#


اصول و قواعد تزئین اتاق خواب به سبک ایرانی

اتاق خواب
8 دسامبر 2017 يك نظر 2185 بازدید

اصول و قواعد تزئین اتاق خواب به سبک ایرانی

اصول و قواعد تزئین اتاق خواب به سبک ایرانی

در فرهنگ ایرانی اصول و قواعد بسیاری برای دکوراسیون منازل وجود دارد که موجب می شود دکوراسیون جذابی برای خانه خود داشته باشید. در حال حاضر خانه های ایرانی کمی کوچک تر شده اند و انتخاب دکوراسیونی ایده آل برای آن ها کمی با مشکل روبرو می باشد. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب های کوچک در خانه های ایرانی باید نکات بسیاری را مد نظر قرار داد. در این مطلب قصد داریم در مورد دکوراسیون اتاق خواب های کوچک به سبک ایرانی چند ایده را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید بهترین دکوراسیون را برای اتاق خواب خود داشته باشید.

انتخاب رنگ اتاق خواب به صورتی کاملا حرفه ای

یکی از مواردی که موجب می شود فضای اتاق خواب بزرگ تر از چیزی که هست نشان داده شود انتخاب رنگ مناسب است. البته رنگ مناسب می تواند در زباتر نشان دادن هر فضایی به کار برده شود. برای اینکه بتوانید اتاق خواب خود را بزرگ تر از اندازه واقعی آن نشان دهید بهتر است در مورد رنگ آن به سراغ انتخاب رنگ های روشن بروید.

اتاق خواب

رنگ های روشن موجب می شوند تا هر فضایی که اندازه کوچکی دارد بزرگ تر دیده شده و دلبازی آن بیشتر به چشم بیاید.انتخاب رنگ روشن برای فضاهای کوچک یک نوع خطای دید مثبت را ایجاد می کند و همین امر موجب می شود تا اتاقی در ظاهر دلبازتر داشته باشید.

عدم استفاده از تزئین های شلوغ بر روی دیوار

متخصصینی که در حوزه طراحی دکوراسیون فعالیت دارند بر این عقیده هستند که در مورد دیوار فضاهایی که کوچک هستند نباید از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های شلوغ می باشند استفاده کرد. به عقیده آن ها نصب کاغذ دیواری هایی که طرح های شلوغی دارند موجب می شود تا فضای اتاق بیش از اندازه کوچک و دلگیر شود.

از نظر متخصصین این حوزه نصب دیوار پوش های چوبی که دارای رنگ روشنی هستند و در طراحی آن ها از رگه های عمودی و یا افقی به صورت ملایم تری استفاده شده است می تواند بهترین انتخاب در مورد پوشاندن دیوار اتاق های کوچک باشد.

برخی از افراد علاقه دارند در طراحی دکوراسیون خانه خود از کاغذ دیواری استفاده کنند انجام این کار هیچ ایرادی ندارد ولی باید به خاطر داشته باشید در اتاق خواب هایی که فضای کوچکی دارند بهتر است از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که در طراحی آن ها از راه راه هایی که عرض کمی دارند استفاده شده است. یکی دیگر از کاغذ دیواری هایی که می توانید در این فضاها استفاده کنید کاغذ دیواری هایی است که رنگ روشنی داشته و طرح به کار رفته در آن ها بسیار ملایم است. این کاغذ دیواری ها علاوه بر جذابیتی که به اتاق خواب شما خواهند داد می توانند موجب بزرگ تر دیده شدن آن نیز بشوند. بنابراین باید به هنگام انتخاب کاغذ دیواری ابعاد و مساحت فضای مورد نظر را نیز در نظر بگیرید.

اتاق خواب

استفاده از نورپردازی مناسب

در بسیاری از طراحی هایی که برای دکوراسیون منازل در نظر گرفته می شود به نورپردازی آن توجه زیادی نمی شود. نورپردازی مناسب یکی از مواردی است که تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون ایده آل دارد اما اغلب بسیار کم از آن استفاده می شود. برای اینکه در اتاق خواب کوچک خود احساس خوبی داشته باشید و حس آرامش نمائید بهتر است از نورپردازی که بسیار ملایم است استفاده کنید.

ترجیحا نورپردازی اتاق خود را به صورت خطی انتخاب کنید و سعی کنید در این نورپردازی از ترکیب نورهای زرد و سفید در کنار یکدیگر استفاده کنید. این کار موجب می شود تا بهترین نورپردازی را در فضای کوچک اتاق خود داشته و از ودن در چنین فضایی احساس خوبی را به دست بیاورید.

ایجاد فضا سازی در دکوراسیون اتاق خواب

سعی کنید در اتاق خواب های کوچک خود از لوازمی استفاده نمائید که بیشترین فضا را در اختیار شما قرار دهند و می توانید این کار را با میز عسلی هایی که طبقه ای هستند آغاز کنید. سعی کنید در مورد تخت خواب هایی که در چنین فضایی قرار می گیرند مدل هایی را انتخاب کنید که بتوانید علاوه بر تخت از آن ها استفاده دیگر را نیز داشته باشید. به عنوان مثال تخت خواب هایی که در زیر آن ها فضای زیادی برای قرار دادن برخی از وسایل وجود دارد می تواند گزینه مناسبی برای اتاق خواب های کوچک باشد.

یکی از مهمترین طرح هایی که در دکوراسیون امروزی به کار برده می شود ایجاد طرح هایی است که در عین جذابیت بسیار ساده و خلوت هستند. برخی از افراد تمایل دارند در خصوص اتاق خواب های خود از دو سبک داخلی و خارجی در کنار هم استفاده نمایند. اغلب طرح هایی که در دکوراسیون اتاق خواب به کار برده می شود رنگ زمینه ای از خاکستری دارد. سعی کنید در مورد اتاق خواب خود به خصوص اتاق خواب هایی که کمی نیز کوچک هستند از طرح های ساده و خلوت استفاده کنید و در دکوراسیون آن نیز برخی از لوازم ضروری را قرار دهید تا بتوانید علاوه بر تمیز نگه داشتن آن معنای واقعی اتاق خواب را نیز به آن بدهید.

می توانید علاوه بر تمام مواردی که گفته شد از برخی دکوری ها و لوازم تزئینی در اتاق خواب کوچک خود استفاده کنید و آن ها را برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد بر روی دیوار نصب کنید. اگر اتاق خوابتان اندازه مناسبی دارد و چندان هم کوچک به نظر نمی رسد می توانید از رنگ های خنثی در کنار برخی از تم های گرم نیز در طراحی آن استفاده کنید.

استفاده از عناصری که گرمای خاصی به اتاق می بخشد موجب می شود تا تعادل مناسبی نیز در این فضا به وجود بیاید و اتاق خواب شما بیش از اندازه سرما را نشان ندهد. اگر رنگ خنثی در اتاق خود دارید می توانید از تخت خواب و چند وسیله دیگر که دارای رنگ روشن هستند در این فضا استفاده کنید.

اتاق خواب

تم های سیاه و سفید نیز می تواند در داشتن اتاق خوابی به سبک ایرانی کاربرد داشته باشد اما این نکته را در نظر بگیرید این رنگ به هیچ عنوان برای اتاق خواب هایی که کوچک هستند توصیه نمی شود چراکه موجب خواهد شد فضای شما بیش از اندازه دلگیر به نظر برسد. اما در خصوص اتاق خواب هایی که بزرگ تر هستند می توانید از این تم رنگی استفاده کنید. به کار بردن این تم سیاه و سفید موجب خواهد شد تا کوچکترین عنصری که در دکوراسیون وجود دارد به چشم بیاید و کاربرد خود را بیش از هر وقت دیگری نشان دهد. در خصوص این تم رنگی می توانید از تخت خواب های کنسولی استفاده کنید که بهترین گزینه به شمار می روند.

افرادی که تمایلی به استفاده از این تم رنگی در اتاق خواب خود ندارند می توانند از رنگ خاکستری نیز در دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنند؛ سعی کنید علاوه بر استفاده از این رنگ و سایه های مختلف آن در خصوص اتاق خواب خود از یک نورپردازی مناسب با آن هم استفاده کنید تا دکوراسیون اتاق خواب خود را جذاب تر نشان دهید. علاقه مندان بهدکوراسیون های خلوت می توانند رنگ خاکستری را به کار بگیرند و به یاد داشته باشند این رنگ اجازه نمی دهد لوازم دکوری به کار رفته خود را بیش از اندازه نشان دهند و همین مساله موجب می شود تا دکوراسیونی ایده آل در مورد اتاق خواب خود داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *