#


چگونه می توانیم با استفاده از آینه خانه مان را به بهترین نحو تزیین کنیم؟

5 می 2018 بدون نظر 5095 بازدید

چگونه می توانیم با استفاده از آینه خانه مان را به بهترین نحو تزیین کنیم؟

طرز استفاده از آینه برای تزیین خانه

یکی از شیوه های خلاقانه برای این که بتوانید منزل خود را تزیین کنید، استفاده از آینه برای تزیین خانه در طراحی داخلی می باشد. با بهره گیری از آینه در چیدمان منزل می توان با کمترین هزینه فضای خانه را بزرگتر جلوه داد. اگر چه از گذشته های دور آینه به شکل کاربردی و با انواع طرح ها و قاب ها در خانه ها استفاده می شده، اما افرادی که به دنبال داشتن فضاهایی متفاوت هستند، از آینه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در فضاسازی ها استفاده می کنند.

چنانچه در محیط های کوچی از آینه برای تزیین استفاده کنید علاوه بر این که فضا را بزرگتر جلوه می دهد، سبب خواهد شد انعکاس نور در آینه محیط را روشن تر کند. همین طور از آینه به عنوان عنصری انرژی بخش در فضا استفاده می شود و در فنگ شویی نیز آن را نشانه ای از آب می دانند که به فضا آرامش، گستردگی، تازگی و آرامش می بخشد. تلفیق نور و آینه می تواند حس متفاوتی را در فضای شما ایجاد کند و با کمترین هزینه تغییری شگرف در محیط زندگی یا کار به وجود آورد.

فضا های خالی منزل را پر کنید

یک قانون معروف در طراحی دکوراسیون داخلی آن است که چنانچه از آینه های بزرگ  به درستی برای تزیین منزل استفاده شود، توهم بعد به وجود آورده، و عمق فضا را بیشتر جلوه می دهند و همین طور موجب روشن تر شدن و درخشان تر شدن محیط خواهد شد. چنانچه در محیط کوچکی زندگی می کنید و یا به هر علت دیگری به این علاقه دارید که فضا را بزرگتر نشان دهید، می توانید با اضافه کردن چند آینه زیبا (بدون حذف دیوارها) فضای خانه را بزرگ، دلباز و زیبا نشان دهید. زمان انتخاب آینه برای منزل یا محل کار، هدف اصلی تان را در نظر داشته باشید. چنانچه کارایی آینه مد نظر شما می باشد، مطمئن شوید که دو جنبه کارکردی و تزئینی را به طور همزمان داشته باشد. اگر تنها جنبه تزئینی آن مد نظر است، یک آینه با قابی با آرایه و تزئینات (و گاهی کاملا ساده اما شیک) چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

آینه ای در ورودی خانه

یکی از مناسب ترین جا هایی که می توان از آینه استفاده کرد ورودی منزل است. زمانی که برای مهمانی به خانه کسی می روید، در لحظه نخست هیچ چیز به اندازه یک آینه تمام قد در بخش ورودی خانه به چشم شما نخواهد آمد. شاید علت آن تاثیر دیدن چهره و لباس خودتان در آن آینه باشد. ورودی اکثر خانه های آپارتمانی نور طبیعی ندارد. نصب آینه جلوی در ورودی می تواند این مشکل را برطرف کند. چنانچه در منزل تان راهرویی دراز و باریک با نور کم وجود دارد، می توانید با نصب آینه روی یکی از دیوار های آن، هم نورپردازی راهرو یا سرسرا را بیش تر خواهید کرد و هم بر پهنای باریک آن حس گشودگی بصری به وجود می آورید.

منظره ای در دوردست

چنانچه قصد دارید در اتاق منزل خود آینه ای نصب کنید، حتما از منظره ای که در آن انعکاس خواهد داشت اطمینان کافی حاصل کنید. به عنوان مثال استفاده از آینه روی دیوار مقابل پنجره می تواند منظره جالب یا دوست داشتنی بیرون را به داخل فضا انتقال دهد، اما اگر منظره مقابل آینه، فضایی دلگیر یا حتی بخشی از فضای خصوصی منزل شما باشد، در مکان نصب آن اشتباه کرده اید. آینه ها نباید روی زمین باشند طوری که برای دیدن خودتان مجبور به خم شدن باشید. تصویری که یک آینه از شما می سازد، باید کامل باشد؛ پس اگر سرتان در آینه جا نمی شود یعنی یا خرید مناسبی نداشته اید یا محل خوبی را برای قرار دادن آینه دلخواه تان انتخاب نکرده اید.

دیوارهای آینه ای

برای اتاق های هیچ پنجره ای در آن به کار برده نشده است ایجاد حس فضایی دلباز، در حقیقت کار مشکلی می باشد . ولی خبر خوش این که با دیوارهای آینه ای تا اندازه ی زیادی می توان این مشکل را برطرف کرد. با وجود این که این دیوارها هیچ منظره ای به سمت  بیرون ندارند، ولی به صورت خلاقانه ای محیط را بزرگ، روشن و دلباز نشان خواهند داد. بر عکس دیوارهایی پر از قاب عکس، دیوارهای آینه ای بُعد دیگری به فضا می افزایند. اتاق نشیمن فضایی است که شما در آن از میهمانان و دوستان خود پذیرایی می کنید. اگر می خواهید این فضا را بدون آن که هزینه زیادی متحمل شوید، بزرگ تر جلوه دهید، از آینه های عریض و دیوارهای آینه ای استفاده کنید. گاهی یک آینه بزرگ، تنها چیزی است که برای متحول کردن اتاق و یا هر فضای دیگری به آن احتیاج دارید. آینه هایی با قاب های پهن، به طراحی شما عمق می دهد.

یادی از خاطرات قدیمی با استفاده از آینه های عتیقه

چنانچه شما جزو آن دسته از افرادی می باشید که علاقه ی زیادی به  فیلم های قدیمی با داستان های افسونگر و شخصیت های رویایی دارند، استفاده از آینه عتیقه یک ایده ی  عالی برای اضافه کردن شخصیت به محیط خانه شماست. عتیقه یک اصطلاح است برای وصف آینه هایی با قدمت بالا و دارای طرح ها و نقش های برجسته. چندین روش برای به کارگیری آینه های عتیقه وجود دارد؛ آنها می توانند بین دو گلدان در نقطه کانونی اتاق عمل کنند. همچنین می توانید آینه عتیقه ای را بالای یک شومینه، پیانو یا میز تحریر قرار دهید تا بافتی کلاسیک و منحصر به فرد را برای تان به ارمغان بیاورد.

آینه های غیرمعمول

یکی دیگر از راهکار هایی که می توانید از آن بهره ببرید این است که از آینه هایی استفاده کنید که شکل متفاوتی نسبت به سایر آینه های معمولی داشته باشد. این نوع آینه ها دکوراسیون دیواری شگفت انگیز و غیرمعمولی به وجود خواهد آورد. می توان آنها را به صورت آماده از بازار خرید یا این که بر اساس سلیقه خودتان سفارش دهید تا برش داده شوند. این نوع آینه ها کارآمدی کمتری دارند و بیشتر نقش دکوراتیو را برای شما بازی می کنند. آینه های شکسته هم چیز بدی نیستند. از تکه های بر جا مانده آنها می توان در طراحی دکور منزل استفاده کرد و یا این که در ساخت بعضی از انواع صنایع دستی یا تغییر و اصلاحاتی که در خانه انجام می دهید استفاده شوند. می توان آنها را به قسمت های های کوچک تر برش داد و برای آینه کاری گلدان ها یا دیوارها استفاده کرد.

اصول فنگ شویی چه می گوید؟

چنانچه در پی خوش نام بودن و رسیدن به شانس خوب هستید بهتر است آینه را در ضلع جنوبی خانه ی خود قرار ندهید. بر اساس قواعد و قوانین فنگ شویی ضلع جنوبی خانه ها انرژی آتش دارد که با انرژی آب آینه ها جور در نمی آید. پس آینه ها را هر جایی نصب کنید غیر از ضلع جنوبی خانه. آینه کاری سقف را هم بی خیال شوید که اصلا در فنگ شویی قبولش ندارند! از نظر فنگ شویی بهترین قسمت های موجود در خانه برای استفاده از آینه ها، شرق (خانواده و سلامتی)، شمال (شغل و گذر در زندگی) و جنوب شرقی (ثروت و دارایی) است. بد ترین نواحی هم اینها هستند؛ جنوب (شهرت و آوازه)، روی دیواری که به سمت در اصلی است و روی دیواری که به سمت رختخواب می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *