#


چیدمان مثلثی راهی برای ایجاد دکوراسیونی جذاب در منزل

14 جولای 2018 بدون نظر 5437 بازدید

چیدمان مثلثی راهی برای ایجاد دکوراسیونی جذاب در منزل

استفاده از مثلث بصری در طراحی داخلی منزل

در طراحی دکوراسیون داخلی از شیوه های مختلفی برای چیدمان وسایل و لوازم استفاده می شود که چیدمان مثلثی یکی از بهترین روش ها برای ایجاد دکوراسیونی خلاق به شمار می رود. برخی از روش های چیدمان دکوراسیون کمی سخت و دشوار به نظر می رسند اما با کمی دقت می توان بدون استفاده از کمک و راهنمایی طراحان زیباترین دکوراسیون را به وجود آورد. مثلث بصری یکی از ساده ترین روش هایی است که به افراد می آموزد وسایل ساده منزل خود را به زیباترین حالت تزئین کرده و چیدمانی ویژه و خاص را برای آن ها در نظر بگیرید.

در چیدمان مثلث بصری می توان اشیا و وسایلی را که اندازه بلندی دارند در مرکز قرار داده و دیگر وسایل و لوازم کوتاه را در اطراف آن قرار داد. به این ترتیب مثلث بصری ایجاد خواهد شد و می تواند دکوراسیونی جذاب و خلاقانه را در منزل ایجاد کند. استفاده از روش مثلث بصری دارای اصول و قواعد خاص خود است که توجه به آن ها بهترین دکوراسیون را در طراحی داخلی ایجاد خواهد کرد.

قانون نخست در مثلث بصری: به کارگیری از قانون سه تایی

وسایلی که قرار است در دکوراسیون داخلی به کار گرفته شوند باید در گروهایی که تعداد آن ها فرد است قرار داده شوند. به عنوان مثال وسایل دکوری و تزئینی را باید در دسته های سه تایی، پنج تایی و یا هفت تایی قرار داد و در محل مناسبی گذاشت. به طور معمول از عدد سه برای این کار بیشترین استفاده می شود و طرحی زیباتر را نیز ایجاد می کند. به عنوان مثال می توان از قانون سه تایی در خصوص چیدمان می قهوه خوری استفاده کرد و زیبایی خاص این طراحی را به خوبی مشاهده کرد.

قانون دوم در مثلث بصری: به وجود آوردن مثلث های کوچک و بزرگ

در قانون دوم مثلث بصری کلیه وسایل و دکوری هایی که قرار است کنار یکدیگر باشند باید به گونه ای چیدمان شوند که مثلثی بزرگ را به وجود بیاورند. محل قرارگیری این چیدمان هیچ اهمیتی ندارد در کدام قسمت انجام شود تنها نکته ای که اهمیت دارد این است که افراد در هنگام تماشای این وسایل بتوانند مثلث موجود را به صورت ذهنی تماشا کنند. پس از آن باید مثلث کووچکی را به وجود آورد و با توجه به تعداد لوازم دکوری می توانید چندین مثلث کوچک و بزرگ را داخل یکدیگر ایجاد کنید. در اغلب موارد ارتفاع وسایل دکوری در ایجاد  مثلث های بزرگ و کوچک در نظر گرفته می شود.

قانون سوم مثلث بصری: ایجاد مثلث بصری در تمام نقاط دکوراسیون داخلی

یکی از مهم ترین سوالاتی که اغلب افراد می پرسند محل مناسب برای ایجاد مثلث بصری است. به وجود اوردن مثلث بصری نقطه و جایگاه خاصی ندارد و در هر مکانی می توان از آن استفاده کرد و به عنوان یکی از ترفندهای پرکاربرد در دکوراسیون منزل به کار گرفته می شود. از این ترفند برای تتزئین میزغذاخوری و چیدمان کتابخانه و تزئین میز کنسول و حتی اپن آشپزخانه می توان استفاده کرد. استفاده از مثلث بصری موجب خواهد شد تا دکوراسیونی زیبا و جذاب را در خانه خود به وجود آورده و چیدمانی مناسب را در مکان­های مختلف ایجاد کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *