#


میز ناهار خوری مناسب با هر سبک دکوراسیون داخلی

9 مارس 2018 بدون نظر 5097 بازدید

میز ناهار خوری مناسب با هر سبک دکوراسیون داخلی

انواع میز ناهارخوری مناسب با هر سبک دکوراسیون و طراحی داخلی در منزل

زمانی که قصد خرید میز ناهارخوری برای خانه خود را دارید تنها به سلیقه خود نباید اکتفا کنید بلکه باید اصول و قواعد دیگری را نیز در نظر داشته باشید. به هیچ وجه قصد نداریم که بگوئیم سلیققه و علاقه شما در انتخاب میز ناهارخوری بی اهمیت است اما در زمانی که برای خرید میز ناهارخوری اقدام می کنید باید تکات دیگری را نیز مد نظر قرار دهید و به اندازه های آن و شکلی که فضای غذاخوری دارد و تعداد افرادی که از میز استفاده می کنند و همچنین شکل آن توجه کافی داشته باشید تا بتوانید انتخابی ایده آل برای این بخش از خانه خود داشته و فضایی زیبا و در عین حال ایده آل را به وجود بیاورید. در این مطلب قصد داریم اشکال مختلفی از میز ناهار خوری را معرفی کرده و بگوئیم که هر طرحی برای کدام فضا مناسب بوده و می تواند فضایی ایده آل را به وجود بیاورد.

میز ناهارخوری مستطیل شکل

این مدل ازمیزهای ناهارخوری به عنوان متداول ترین میزهایی هستند که در خانه های گوناگون مورد استقبال و استفاده افراد خانواده قرار می گیرند و این کار هم دلایل خاص خود را دارد. مستطیل یکی از بهترین فرم هایی است که در مورد میز ناهارخوری استفاده می شود چرا که بیشتر فضاهای خانه نیز به شکل مستطیل طراحی می شوند و می تواند با این فرم هماهنگی بیشتری را داشته باشد. علاوه برآن این مدل از میز ناهارخوری قابلیت این را دارد که تعداد افراد بیشتر از۴ نفر را در اطراف خود جای داده و استفاده های بیشتری خواهد داشت. علاوه براین هر چقدر که طول آن افزایش پیدا کند، این امکان را خواهید داشت که مهمان های بیشتری را به خانه خود دعوت کرده و از آن ها پذیرایی نمائید.

با توه به گفته کارشناسانی که در حوزه دکوراسیون فعالیت دارند میز ناهارخوری مستطیل شکل در بهترین شکل دارای عرض۹۰-۱۱۰ سانتیمتر می باشد که می توان گفت اندازه ای ایده آل را دارد. البته ناگفته نماند هرچه میزان این عرض باریک تر و کمتر باشد، قابلیت این را به دست می آورید که آن را در فضاهای کوچک تر نیز به کار برده و فضایی مناسب و ایده آل را به وجود بیاورید. با وجود اینکه مستطیل کوچکتر از۹۰ سانتیمتر، در هنگام غذا خوردن به ویژه زمانی که دو سمت میز به وسیله میهمانان پر شده باشد، به علت کمبود فضا باعث بروز مشکلاتی برای افراد خواهد شد. در صورتی که تمایل به استفاده از میز باریک دارید بهتر است، برای قرار دادن ظروف پذیرایی که در وعده های غذایی به کار می رود از یک میز در کنار آن استفاده نمائید که میهمان ها قبل از نشستن، بتوانند بشقاب های خود را پر کرده و بر سر میز حاضر شوند.

میز ناهارخوری با شکل مربع

در صورتی که اتاق غذاخوری شما به صورت یک مربع طراحی شده باشد بهترین کار این  است که از میزی به شکل مربع استفاده نمائید. چنانچه بیشتر مواقع تعداد افرادی که دور میز حضور پیدا می کنند کم باشد، این مدل از میزهای ناهارخوری می تواند به عنوان گزینه ای مناسب به شمار برود. مسلما تا به حال میزهای تاشو را مشاهده کرده اید. اگر میزی به شکل مربع را پیدا کنید که در مواقع لزوم به سطح بیشتری تبدیل می گردد دیگر هرگز برای مهمان های بیشتری که دعوت کرده اید دچار کمبود فضا نخواهید شد و می توانید از افراد بیشتری پذیرایی نمائید. علاوه براین قرار گرفتن دو میز به شکل مربع در کنار یکدیگر، حالت مستطیل را ایجاد خواهد کرد و موجب می شود که در زمان لازم مشکلی برای پذیرایی از میهمانان خود نداشته باشید.

کارشناسان و متخصاصان حوزه دکوراسیون معتقد هستند یکی از مزایای استفاده از میزهای مربع شکل ایجاد احساس رضایت و صمیمیتی می باشد که به افراد کمی که دور آن حضور پیدا می کنند، دست خواهد داد.

میز ناهارخوری به شکل دایره

میز های مربعی تنها ایده ای برای فضای کوچک یا مربع شکل نمی باشند و می توان از راه حل های دیگری نیز استفاده کرد. میز دایره ای نیز به عنوان یکی دیگر از ایده هایی شناخته می شوند که حتی این امکان را فراهم می کنند تا حالت بهتری برای دورهمی های کوچک دوستانه و صمیمی فراهم کرد. در این حالت افراد قادر خواهند بود با یک برابری همدیگر را مشاهده کنند، گفتگو به راحتی انجام خواهد شد و فضا راحت تر و دنج تر به نظر خواهد رسید.

البته باید این نکته را به خاطر داشته باشید که میز های دایره ای برای جمع هایی که بزرگ تر است و تعداد افراد بیشتری حضور دارند مناسب نمی باشد. یک میز دایره ای شکل که اندازه بزرگی دارد یعنی درست است که افرادی که دور میز نشسته اند را به یک اندازه خواهید دید، اما تمام آنها در فاصله بیشتری نسبت به شما قرار خواهند گرفت و مجبور خواهید بود برای شنیدن صحبت های آن ها  و یا راحتی دسترسی به غذا، از جای خود برخیزید.

علاوه براین به طور معمول فضای بزرگی در خانه های امروزی برای دکوراسیون غذاخوری وجود نداشته و همین مساله موجب می شود که نتوان از میز ناهارخوری که به شکل دایره ای بزرگ است استفاده کرد و در صورتی که میز دایره ای را در مقایسه با میزهای مستطیلی ترجیح می دهید ولی در برخی مواقع احتیاج دارید از افراد بیشتری پذیرایی نمائید بهتر است به دنبال میزهای دایره ای تاشویی بگردید که امکام افزایش سطح برای آن وجود داشته باشد تا در مواقع لزوم بتوانید بیشترین استفاده را از آن کرده و از میهمانان بیشتری نیز پذیرایی نمایید.

میز ناهارخوری بیضی شکل

میزهای ناهارخوری که به شکل بیضی است از نظر کاربرد و ویژگی ها شباهت بسیار زیادی به میز مستطیلی داشته و می تواند کارایی بسیار زیادی نیز داشته باشد. البته از لحاظ شکل ظاهری به نظر می رسد که میزهایی به شکل بیضی می تواند فضای کمتری را اشغال نموده و می تواند گزینه ای مناسب برای فضاهای کوچک محسوب شود. از میزهایی که به شکل بیضی هستند زمانی استفاده کنید که فضای بسیار باریک و کوچکی در خانه خود دارید ولی تمایل دارید که تعداد افراد بیشتری دور میز شما قرار بگیرند. با دقت در انتخاب خود می توانید میز ناهارخوری مناسب و در عین حال زیبایی را تهیه کرده و فضایی ایده آل را در خانه خود به وجود بیاورید. میزی که مناسب فضای خانه باشد می تواند کارایی بیشتری داشته و دکوراسیونی جذاب را در خانه ایجاد نماید و موجب ایجاد احساسی خوب برای فرد بشود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *