#


آباژور و انتخاب کلاهکی مناسب برای آن

18 مارس 2018 بدون نظر 2267 بازدید

آباژور و انتخاب کلاهکی مناسب برای آن

انتخاب آباژوری منایب با دکوراسیون منزل

نخستین نکته ای که در انتخاب آباژور ذهن هر فردی را درگیر می کند، شکل و حالت کلاهک آباژور می باشد. اصل ماجرا این است که در صورتی که کلاهکی که بر روی  آباژورقرار می گیرد به اندازه کافی زیبا و چشم نواز باشد، قابلیت این را دارد در دکوراسیون اتاق تاثیر بسیار زیادی را داشته باشد و زیبایی بسیاری را به وجود بیاورد، این مساله می تواند در زمان هایی که کلاهک بر روی یک پایه با قیمت بسیار کم و ارزان نیز قرار دارد خود را نشان دهد. به همین ترتیب بر عکس ماجرا نیز صادق است و اگر از یک کلاهکی که مناسب نیست، در مقایسه با طراحی داخلی فضا بهره مند شوید، این امکان را دارد که تاثیر منفی و ناخوشایندی بر روی دکوراسیون خانه شما بگذارد. در این مقاله نکاتی مفیدی را برای انتخاب صحیح کلاهک ذکر کرده ایم که می توانید با توجه به آن ها به راحتی یک کلاهک مناسب را برای آباژور خود تهیه نمائید و طرحی زیبا را وارد دکوراسیون خانه خود بکنید.

توجه به ارتفاع کلاهک آباژور

در هنگام خرید آباژور باید به ارتفاع کلاهک آن توجه کافی داشته باشید. ارتفاع کلاهک باید به میزانی باشد که لامپ و سیم کشی های به کار رفته در داخل آن به هیچ وجه قابل رویت نباشد. نکته دیگری که باید به آن توجه ویژه داشت هماهنگی و تناسب ارتفاع آباژور با پایه آن می باشد که باید دقت بسیاری به آن داشت. برای به وجود آوردن تناسب از لحاظ دید بصری، به طور معمول ارتفاع کلاهک را به میزان دو سوم ارتفاع پایه آن در نظر می گیرند که موجب می شود تا انتخابی بسیار خوب و مناسب داشته باشید و بتوانیدآباژوری ایده آل را وارد دکوراسیون خانه خود کنید.

توجه به عرض مناسب برای کلاهک آباژور

در هنگام انتخاب آباژور نکات بسیاری باید مورد توجه قرار بگیرد که یکی از مهمترین آن ها عرض کلاهک می باشد. عرض در نظر گرفته شده برای کلاهک آباژور باید همانگ با عرض فضای قرارگیری آن در نظر گرفته شود. به عنوان مثال اگر آباژور را بر روی میزی قرار می دهید نباید قطر کلاهک از عرضی که میز دارد بزرگتر دیده شود. علاوه براین چنانچه که پایه آباژور گرد باشد و یا طرح متنوع و حجیمی داشته باشد، باید کلاهک آباژور را در مقایسه با پایه آن، دست کم۲ تا۳ سانتیمتر بزرگتر انتخاب کرد. این مدل انتخاب، هماهنگی خوشایندی را از لحاظ زیبایی شناسی در اتاق مورد نظر ایجاد خواهد کرد و می توانید دکوراسیونی ایده آل را برای خانه خود به وجود بیاورید.

شکل و فرم کلاهک آباژور

ایده آل ترین انتخاب برای طرح و شکل کلاهک، ایجاد تناسب آن با طرح و حالت پایه آباژور می باشد. به عنوان مثال چنانچه پایه آباژور یک حالت گرد و دایره ای داشته باشد، بهترین کار این است که از کلاهکی با سطح مقطع دایره بهره مند شوید و یا در صورتی که پایه آباژور انتخابی شما، به شکل مکعب است، این امکان را دارید که از کلاهکی با سطح مقطع مربع بهره مند شوید. در صورتی که پایه آباژور را به شکل استوانه ای در نظر می گیرید، می توانید مدل های مختلف کلاهک را برای آن در نظر بگیرید.

ایجاد فضایی خاص و متفاوت در دکوراسیون منزل

چنانچه تمایل دارید از میزی به شکل خاص برای گذاشتن آباژور بهره مند گردید، بهتر است که کلاهک آباژور را هماهنگ با شکل میز انتخاب نمائید. برای دست یابی به این هدف اگر میزی به شکل گرد دارید، از کلاهکی که به شکل گرد است استفاده نمائید اما برای زیبایی و جلوه گری بیشتر بهتر است پایه آن را از شکلی مختلف و متفاوت مثلا به شکل مکعب در نظر بگیرید.

جنس و روشنایی کلاهک آباژور

به طور معمول آباژورها به دو منظور به کار گرفته می شوند؛ نخست برای به وجود آوردن نور بیشتر در محل، که در این حالت باید از کلاهک هایی استفاده شود  که نور را به خوبی از خود عبور میدهند. بهترین راه حل برای این کار برگزیدن کلاهک های کریستال و شیشه ای می باشد که می توانند بیشترین نور را منتشر کنند. علت دیگری که آباژور مورد استفاده قرار می گیرد، به وجود آوردن طراحی داخلی متمایز و وارد کردن رنگ و بافت به فضا می باشد. در این حالت گزینه ایده آل به کارگیری از کلاهک های پارچه ای می باشد که دارای رنگ و بافتی متناسب با دکوراسیون می باشد. در این صورت شما این قابلیت را دارید میزان گذر نور را با مشخص کردن ضخامت پارچه در دست داشته باشید.

سبک مورد علاقه خود را مشخص کنید

پارچه ای که برای کلاهک در نظر گرفته می شود به طور معمول به دو شکل چین دار و صاف، طراحی می گردد. در صورتی که دکوراسیونی سنتی و کلاسیک را برای خانه خود انتخاب کرده اید بهترین کار این است که از کلاهک های چین دار کمک گرفته و آن را با مبلمان دیگری که در فضای خانه تان وجود دارد هماهنگ نمائید. چنانچه تمایل دارید دکوراسیونی مدرن و زیبا را برای خانه خود به وجود بیاورید کلاهک هایی که حالت ساده ای دارند و بدون چین هستند می توانند گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب باشند و این قابلیت را دارند که دکوراسیونی ایده آل و زیبا را ایجاد کرده و نور مناسبی را برای فضای خانه به وجود بیاورند. با توجه به این نکات می توانید آباژوری مناسب را برای خانه خود خریداری کرده و دکوراسیونی ایده آل را برای فضای خانه به وجود بیاورید و اطمینان داشته باشید که یک آباژور هماهنگ با مبلمان و دکوراسیون کلی منزل می تواند تاثیر بسزایی در جذابیت فضای خانه تان داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *