#


محل کاری آرامش بخش با دکوراسیونی جذاب داشته باشید

دکوراسیون محل کار
29 ژوئن 2017 بدون نظر 1285 بازدید

محل کاری آرامش بخش با دکوراسیونی جذاب داشته باشید

محل کاری آرامش بخش با دکوراسیونی جذاب داشته باشید

اگر محلی که کار می کنید منظم و مرتب باشد و همه وسایل را سر جای خود بگذارید، علاوه بر اینکه می توانید راحت تر کار کنید و لوازمی که لازم دارید را پیدا کنید شما احساس آرامش زیادی در این مکان می کنید.

در این روزها کسانی که در خانه کار می کنند تعدادشان خیلی زیاد شده است که بعضی اوقات بیشتر وقت خود را با کامپیوتر سپری می کنند.

چنانچه کار شما مانند این افراد در منزل است، که روز به روز به تعداد آن ها اضافه می شود، باید اتاق کار خود را طوری طراحی کنید که وقتی در آن جا کار می کنید احساس راحتی و آرامش درون تان به وجود بیاید.

چند نکته که در این خصوص باید بدانید:

1- بدانید “چرا”

برای اینکه به موفقیت دلخواه برسید نخستین قدم این است که بدانید به چه دلیلی وسیله ای را می خواهید. سپس برای بالا بردن انگیزه کاری خود باید به لوازمی که این انگیزه را بالا می برد توجه زیادی کنید. این وسایل عبارتند از: نصب پوسترهای زیبا و رنگ هایی که مناسب اتاق کار باشد.

2- مرزبندی کنید

ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی داخل منزل خیلی دشوار است. پس خصوصیات بینایی اتاق کار خود را طوری طراحی کنید که وقتی وارد اتاق می شوید، خیلی سریع انرژی کار کردن به شما منتقل شود و حال و هوای محل کار برای شما ایجاد شود و فکر نکنید که در خانه هستید.

3- مرتب باشید

دکوراسیون محل کار

دکوراسیون محل کار

یکی از بدترین اتفاق هایی که می تواند برای اتاق کار بیفتد بهم ریختگی آن است که باعث می شود زندگی کاری تان بهم بریزد. پس سعی کنید تا می توانید توجه زیادی به این موضوع بکنید. اگر شما برای هر وسیله ای که در اتاق کارتان است جایی را مختص این وسایل قرار دهید خیلی سریع و راحت مرتب می شوید. پس برای لوازم کاری خود راه حل های عاقلانه به کار ببرید.
زمانی که تمام لوازم کارتان مرتب و منظم باشد وسیله ای گم نمی شود و در نتیجه نیازی نیست که شما دوباره آن وسیله را بخرید و پولی خرج کنید. در این صورت زمانی که هر وسیله ای را جای خودش قرار دهید، برای پیدا کردن آن وسیله نیازی نیست وقت خود را هدر دهید.

4- سعی کنید اتاق کارتان سبز باشد

منظور از سبز، رنگ سبز نیست، بلکه منظور این است که وسایلی که برای کارتان انتخاب می کنید ضرر کمتری به محیط زیست وارد کند. به طور مثال تا جایی که امکان دارد کمتر کاغذ را مصرف کنید و با کمتر مصرف کردن کاغذ دیگر نیازی به جمع کردن کاغذهای اضافه ندارید و آن ها را به دست افرادی که کاغذ را بازیافت می کنند بدهید.

5- طبیعت را وارد اتاق کنید

تأثیری که طبیعت بر روی انسان دارد بسیار آرامش بخش است. مثلاً اگر در یک محیط یک گیاه ساده و یا یک دسته گل باشد محیط را به یک جای متفاوت تبدیل می کند. علاوه بر این که گیاهان حس خوبی به انسان می دهند بر روی سلامت نیز اثر خوبی دارند. گیاهان باعث می شوند که اگر مواد سمی مضری در هوا وجود داشته باشد را ناپدید می کنند. ولی چنانچه شما اجازه ندارید از گیاهی د راتاق تان نگهداری کنید، می توانید از عطرهای خوشبویی مثل نعناع، رزماری و لیمو استفاده کنید.این رایحه ها به وضوح ذهن و حافظه شما کمک می کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *