#


نکات اصولی در بازسازی آشپزخانه و تبدیل آن به یک مکان کاربردی

1 ژانویه 2018 5 نظر 1563 بازدید

نکات اصولی در بازسازی آشپزخانه و تبدیل آن به یک مکان کاربردی

 نکات اصولی در بازسازی آشپزخانه و تبدیل آن به یک مکان کاربردی

برخی از افراد پس از مدتی احساس می کنند آشپزخانه باید طرح جدیتر و به روزتری داشته باشد و به فکر بازسازی آن می افتند. بازسازی آشپزخانه و تبدیل آن به یک فضای کاربردی و در عین حال جذاب اصول و قواعد خاص خود را دارد که باید مد نظر قرار داده شود.

گاهی ممکن است افراد ندانند با تغییر و ایجاد بازسازی در کدام بخش می توانند این فضا را جالب تر نشان دهند به همین دلیل به توصیه هایی جدی نیاز دارند. ما مقاله ای را آماده کرده ایم که به اختصار در مورد اصولی که باید در بازسازی آشپزخانه رعایت شود صحبت کرده و راهکارهای کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد.

در قدم اول باید پیش از اقدام به خرید وسایلی که برای آشپزخانه مورد نیاز است در نظر بگیرید که قصد انجام چه کارهایی را دارید. در خصوص تمام کارهایی که قرار است در این فضا انجام دهید بهتر است برنامه مشخصی را داشته باشید و با توجه به آن اقدامات لازم را انجام دهید. این نکته را باید خوب به خاطر داشته باشید که بازسازی کردن آشپزخانه تنها به معنای تغییر در ظاهر آن نمی باشد بلکه باید چیزی بیشتر از آن را در نظر بگیرید.

زمانی که تصمیم به بازسازی آشپزخانه خود می روید در واقع نشان می دهید که هیچ حس رضایتی نسبت به آشپزخانه خود ندارید. گاهی اوقات بازسازی در آشپزخانه نیازمند تعمییر لوله کشی ها است و گاهی چیزهایی بیشتر از آن می باشد.

اختصاص منابع مالی برای ایجاد بازسازی مناسب

آن هنگام که تصمیم به ایجاد بازسازی در آشپزخانه خود دارید باید منبع مالی مناسبی را در نظر بگیرید. منابع مالی تعیین شده بیشتر برای خرید مصالح و تجهیزاتی هزینه می شود که در آشپزخانه به کار برده می شود. بازسازی مناسب در هر فضایی هزینه های زیادی را دارد که باید از پیش فکر اساسی در مورد آن داشته باشید.

برای بازسازی کردن در هر فضایی باید هزینه مشخصی را در نظر بگیرید تا به این ترتیب جلوی خرج های اضافی گرفته شود. در بازسازی آشپزخانه بیشترین هزینه برای کابینت ها در نظر گرفته می شود و طراحی و اجرا در مرحله بعدی قرا رمی کیرند. پس از این مرحله نوبت به هزینه کردن برای سقف و کف و و همچنین پنجره ها و دیوارهای این فضا می رسد.

چهارده درصد از سرمایه مالی تعیین شده برای اسباب و وسایل و حتی تهویه این فضا در نظر گرفته می شودو نه درصد از هزینه ها صرف وسایل الکتریکی و لوله کشی ها خواهد شد. اگر با توجه به این اصل حرکت کنید مسلما در بازسازی آشپزخانه شما هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

یادداشت برداری از اولویت ها برای بازسازی آشپزخانه

اولویت هایی که شما را وادار کرده تا به بازسازی آشپزخانه اقدام کنید را باید حتما یادداشت نمائید. ممکن است تعویض کابینت ها اولویت اول شما باشد و یا بخواهید رنگ دیوارهای این فضا را عوض کنید و یا اینکه تمایل داشته باشید تا لوازم جدیدی را جایگزین لوازم قبلی نمائید؛ دلیل هرچه که باشد باید یادداشت نمائید تا در هنگام اجرا تمام موارد را در جای خود استفاده کرده و فضای زیبایی را به وجود بیاورید.

مشخص کردن هدف اصلی برای بازسازی

در بازسازی هر فضایی باید ابتدا هدف خود را مشخص کرده و برای انجام بهتر آن لیستی از کلیه مواردی که باید در مراحل ابتدایی انجام شود را انجام دهید. اگر لیستی برای خود تهیه کنید مسلما پیمانکار نیز می تواند به راحتی کار شما را انجام دهد و طرح فوق العاده ای را در آشپزخانه شما ایجاد کند.تحقیق و بررسی در مورد تمام موارد

پیش از اینکه کار بازسازی را آغاز کنید بهتر است در مورد تمام مواردی که قرار است در بازسازی این فضا به کار برده شد تحقیق نمائید. می توانید به فروشگاه هایی که وسایل آشپزخانه را معرفی می کنند سر زده و بدانید کدام گزینه ها را می توانید در آشپزخانه خود استفاده کنید. به طور مثال اگر قرار است برای آشپزخانه خود اجاق گازی را تهیه نمائید بهتر است تحقیق کنید که کدام اجاق گازی می تواند در آشپزخانه شما قرار گرفته و پاسخگویی لازم را برای شما داشته باشد.

استفاده از نمونه هایی که الهام بخش هستند

در حال حاضر طراحی های زیادی وجود دارد که می توانید در فضای آشپزخانه خود از ان ها استفاده کرده و طرح جدیدی را به وجود بیاورید. در خصوص طرح ها و ایده های مختلف بهتر است به سراغ مواردی بروید که بتواند تمام خواسته های شما را برطرف کند و آشپزخانه ای ایده آل را برای شما به وجود بیاورد. سعی کنید چند مورد محدود را انتخاب کنید تا بتوانید از بین آن ها بهتر تصمیم گرفته و طرح مناسب تری را انتخاب نمائید.

تهیه پلانی مشخص از آشپزخانه

سعی کنید علاوه بر تهیه چند عکس از آشپزخانه مد نظر خود پلانی از آشپزخانه ای که در حال حاضر دارید نیز تهیه نمائید و در نظر داشته باشید که داشتن تمام این موارد به پیمانکار اجازه می دهد با آگاهی بیشتر و دست باز اقدام به انجام عملیات بازسازی نماید. سعی کنی در پلان خود اندازه گیری ها را نیز مشخص کنید که می تواند بیشترین کارایی را برای طراحان داشته باشد.

انتخاب طرح برتر

برای داشتن طرح مناسب رای آشپزخانه باید شکل و اندازه ای که فضای شما دارد را در نظر بگیرید. در واقع همین امر است که موجب می شود تا نیازمند داشتن پلانی باشید. اگر برای بازسازی از فضایی بزرگ برخوردار هستید می توانید از طراحی به شکل جزیره در مورد آن استفاده نمائید.

اگر فضای آشپزخانه تان کوچک است می توانید به سراغ طرح های شبه جزیره بروید. کلیه رفت و آمدهایی را که در آشپزخانه انجام می شود را در نظر بگیرید و بدانید در فاصله مابین یک مکان تا مکان دیگر چه فعالیت هایی قرار است انجام شود و با در نظر گرفتن آن ها می توانید طرح فوق العاده ای را برای خود انتخاب نمائید.

بررسی مجدد آشپزخانه

بهتر است قبل از انجام هر کاری آشپزخانه خود را یک بار دیگر مورد بررسی قرار دهید و کلیه لوازم و کابینت های موجود در این فضا را از نظر بگذرانید و ببینید کدام یک می تواند کارایی بهتری داشته باشد. گاهی در بررسی های مجدد مشخص می شود برخی از وسایل می تواند به یک رنگ آمیزی مناسب دوباره به کار گرفته شود و به این ترتیب هزینه بیشتری برای شما باقی خواهد ماند.

زمانی که در مورد کلیه چیزهایی می بینید یادداشت برداری کنید مطمئنا می توانید با بررسی آن ها هزینه کمتری را صرف کرده و طرحی زیبا و جذاب برای آشپزخانه خود به وجود بیاورید.

مشورت با متخصصان این حوزه

برای انجام کار بازسازی آشپزخانه خود بهتر است به سراغ متخصصینی بروید که در این حوزه فعالیت دارند. سعی کنید در مورد فردی که قرا راست کار بازسازی را به او بسپارید و در خصوص شرکت و سابقه کاری او تحقیقات لازم را انجام دهید تا بتوانید با خیال راحت کار بازسازی را به او بسپارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *