#


اصول و قواعد رنگ آمیزی خانه در دکوراسیون امروزی

29 دسامبر 2017 يك نظر 2019 بازدید

اصول و قواعد رنگ آمیزی خانه در دکوراسیون امروزی

اصول و قواعد رنگ آمیزی خانه در دکوراسیون امروزی

یکی از نکاتی که موجب می شود تا خانه ای زیبا و صمیمانه داشته باشید رنگ کردن آن است که در مورد آن باید اصول و قواعدی را دانسته و با توجه به آن ها اقدام به انجام این کار نمائید. رنگ کردن اصولی خانه و توجه به جزئیات در آن موجب می شود تا خانه ای آرام و گرم داشته باشید که بهترین مکان برای سپری کردن اوقات می باشد.

استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون داخلی

رنگ ابی و تاثیر آن در جذابیت منزل

آبی رنگی است که در نگاه اول دریا و آسمان را به یاد هر فردی می آورد و منبع آرامش به شمار می رود. اگر از رنگ آبی روشن در خانه خود استفاده کنید در واقع انرژی را وارد خانه تان کرده اید و با توجه به آن همیشه نظم و تمیزی در خانه را رعایت می کنید. زمانی که از رنگ آبی در خانه استفاده کنید در واقع حس آرامشی را که از بودن در کنار آبگیر خنک داشته اید را تداعی خواهید کرد.

برخی افراد معتقدند رنگ آبی سردی بسیاری دارد به همین دلیل می تواند از تابلوها و کوسن ها و یا دیگر وسایل تزئینی که دارای رنگ گرمی هستند استفاده کرده و در مورد مبلمان می توانید از رنگ مکمل که می تواند نارنجی باشد استفاده نمائید. ترکیب این رنگ ها در کنار رنگ آبی موجب می شود تا دکوراسیونی جالب و مدرن در خانه خود داشته باشید و بتوانید از بودن در این فضا لذت کافی را ببرید.

اگر از رنگ آبی تیره یا سورمه ای در رنگ آمیزی منزل خود استفاده می کنید در واقع متفکر بودن خود را به دیگران نشان می دهید. برای زیباتر و مجلل تر نشان دادن این رنگ می توانید از نورپردازی مناسبی در سقف استفاده کرده و یا چند لامپ هالوژن در این فضا نصب کنید. به کار گیری نورپردازی مناسب موجب می شود تا فضای خانه گرمای بیشتری را داشته باشد.

رنگ سبز و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون یک فضا باید با در نظر گرفتن میزان خلوص آن انجام شود. این رنگ نشان دهنده حیات و سرسبزی می باشد و اگر از تن روشن آن استفاده شود در واقع تداعی کننده بهار خواهد بود. این رنگ اصولا ایمنی و راحتی را برای کاربران تداعی می کند و آرامشی که به افراد تزریق می کنند بسیار زیاد است.

اگر از این رنگ در اتاق پذیرایی استفاده کنید می توانید آرامش و شادی موجود در این فضا را به زیبایی نشان دهید و برای ایجاد فضایی ساکت و زیبا می توانید به سراغ استفاده از رنگ سبز سیر یا سبزی که به یشمی می خورد رفته و دیوارهای خانه تا ن را با این رنگ بپوشانید.

استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

یکی از رنگ هایی که  حالت اسرار آمیز در خانه ایجاد می کند رنگ بنفش است. بهتر است برای نشاط آور تر بودن فضای خانه از رنگ های کدر به همراه آن استفاده نکنید و رنگ سفید را با آن ترکیب نمائید. استفاده از رنگ سفید موجب می شود تا فضا رویایی تر به نظر برسد و این مساله می تواند در جذابیت فضا تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

این رنگ یکی از رنگ های رمانتیک به شمار می رود و اگر قصد استفاده از این رنگ را در اتاق نشیمن خود دارید می توانید رنگ های آبی و سفید را با آن ترکیب کرده و بر روی دیوارها مورد استفاده قرار دهید. زمانی که رنگ آبی را در کنار این رنگ قرار می دهید سعی کنید انتخاب درستی داشته و تن رنگی مناسبی را به کار بگیرید. در خصوص مبلمان منزل خود بهتر است رنگ هایی دو درجه تیره تر از این رنگ است انتخاب نمائید و یا به سراغ رنگ هایی بروید که مکمل این رنگ می باشد.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون منزل

کافی است در اتاق خود از رنگ زرد لیمویی استفاده کنید تا فضایی گرم و صمیمانه را به وجود بیاورید. با وجود اینکه رنگ زرد شادی آفرین است اما اگر در فضایی بیش از اندازه از آن استفاده شود موجب خستگی و دلزدگی خواهد شد پس بهتر است در استفاده از این رنگ توجه کافی داشته باشید.

بهتر است در مورد دیوارهای خانه خود رنگ زرد را به صورت خالص و پر رنگ استفاده نکنید و نیمی از ان را از رنگ سفید استفاده کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. زمانی که این دو رنگ با یکدیگر به این صورت ترکیب شوند زرد لیمویی جذابی به وجود خواهد آمد که شما را به هیچ وجه خسته نکرده و باعث می شود احساس بهتری از بودن در این فضا داشته باشید.

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید یکی از رنگ های کاربردی است که در اغلب طراحی های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. علت این استفاده زیاد این است که به راحتی می توان آن را به هر رنگی ترکیب کرده و زمانی که از آن به عنوان پوشش اصلی یک فضا استفاده شود موجب می شود تا فضای مورد نظر بزرگتر دیده شود و این مساله در دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی را دارا می باشد.

در خصوص فضاهایی که کمی کوچک هستند و نور خوبی در این فضا وجود نداغرد توصیه می کنیم از رنگ سفید استفاده نمائید چرا که وقتی این رنگ با نور طبیعی ادغام شود باعث ایجاد رنگی کرم می شود و همین موضوع می تواند در دکوراسیون ایده آل موثر باشد.

برای ایجاد تغییر در فضایی که به رنگ سفید است می توانید چند وسیله رنگی در کنار آن قرار دهید و یا از نورهای مصنوعی به رنگ زرد و یا قرمز استفاده نمائید. در خصوص فضاهایی که دارای معماری قدیمی هستند این رنگ به عنوان یک گزینه ایده آل شناخته می شود پس می توانید به راحتی از سفید در خانه خود استفاده کرده و رنگ های دیگر را در کنار آن قرار دهید.

استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون

یکی دیگر از رنگ هایی که می توانید در دکوراسیون داخلی خانه خود از آن استفاده نمائید رنگ های خنثی است که قابلیت قرار گیری در کنار رنگ های دیگر را دارا می باشد. آرامشی که این رنگ های خنثی برای شما ایجاد می کنند موجب می شود تا بتوانید به راحتی از ان ها به عنوان رنگ پس زمینه استفاده کنید. می توانید بر روی دیوارهایی که از این رنگ ها استفاده شده تابلو، نوار کاغذی و یا پرده و یا حتی دیوارکوب نصب کنید و زیبایی خانه را ارتقا دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *