#


انتخاب لوستر مناسب و استفاده از آن در دکوراسیون منزل

1 فوریه 2018 بدون نظر 3595 بازدید

انتخاب لوستر مناسب و استفاده از آن در دکوراسیون منزل

انتخاب لوستر مناسب و استفاده از آن در دکوراسیون منزل

یکی از مواردی که در حال حاضر بسیار در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد این است که هر عنصر چه عملکردی دارد و چگونه عملکرد و زیبایی قادر هستند در کنار یکدیگر قرار بگیرند. زمانی که این دو ویژگی در کنار یکدیگر قرار بگیرند مجموعه ای را ایجاد می کنند که به زیبایی دیده می شود و می تواند موجب به وجود آمدن دکوراسیونی مدرن و ایده آل در خانه شود. نورپردازی در خانه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و لوستر و آویزها و هر منبع نوری که در خانه وجود دارد باید علاوه بر زیبایی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی نیز کاربرد داشته باشد.

برای اینکه بتوانید لوستری زیبا و شکیل را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی کاربردی نیز باشد بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید. در ادامه به بیان برخی از این نکات خواهیم پرداخت که موجب می شود انتخابی زیبا و کارآمد داشته باشید و بتوانید با استفاده از آن ها منبع نوری زیبایی را برای دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید.

نورپردازی در نشیمن و اتاق پذیرایی

زمانی که قصد انتخاب لوستری مناسب برای اتاق نشیمن را دارید بهتر است مدلی را برگزینید که نور کافی و مناسبی داشته باشد و در طراحی آن نیز به گونه مناسبی عمل شده باشد تا موجب تابیدن نور به صورت مستقیم به چشمان شما نشود. یکی از مواردی که باید بسیار به آن توجه شود اندازه فضای نشیمن می باشد که موجب انتخاب لوستری مناسب می گردد. نوری که در این فضا پخش می شود باید ملایم باشد تا هم زیبایی محیط را به خوبی نشان دهد و هم اینکه موجب دیده شدن کلیه فضا و اجسام موجود در آن گردد. در خصوص انتخاب لوستری مناسب اتاق پذیرایی باید توجه داشته باشید که این بخش از خانه لوکس تر و شیک تر از دیگر فضاها می باشد و همین مساله موجب می شود تا از نور بسیار زیادی در این بخش استفاده شود. در خصوص پذیرایی و اتاق نشیمن باید به سبک و مدل لامپ ها توجه کنید و آن ها را حتی در رنگ نیز به گونه ای انتخاب کنید که با دیگر وسایل موجود در فضا هماهنگی کامل داشته باشد و دیگر وسایل موجود در این فضا را به زیبایی نشان دهد.

استفاده از منبع نوری مناسب در آشپزخانه

برای اینکه بتوانید لوستری مناسب با فضای آشپزخانه را خریداری نمائید بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که قادر به پخش نور کافی برای آشپزی را داشته باشند و علاوه برآن شستشو و تمیز کردن آن ها نیز به سادگی انجام شود. البته فراموش نکنید در این فضا می توانید از منبع نوری دیگری هم استفاده نمائید و نور کاافی را برای آن به وجود بیاورید. به عنوان مثال می توانید در قسمت بالایی کابینت ها از نورپردازی مناسبی استفاده نموده و با این کار موجب بلندتر دیده شدن دیوارهای آشپزخانه نیز گردید. این کار موجب می شود تا سایه ها و تاریکی که در مجاورت سقف وجود دارد از بین برود و فضای آشپزخانه بزرگ تر از حد معمول دیده شود. البته ناگفته نماند در قسمت های دیگر نیز از نورهایی استفاده می شود که به صورت متمرکز در یک جا قرار گرفته اند به عنوان مثال نوری که در بالای سینک تعبیه می شود و یا نوری که در بالای اجاق گاز در نظر گرفته می شود و مکان هایی از این قبیل همه به گونه ای هستند که منبع نوری خاصی را برای خود دارند. در حال حاضر در بازار لوسترهای متنوعی دیده می شود که از جنس چوب و یا حبابی هستند و می توانند گزینه ای ایده آل برای به وجود آوردن منبع نوری گسترده در فضای آشپزخانه باشند. با انتخاب منبع نوری مناسب می توانید دکوراسیون این فضا را نیز به بهترین شکل نشان دهید و موجب ایجاد فضایی روشن و سراسر آرامش گردید.

استفاده از نورپردازی مناسب برای اتاق خواب

برخی از متخصصان معتقدند در هنگام انتخاب لوستر مناسب برای اتاق خواب باید به سراغ مدل هایی رفت که حداقل پنج شعله لامپ را داشته باشند. اگر تعداد این لامپ ها بیشتر باشد بهتر است اما نباید از تعداد گفته شده کمتر باشد تا بتواند نور کافی و مناسبی را برای این فضا به وجود بیاورد. نکته دیگری که در انتخاب لوستر مناسب برای اتاق خواب باید در نظر بگیرید این است که نور آن به سمت بالا باشد تا بتواند نوری ملایم را در فضا تابانده و موجب ایجاد فضایی آرامش بخش گردد. انتخاب نور آرامش بخش برای اتاق خواب به دلیل اینکه این فضا محلی برای خواب و استاراحت است باید به گونه ای یکنواخت باشد تا افراد بتوانند در این فضا احساس آرامش و راحتی داشته باشند. در مورد تختخواب خود نیز می توانید از نورپردازی که با استفاده از لامپ های موضعی به وجود می آید استفاده کرده و برای آن ها کلید تنظیم جداگانه ای را قرار دهید. این کار موجب می شود در ساعاتی که قصد مطالعه نیز دارید نور کافی وجود داشته باشد.

استفاده از نورپردازی مناسب در خصوص ورودی منزل و راهروها

یکی از نقاطی که بیش از هر نقطه دیگری در معرض دید قرار دارد ورودی خانه می باشد به همین دلیل باید در خصوص نورپردازی آن دقت کافی داشته باشید. برای این بخش از خانه می توانید از لوسترهایی که دارای نور کافی بوده و اندازه کوچکی دارند استفاده نمائید. به عنوان نمونه اگر سقف این بخش از خانه تان کمی بلند است می توانید از لامپ هایی که به صورت دفنی در سقف به کار برده می شوند استفاده نمائید و در کنار آن از لامپ هایی که حالت آویزان دارند برخوردار شوید تا بتواند نور کافی را به این فضا بدهد.

استفاده از لوستر در اتاق غداخوری

اگر در اتاق غذاخوری خانه خود از لوستر استفاده می کنید بهتر است در کنار آن از نورپردازی های موضعی نیز به کار بگیرید. اغلب متخصصان این حوزه معتقدند در بالای میز ناهار خوری از لوسترهایی که به صورت خطی و یا لاینر هستند استفاده می شود که باز هم نحوه به کار گرفتن آن ها به میز ناهار خوری شما بستگی دارد. در خصوص این فضا بهتر است به سراغ لامپ هایی بروید که می توان شدت نور آن ها را کم و یا زیاد کرد. این کار باعث می شود در مواقع مختلف از نوری با شدت مناسب آن موقعیت استفاده کرده و فضایی ایده آل را به وجود بیاورید. برای اینکه بتوانید در این فضا حرکت کرده و وسایل روی میز را جمع آوری نمائید باید نور کلی در آن وجود داشته باشد که لامپ های دیوار کوب می تواند گزینه بسیار مناسبی برای این کار به شمار برود.

نورپردازی مناسب برای اتاق کار

در مورد اتاق کار کمی سخت تر می توان نورپردازی مناسبی را انتخاب کرد. چرا که اتاق کار تنها برای مطالعه و یا انجام دادن کارهای فرد می باشد و اغلب استفاده دیگری از آن نمی شود. در مورد این فضا بهترین کار استفاده از لوسترهایی است که دارای نور کافی می باشند اما نور را به صورت غیر مستقیم در فضا پخش می کنند و این کار موجب می شود چشم ها نیز خسته نشوند. استفاده از نور و منبع نوری مناسب در این فضا موجب می شود تا بازدهی کار نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. نکته دیگری که باید خوب نسبت به آن توجه داشته باشید این است که از منابع نوری استفاده کنید که قابلیت کنترل نور آن وجود داشته باشد به این ترتیب دیگر هیچ گونه مشکلی با آن نخواهید داشت و می توانید به راحتی کارهای خود را انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *