#


آشنایی بیشتر با مبلمان و تخت خواب ها

مبلمان و تخت خواب
20 ژوئن 2017 بدون نظر 2135 بازدید

آشنایی بیشتر با مبلمان و تخت خواب ها

آشنایی بیشتر با مبلمان و تخت خواب ها

امروز ما قصد داریم که شما را با نکاتی راجع به مبلمان و تخت خواب ها آشنا کنیم.

کیفیت مبلمان

با اینکه شما در ذهن خود می دانید که چه نوع مبلمان و چه سبکی را می خواهید و همه مشخصات آن را تعیین کرده باشید، باز هم نگران کیفیت آن ها هستید. به طور کل باید گفت که مبل ها و کاناپه ها از دو نوع چوب سخت و نرم به دست می آیند مانند: چوب درخت گردو، درخت گیلاس، درخت ساج، ماهگونی و… . معمولاً برای ساخت مبلمان با کیفیت بسیار بالا و مرغوب از چوب های سخت استفاده می شود.

مبلمان

مبلمان

در کل چوب های نرم از درختانی گرفته می شوند که میوه های مخروطی شکل دارند مثل: درخت سرو، سدر، بلوط و ماموت. چوب های نرم قبل از اینکه از آن استفاده شود باید مدت زیادی بماند تا کامل خشک شود چون در حقیقت آسیب پذیر هستند. به طور کلی باید بگوییم که کاناپه ها و مبل ها از چهار قسمت اصلی فنرها، فریم، پارچه روکش و تشکچه ها تهیه می شوند و ماندگاری آن در گرو خوب بودن این چهار عنصر است.

فریم

اسکلت اصلی مبل یا کاناپه را فریم ها تشکیل می دهند. یک فریمی که خوب و دلپسند باشد از چوب طبیعی خشک و بدون داشتن نم تولید می شود. در بخش مفاصل فریم باید بعضی کارها به صورت اصولی انجام شوند مانند: پیچ کاری و چسب کاری. پایه مبل ها و کاناپه ها باید یک تکه و بدون هیچ درز و کمک پیچ و چسب به فریم وصل شوند.

فنرها

فنرهایی که کیفیت بالایی دارند نباید بیش از حد سفت و خشک و نرم باشد.

تشکچه

تشکچه مبل ها از الیاف مصنوعی و طبیعی مختلفی درست می شوند. بهترین مدل تشکچه ها مدلی هستند که شکل و نرمی خوشان را زود از دست ندهند و بعد از استفاده زود به حالت اولیه خود باز گردد.

پارچه رو مبلی

پارچه هایی هستند با الیاف طبیعی مثل کتان، ابریشم، پنبه، پشم و الیاف مصنوعی نظیر پلی استر که از آن برای روکش مبل ها استفاده می شود.

پارچه هایی که از جنس الیاف طبیعی هستند بسیار نرم و با کیفیت هستند ولی نباید برای مدت زیادی جلوی مستقیم آفتاب قرار بگیرد. پارچه های با الیاف طبیعی نسبت به مصنوعی راحت تر و آسان تر تمیز می شوند.

سبک و مواد تخت خواب

تخت خواب

تخت خواب

شما می توانید به راحتی ابعاد تخت خوابی که مورد نیازتان است را تشخیص دهید، آیا در مورد سبک شان هم می توانید؟ و اینکه از چه موادی تشکیل شده اند؟

برای انتخاب یک تخت خواب مناسب شما دچار سردر گمی می شوید. این را به یاد داشته باشیدکه بهترین جنس برای تخت خواب چوب می باشد. شما می توانید هر سبکی که دوست دارید را انتخاب کنید فقط باید به این نکته توجه کنید که فضای کافی برای تنفس در زیر خود داشته باشد. به همین دلیل تخت خواب هایی که در زیر خود کشو دارند یا ارتفاع شان کم است تخت خواب مناسبی نیستند.

تخته پشتی تخت خواب

تخت خوابی که انتخاب م یکنید باید تخته پشتی مناسبی داشته باشد. تخته های پشتی که مستحکم هستند و جنس شان از چوب است بهترینند. تخت خواب هایی که پشتی آن ها از جنس آهنی می باشند را انتخاب نکنید، زیرا مناسب و خوب نیستند.

تشک تخت خواب و رنگ روتختی

امروزه تشک های گوناگونی وارد بازار شده است. سعی کنید عاقلانه تشک تخت تان را انتخاب کنید، که خوابی خوب و راحت را به شما می دهد. هر چه خواب بهتری در شب داشته باشید، در کل روز انرژی زیادی دارید و سر حالتر هستید. سعی کنید تشک دست دوم نخرید. بهترین پارچه ای که می توانید برای رو تختی انتخاب کنید پارچه است که به پوست شما آسب وارد نکند و با رنگ های اتاق خواب تان هماهنگ باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *