بی روحی می‌بخشد. چنانچه قصد دارید از خشونت اتاق پذیرایی کم کنید، بهتر است از رنگ های گرم برای رنگ کاغذ دیواری استفاده کنید. مثلا طرح آجرهایی با تنالیته رنگی قرمز را، بر آجرهای سفید یا خاکستری ارجعیت بدهید. همچنین استفاده از گلدان های پر از گل، در کنار این نقش های صنعتی، می تواند از سردی محیط  کم کند.

همچنین اگر تمایل به استفاده از مواد های سخت، مانند آجر و سنگ در فضای پذیرایی‌تان دارید ولی نگران خرابی دیوار و یا هزینه های جانبی آن هستید، گزینه کاغذ دیواری با این طرح ها می تواند یک پیشنهاد عالی باشد. چنانچه از طرح آن در محیط خوشتان نیامد، می توانید بعد از مدتی به راحتی طرح کاغذ تان را عوض کنید ولی اگر از خود مصالح استفاده کنید، دیگر نمی‌توانید به راحتی از دست آن رها شوید. استفاده از انواع طرح های مصالح سخت، می تواند جلوه‌ای مدرن به فضای پذیرایی‌ تان ببخشد.

انتخاب طرح طبیعت برای کاغذ دیواری

انتخاب طرح گل و گیاه برای پوشش دیوارهای پذیرایی از گذشته تا به حال نشانی از سنت و تجمل گرایی بوده است. حس به سلطه در آوردن طبیعت در دستان هر انسانی میتواند لبخند رضایت بر لبان او بنشاند، حتی اگر این تسلط در حد چاپ گل و گیاه بر روی کاغذدیواری باشد.

نقش  پرواز بر روی دیوار

استفاده از طرح هایی با نقش حیواناتی که دوست دارید، ایده ناب دیگری است. حیواناتی مانند پرنده‌ها، پروانه‌ها و حیوانات دونده مانند اسب، از طرح های محبوب طبیعت دوستان بشمار می‌روند. اما اینکه در فضای پذیرایی به چه میزان می توان از آن ها استفاده کرد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین گزینه استفاده از پوستر با طرح دلخواه بر روی یک دیوار است. نمی توانید ازاین طرح ها برای فضاهای بزرگ استفاده کرد، چون ناآرامی در فضا ایجاد می کند.

طرح داماس

 ازطرح های محبوب  کاغذ دیواری، طرح داماسک است. این طرح از سال های دور  تا به حال مورد استفاده‌ یافراد بسیار زیادی، قرارگرفته است. کاغذ دیواری با طرح داماسک، بیشترین کاربرد را در دکوراسیون کلاسیک دارد. البته اگر فضای پذیرایی شما کوچک است پیشنهاد می‌کنیم از این طرح استفاده نکنید و یا از طرح های داماسک با ابعاد کوچک و با رنگ روشن و ملایم استفاده کنید.

کاغذ دیواری نقش برجسته و سه بعدی؛ طرحی پر زرق‌وبرق

نوع دیگر از کاغذ دیواری برای پذیرایی، کاغذ دیواری با نقش برجسته و طرح سه بعدی است. کاغذ دیواری با نقش برجسته و سه بعدی، یک دکوراسیون مجلل و با شکوه را خلق میکند. اگر دکور شما کلاسیک است، می توانید برای کامل کردن دیوار با این طرح های پر زرق و برق برجسته، از تابلوهایی با قاب‌های کنده کاری شده‌ی چوبی، استفاده کنید.

چنانچه دوستدار دکور مدرن هستید، میتوانید از قاب‌های ساده به صورت تک رنگ، در قسمتی از دیوار بهره ببرید.

کاغذدیواری با مدل های  دیگر

نوع دیگر استفاده از کاغذ دیواری در فضای پذیرایی، استفاده از پنل های کاغذ دیواری است. شما میتوانید بعد از انتخاب طرح مورد نظرتان کاغذ را به صورت یک تابلوی دیواری ولی با ابعاد بزرگ‌تر، بر روی دیوار نصب کنید.

همچنین اگر منزل شما قدیمی است و دارای گچ بری های قاب دار است، یکی از راهکارهای معجزه‌ گر برای کاغذ دیواری، استفاده از فضای درون قاب ها است. شما می توانید طرح مورد نظرتان را در دل گچ بری‌ها جای دهید.

تاثیر نقش افقی در فضای پذیرایی چیست؟

برای بزرگ‌تر جلوه دادن یک اتاق پذیرایی کوچک، از کاغذدیواری با نقش و طرح افقی استفاده کنید تا محیط را گسترده‌ تر نشان دهید. می توانید طرح های افقی را کمرنگ‌ تر از رنگ اصلی دیوارها، انتخاب کنید تا از شلوغی فضا کم کنید.

داشتن اعتماد به نصب اعتماد به نفس

از ترکیب رنگ ها در کنار یکدیگر نترسید. شما می توانید از رنگ های پر مایه مانند قهوه‌ای، در کنار رنگ های شاد مانند سبز، استفاده کنید و از خلق محیط های زنده و با شکوه لذت ببرید. شاید در ابتدا این ترکیب رنگی، کاری دشوار به نظر برسد ولی با گذشت زمان متوجه خواهید شد که چه تاثیر بزرگی بر روحیه ‌تان دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *