#


آغاز سال جدید با چیدمانی مدرن برای سفره هفت سین باستانی

5 مارس 2018 بدون نظر 3953 بازدید

آغاز سال جدید با چیدمانی مدرن برای سفره هفت سین باستانی

شروع سال جدید و چیدمان سفره هفت سین به سبکی مدرن

هر ساله زمانی که روزهای اسفند به پایان خود نزدیک می شود اکثر خانم ها دچار دغدغه چیدمان سفره هفت سین خود می شوند و نمی دانند کدام چیدمان را انتخاب نمایند و گاهی نیز اشتباهاتی را در این خصوص مرتکب می شوند که موجب می شود بساط باستانی شان طرحی زیبا را به خود نگیرد. در این مطلب قصد داریم راه کارهایی را ارائه دهیم که با استفاده از آن ها می توانید هفت سینی مدرن و جدید را چیده و طرحی زیبا را ایجاد نمائید کافی است ما را تا انتها همراهی کنید تا با این ایده ها و روش های جدید آشنا شوید.

رعایت هارمونی رنگ ها در چیدمان سفره هفت سین

زمانی که قصد خرید ظروفی را برای قرار دادن در سفره هفت سین دارید بهتر است کنتراست رنگی را در خصوص سفره و وسایل آن در نظر گرفته و آن را رعایت نمائید. به این ترتیب می توانید سفره ای زیبا و خیره کننده داشته باشید. در صورتی که بخواهید از رومیزی و ظروف ساده استفاده کنید باید در خصوص کنتراست رنگی آن ها توجه بسیار زیادی را داشته باشید. برای این کار توصیه می کنیم از رومیزی هایی که دارای رنگی ملایم است گزینه ای را انتخاب نمائید و به این وسیله موجب می شوید تا ظرف ها خود را به بهترین حالت در درون پارچه نشان خواهند داد. در صورتی که تمایل داشته باشید از رنگ های پر مایه در خصوص رومیزی استفاده کنید بهتر است در خصوص ظروف خود رنگ های ملایم تر را انتخاب نموده و با این کار موجب ایجاد هارمونی زیبایی در سفره هفت سین خود شوید.

به عنوان مثال اگر رومیزی خود را به رنگ زرشکی انتخاب می کنید در خصوص ظروف بهترین انتخاب رنگ آبی خواهد بود که باعث می شود طرحی خاص و زیبا را داشته باشید. علاوه براین برای این که لوازم داخل ظروف را به زیبایی نشان دهید می توانید از غنچه های گلی که با رنگ رومیزی تان هماهنگ است استفاده کرده و در کنار وسایل قرار دهید. به عنوان مثال در خصوص استفاده از این رنگ ها در سفره هفت سین بهتر است از شکوفه های گل سرخ استفاده نمایید و وسایل داخل ظروف را با آن ها تزئین کنید. این کار موجب می شود تا سفره شما هارمونی زیبایی داشته و به بهترین شکل خود را نشان دهد و سال جدید خود را با هفت سینی بسیار زیبا آغاز کنید.

ایجاد خلاقیتی هنرمندانه در تزئین سفره هفت سین

برخی از افراد تمایل دارند سفره هفت سین را خود طراحی نموده و تمام کارهای آن هنر دست خودشان باشد. اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می توانید ظروف هفت سین را نیز خود طراحی نمائید و تمام چیزی که در سفره دیده می شوند سلیقه و هنر دست خودتان را نشان خواهد داد. برای این کار می توانید گشتی در اینترنت زده و از تکنیک استنسیل بر روی ظروف استفاده کنید. برای این کار کافی است کلیه لوازم مورد نیاز را تهیه نمائید و از این تکنیک در خصوص زیبایی ظروف هفت سین استفاده کنید. استفاده از این تکنیک به شما این امکان را می دهد که طرح های دلخواه خود را بر روی ظروف طراحی نموده و زیبایی خاصی را به وجود بیاورید. از این روش می توان در خصوص ظروف شیشه ای و سفال و یا هر وسیله دیگه ای استفاده کرده و سفره ای زیبا را با آن ها به وجود بیاورید.

استفاده از رومیزی یا سفره در چیدمان هفت سین

یکی از مهمترین مواردی که در چیدمان هفت سین باید در نظر گرفته شود خرید رومیزی و یا سفره می باشد. سفره ای که دارای رنگ و لعاب خوشرنگ باشد می تواند زیبایی ظروف را به چندین برابر نشان دهد. زمانی که ظروف هفت سین تان دارای طرح زیادی بوده و کمی شلوغ باشد در خصوص رومیزی و یا سفره باید به سراغ مدل هایی بروید که خلوت می باشد و دارای بافت ریزی نیز می باشد و یا برعکس این موضوع عمل نمائید. در صورتی که ظروف مورد استفاده ساده باشد و طرحی نداشته باشد در خصوص رومیزی باید به سراغ مدل های طرح دار رفته و انواعی را انتخاب کنید که بافت زیادی دارند. به این ترتیب هماهنگی و تضاد زیبایی را در چیدمان سفره هفت سین خود به وجود خواهید آورد.

استفاده از گل های طبیعی در چیدمان سفره هفت سین

می توانید با به کارگیری گل های طبیعی در گلدان هایی که دارای طرح های زیبایی هستند روح را وارد سفره هفت سین خود کنید. برای اینکه زیبایی و جلوه سفره خود را افزایش دهید کافی است از گل های بهاری همچون سنبل و لاله در تزئین سفره تان استفاده نمائید و سفره ای زیبا و تماشایی ایجاد کنید.

استفاده از گلدانی زیبا در تزئین سفره هفت سین

می توانید در چیدمان هفت سین خود از گلدان های طبیعی سفالی و یا حتی باکس های گل که از جنس چوب است استفاده نموده و با این کار حس آرامش و راحتی و صمیمیت را وارد خانه خود کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید از پالت های چوبی استفاده کرده و باکس هایی زیبا و دلنشین را خود درست کنید و با سلیقه و نظر خود تزئین کنید. زمانی که هنر و سلیقه خود را وارد سفره کنید زیبایی آن دو چندان خواهد بود و می توانید زیبایی خاصی را در سفره تان داشته باشید.

استفاده از آینه در تزئین سفره هفت سین

در صورتی که آینه ای را تنها برای قرار دادن در سفره هفت سین خریداری می نمائید هیچ اهمیتی ندارد که چه اندازه ای داشته باشد. با توجه به حجم سفره خود می توانید آینه ای با اندازه مناسب انتخاب نمائید و بهتر است اندازه های آن به گونه ای باشد که چیدمان داخل سفره را به زیبایی نشان دهد و موجب باشکوهی هرچه بیشتر سفره شما شود. اگر فضای کوچکی دارید بهتر است از آینه ای استفاده کنید که دارای حجم و ابعاد کوچک تری از سفره را نشان خواهد داد. در نهایت می توانید به گونه ای چیدمان کنید که قرآن و شمعدان ها در آینه دیده شود تا به این وسیله فضایی زیبا و گرم را برای خود به وجود بیاورید.

استفاده از چراغ و آباژور در سفره هفت سین

می توانید در خصوص سفره هفت سین خود از شمعدان به همراه شمع های رنگی و یا حتی آباژور استفاده نمائید. در صورتی که میز را برای چیدن سفره هفت سین خود انتخاب می کنید بهترین کار استفاده از آباژور پایه بلند است. می توانید این مدل از آباژور را در پشت میز خود و بر روی زمین قرار دهید تا زیبایی خاصی را برای سفره هفت سین شما به وجود بیاورد. در صورتی که سفره هفت سین خود را بر روی زمین می چینید بهترین کار استفاده از آباژوری است که از جنس کریستال است چرا که در هنگام روشن شدن قادر خواهد بود انعکاس زیبایی از نور را در محیط نشان دهد. در صورتی که از شمعدان استفاده می کنید بهترین کار این است که آن را به تناسب آینه خود تهیه کنید و در اطراف آینه قرار دهید. با این کار می توانید سفره ای زیبا و جذاب را به وجود آورده و هفت سینی رویایی و در عین حال مدرن را بچینید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *