#


ایجاد تحولی رنگی در دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه
11 دسامبر 2017 2 نظر 1519 بازدید

ایجاد تحولی رنگی در دکوراسیون آشپزخانه

ایجاد تحولی رنگی در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از مواردی که از تاثیرات بسیار آن در فضای آشپزخانه نمی توان غافل شد رنگ است. این مورد هم می تواند آشپزخانه شما را به زیباترین حالت ممکن در بیاورد و هم آن را بدشکل نشان دهد. درهر صورت این مورد یکی از مهم ترین و کاربردی ترین مواردی است که در فضای آشپزخانه دیده می شود.  می توان در این فضا از تضادهای رنگی بسیار استفاده کرده و فضایی رنگی را به عنوان قلمرو فرمانروایی خانم ها ایجاد کرد و زیبایی خاصی را به این فضا داد.

هدف ما از ارائه این مقاله بیان ایده ها و راهکارهایی است که می تواند در زیباتر نشان دادن آشپزخانه تان کمک شایانی به شما بکند. با استفاده از این ایده ها می توانید دکوراسیون رنگی و زیبایی را برای آشپزخانه خود داشته باشید و از بودن در چنین فضایی لذت کافی را ببرید.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

ـ استفاده از کابینت های رنگی در فضای آشپزخانه

اگر به تمام آشپزخانه هایی که در اطراف تان قرار دارد توجه کنید خواهید دید که شصت درصد از فضای آن ها به وسیله کابینت ها پوشانده شده اند اما اغلب این کابینت ها دارای یک رنگ واحد هستند. خانم هایی که اهل تنوع هستند می توانند از رنگ های قرمزی که کمی جیغ هم هستند در مورد یک ردیف کوچک از کابینت ها استفاده نمایند. اگر در فضای آشپزخانه خود از جزیره های چوبی استفاده کرده باشید و یا رنگ سایر کابینت هایتان بژ باشد می توانید با استفاده از این رنگ جیغ ترکیب زیبایی را به وجود بیاورید و آشپزخانه خود را از حالت یکنواختی و تکراری بودن خلاص کنید.

ـ استفاده از رنگ در داخل کابینت های آشپزخانه

اگر در آشپزخانه شما از رنگ سفید در مورد کابینت ها و دیوارهای این فضا استفاده شده است بهترین توصیه ای که می توانیم داشته باشیم استفاده از رنگ در قسمت داخلی کابینت ها است. با این کار می توانید موجب متنوع تر دیده شدن فضای آشپزخانه شوید و روح تازه ای را به فضای داخلی کابینت های خود بدهید.

در خصوص کابینت های سفید می توانید از رنگ آبی آسمانی تیره استفاده نمائید و فضای داخلی آن را رنگ کنید و مطمئن باشید که در خصوص رنگ سفید کابینت های خود از ترکیب رنگی فوق العاده ای استفاده کرده اید. برای زیباتر نشان دادن این کابینت ها می توانید از ظرف هایی که به رنگ آبی و قرمز و سفید هستند نیز در داخل آن ها استفاده کنید تا رنگ زیبای آن ها بیشتر خود را نشان دهد.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

ـ ایجاد نقطه کانونی رنگی در فضای آشپزخانه

برای اینکه بتوانید زیبایی آشپزخانه خود را بهتر به نمایش بگذارید بهتر است یک نقطه کانونی رنگی در این فضا ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید دیواری که در پشت سینک وجود دارد را به وسیله کاشی های رنگی پوشانده و توجهات را به این سمت جلب کنید. تمام سینک ها و ظرفشویی ها دارای رنگ استیل هستند و استفاده از رنگ سبز در مورد کاشی های پشت آن می تواند یک ترکیب زیبا و بینظیر را ایجاد کند. البته می توانید برای ایجاد فضایی منسجم از صندلی های میز غذاخوری و یا ظروفی که به رنگ سبز هستند در فضای آشپزخانه خود استفاده کنید.

ـ ایجاد توهم برای هر بیننده ای

در خصوص سنگی که برای کانتر انتخاب می کنید حتما به سراغ رنگ مشکی بروید و اگر قصد ایجاد نقطه کانونی را دارید که بسیار چشمگیر باشد در مورد رنگ کابینت ها هم بهتر است از رنگ مشکی استفاده کنید. استفاده از درهای شیشه ای موجب می شود تا رنگ مشکی این کابینت ها به زیبایی دیده شود و در اصل جعبه هایی که در هوا معلق هستند به نظر خواهند رسید. این کار می تواند موجب جلب توجه بسیار زیادی باشد و در زیباتر نشان دادن آشپزخانه نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

ـ نشان دادن ظروف مورد علاقه درکابینت ها

مسلما در آشپزخانه ها ظروفی وجود دارند که خانم ها علاقه بسیار زیادی به آن ها دارند. می توانید این ظروف رنگی و زیبا را در کابینت هایی که دارای درب شیشه ای هستند قرار دهید و یا آن ها را در طبقه هایی که فاقد در هستند بچینید تا به زیبایی بتوانند دیده شوند و موجب رنگین تر دیده شدن فضای آشپزخانه شما شوند. استفاده از رنگ های نارنجی در کنار رنگ های آبی روشن و زرد می تواند موجب تنوع در آشپزخانه شده و منظره جذابی را ایجاد کند.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

ـ ایجاد شخصیت برای دیوار با استفاده از رنگ

تنها چیزی که می تواند شخصیت زیادی را به دیوار های آشپزخانه بدهد رنگ است. می توانید برای انجام این کار ظرف های رنگی خود را در کابینت ها قرار دهید و طبقه هایی را که بدون در هستند با آن ها تزئین کنید. استفاده از رنگ می تواند جذابیت نمای آشپزخانه شما را بسیار بالا ببرد و این کار در زیباتر و دلبازتر دیده شدن آشپزخانه تاثیر بسیار مهمی خواهد داشت.

ـ پارچه های رنگی و تاثیر آن ها در زیبایی آشپزخانه

یکی دیگر از لوازمی که موجب می شود تا آشپزخانه شما زیباتر دیده شود پارچه های رنگی هستند. می توانید از این پارچه ها به عنوان پرده و یا حتی در مورد مبل و رومیزی خود استفاده کنید. سعی کنید در مورد رنگ این دسته از پارچه ها به سراغ رنگ هایی بروید که گرما را به خوبی نشان دهند و موجب اذیت شدن شما نشوند. به طور مثال اگر در در آشپزخانه خود از کاناپه ای استفاده کرده اید در مورد کوسن آن بهتر است از مدل هایی که دارای رنگ بسیار هستند کمک بگیرید تا به وسیله آن ها تمام توجهات را به این قسمت جلب کنید.

ـ استفاده از وسایل رنگی در محیط آشپزخانه

اغلب خانم ها به هنگام خرید وسایل آشپزخانه به یک رنگ توجه می کنند اما توصیه ما این است که در آشپزخانه خود یکی از وسایل بزرگی را که وجود دارد از یک رنگ دیگر انتخاب کنید. البته در خصوص رنگ این وسیله می توانید به سراغ رنگ های متضاد با رنگ دیگر وسایل بروید و یا رنگی را انتخاب کنید که به عنوان مکمل دیگر رنگ ها بر شمرده می شود.

ـ داشتن خلاقیت در استفاده از رنگ های مختلف

برخی از خانم ها هیچ علاقه ای به داشتن آشپزخانه های شلوغ ندارند و تمایل ندارند دیوار های آشپزخانه شان رنگی باشد. برای این دسته از خانم ها توصیه می کنیم که از یک رنگ مناسب در سقف آشپزخانه استفاده کنند. رنگ آبی به عنوان گزینه ای مناسب برای رنگ آمیزی سقف محسوب می شود و به نوعی حسی زیبا را به افرادی که در سالن نشسته اند القا خواهد کرد.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

ـ استفاده از کارهای هنری در فضای آشپزخانه

یکی دیگز از راه های زیبا نشان دادن آشپزخانه استفاده از تابلوهای هنری و نقاشی هایی است که به دیوار آن نصب می شود. در حال حاضر تابلو های زیبا و فوق العاده ای وجود دارد که می توان آن ها را با رنگ آشپزخانه هماهنگ کرد و برای زیباتر دیده شدن این فضا از آن کمک گرفت.

ـ استفاده از کابینت های نقاشی شده

اگر امکان مالی خوبی دارید و جنس کابینت هایتان به نحوی است که می تواند آن ها را مجددا رنگ آمیزی کنید حتما این کار را انجام دهید. رنگ کردن کابینت ها بسیار راحت تر و کم هزینه تر از نصب کابینت جدید است و می توانید با سلیقه شخصی خود آن ها را رنگ آمیزی نمائید و از رنگ های دلخواه خود استفاده کنید.

ـ استفاده از کاغذ دیواری های رنگی

به طور معمول در آشپزخانه ها از رنگ سفید و یا کاشی هایی که دارای رنگ بسیار کمی هستند استفاده می شود. برای اینکه بتوانید در این فضا از رنگ بیشتری استفاده کنید و آشپزخانه خود را رنگی تر نشان دهید می توانید از کاغذ دیواری هایی که طرح و رنگ زیبایی دارند استفاده کرده و به جز ایجاد فضایی زیبا و متنوع مانع از ساده دیده شدن بیش از اندازه آن نیز بگردید و طرحی مدرن و زیبا را برای آشپزخانه خود خلق کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *