#


مبلمان فلزی و کاربرد آن ها در طراحی داخلی

10 آوریل 2018 بدون نظر 2831 بازدید

مبلمان فلزی و کاربرد آن ها در طراحی داخلی

استفاده از مبلمان فلزی در طراحی داخلی

طی آخرین روندی که در خصوص طراحی داخلی و دکوراسیون انجام شده طراحان سعی کرده اند کارایی و سبک را با یکدیگر ترکیب کرده و سبک های جدیدی را به وجود آورده اند. این بدان معنا است که مبلمانی که طراحی می شوند این قابلیت را داشته باشند در بیشتر سبک هایی که برای دکوراسیون در نظر گرفته می شود جای مناسبی برای خود داشته باشند و بالاترین کارایی را از خود ارائه دهند. اغلب مبلمانی که در بیشتر خانه های امروزه دیده می شود از انواع مبلمان های چوبی و استیل می باشد و همین مساله موجب می شود تا نتوانیم از سبک های متنوع طراحی داخلی در خصووص خانه خود استفاده کنیم.

در این مقاله قصد داریم مبلمان فلزی را معرفی کنیم که نمونه ای از مبلمان قابل لمس بوده و کارایی و سبک را به خوبی با یکدیگر ادغام کرده است. با معرفی این محصولات به شما توصیه می کنیم در دوران مدرن امروزه از ایده های جدید و جذاب در طراحی داخلی دکوراسیون منزل تان استفاده نمائید و اطمینان داشته باشید که می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت زندگی تان داشته باشند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بتوانید با این دسته از مبلمان بیشتر آشنا شده و کارایی آن ها را بشناسید تا در صورت نیاز به استفاده از آن ها بتوانید با آگاهی بیشتری اقدام به انتخاب آن ها نمائید.

مبلمان فلزی با طرح مدرن

در حال حاضر طراحان داخلی و البته طراحان صنعتی قطعات کاربردی فلز را یا به شکل بازیافتی و هوشمندانه و یا به شکل تولیدات جدید وارد طراحی داخلی و دکوراسیون منازل کرده اند و موجب شده اند تا طرحی جدید و مدرن ایجاد شود که در ادامه با برخی از این ترکیب ها آشنا خواهیم شد.

ادغام پارچه و فلز به همراه چرم

یکی از رایج ترین و کاربردی ترین استفاده ای که از مبلمان فلزی می شود ترکیب آن با پارچه های مختلف می باشد. در خصوص این مدل از مبلمان می توانید پارچه های مختلفی همچون مخمل و چرم و پوست و کتان را به کار برده و ست جذابی را به وجود بیاورید. دلیا این ترکیب این است که فلز به خودی خود دارای سردی است و صنعتی به نظر می رسد ولی زمانی که با متریال های گرمی همچون پارچه ترکیب می شود این قابلیت را پیدا م یکند که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار بگیرد. زمانی که قصد انتخاب پارچه ای را دارید باید نوع فلز و رنگی که در خصوص آن به کار رفته را در نظر داشته باشید.ترکیب فلزاتی که به رنگ طلایی هستند همچون مس با پارچه هایی که مخملی هستند می تواند سبکی که برای دکوراسیون خانه خود در نظر گرفته اید را بسیار تجملاتی و کلاسیک به نمایش دربیاورد. بر خلاف این نییز می توانید عمل کرده و از ترکیب فلزاتی که به رنگ تیره هستند در کنار پارچه های نخی و کتان استفاده کرده و سبک خانه خود را به شکلی مدرن نشان دهید. اگر تمایلی به داشتن مبلمان خاص و صنعتی دارید و تمایل دارید در بخشی از منزل تان آن را به عنوان یک عنصر دکوراتیو قرار دهید می توانید از ترکیب پوست و یا چرم به همراه فلز استفاده کرده و طراحی ای زیبا و منحصر بفرد را به وجود بیاورید.

استفاده از مبلمان فلزی ترکیب شده با شیشه و سنگ

اگر تمایل دارید سبکی کاملا مدرن داشته باشید که تا اندازه ای مینیمال نیز به نظر برسد می توایند از مبلمان فلزی که با شیشه ترکیب شده است استفاده نمائید. با توجه به اینکه نمی توان از این ترکیب در خصوص تمام مبلمان استفاده کرد و بهترین کار این است که تنها برای قسمت محدودی این ترکیب به کار گرفته شود اما این قابلیت را دارد که فضایی کاملا مدرن را وارد دکوراسیون داخلی منزل نماید. در صورتی که تمایل داشته باشید تا سبک منزل خود را گرم تر از همیشه نشان دهید و یا کاری کنید که پر از تجملات دیده شود و زرق و برق زیادی را نشان دهد می توانید از ترکیب فلز و سنگ در کنار یکدیگر بهره مند گردید. احتمال دارد که استفاده از این ترکیب کمی گران تر از دیگر موارد باشد اما ترکیبی خاص می باشد و موجب می شود تا دکراسیون منزل تان نیز خاص تر از همیشه به چشم بیاید.

استفاده از ترکیب فلز و چوب

یکی از ترکیب هایی که بسیار دلنشین و گرم می باشد و می توان از آن در خصوص مبلمان فلزی استفاده کرد ترکیب فلز و چوب می باشد. نکته ای که در خصوص این دسته از مبلمان فلزی وجود دارد این است که فلز به کار رفته باید با چوب آن در زمینه رنگی هماهنگ باشد. چنانچه تمایل داشته باشید کمی حال و هوای صنعتی و رسمی بودن را در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید می توانید از فلزاتی که تیره تر است در کنار چوب هایی به رنگ سرد بهره مند شوید. برعکس این مساله نیز امکان پذیر است و در صورتی که به دنبال داشتن فضایی صمیمی و گرم هستید بهتر است از فلزاتی که به رنگ طلایی و مسی هستند در کنار چوب هایی به رنگ روشن استفاده نموده و دکوراسیونی خاص را به وجود بیاورید.

به کار بردن مبلمان فلزی براق و مات

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که در مورد مبلمان فلزی می توان نام برد این است که به علت قابلیت های ویژه و خاصی که فلز دارا می باشد این امکان وجود دارد که با بیشتر سبک هایی که در طراحی داخلی به کار برده می شود هماهنگ شده و ست شود. هر اندازه که فلز رنگ براق تری داشته باشد و سطح آن صیقلی تر باشد در واقع به سبک های مدرن و امروزی نزدیک تر می شود و هر اندازه سطح آن مات تر باشد همچون فلزهای قدیمی که به کار برده شود سبک سنتی و روستیک را نشان خواهد داد. چنانچه مبلمان فلزی قدیمی در خانه تان وجود دارد هرگز آن ها را دور نیاندازید و با ایجاد تغییرات اندکی بر روی آن ها می توانید این مبلمان فلزی را به عنوان یک عنصر دکوراتیو و زیبا نشان دهید.

استفاده از مبلمان فلزی رنگی

فلزات تنوع بسیار زیادی دارندد و هر کدام از آن ها این قابلیت را دارند که سبک خاص و ظاهر متفاوتی را برای دکوراسیون داخلی ایجاد کنند. اگر گمان می کنید هیچ کدام از گزینه هایی که به آن ها اشاره شد نمی تواند در دکوراسیون خانه شما جایی داشته باشد می توایند به سراغ مبلمان فلزی رنگی بروید. این کار مزیتی دارد که در مقایسه با حالت های پیشین بسیار ساده و راحت می تواند با وسایلی که در خانه تان وجود دارد هماهنگ شود و می توانید از گزینه های متعددی که پیش رویتان است مناسب ترین آن ها را انتخاب نمائید.

مبلمان فلزی بیرونی و استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی

شاید در سال های گذشته زمانی که از مبلمان فلزی صحبت به میان می آمد اغلب فضای بیرون از خانه را به خاطر می آوردند. اما در حال حاضر نیز می توان از مبلمان فلزی در فضای بیرونی نیز استفاده کرد و مسلما این قابلیت را دارند که کارایی بهتری نسبت به انواع چوبی و پلاستیکی داشته باشند. پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که چنانچه قصد دارید در فضای بیرونی منزل خود مبلمان فلزی را قرار دهید از رنگ ها نیز در خصوص آن ها استفاده نمائید. اجازه ندهید مبلمان تان تنها رنگ سفید و طوسی را داشته باشد و بهتر است به سراغ گزینه های رنگی رفته و آن ها را نیز برای یکبار هم که شده در طراحی داخلی مورد استفاده قرار دهید.

مبلمان فلزی دارای تنوع بالایی هستند و از ان ها می توان به راحتی در فضاهای مختلف تجاری و مسکونی و اداری و دیگر فضاها استفاده کرد. این دسته از مبلمان با اغلب سبک هایی که برای دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می شوند مطابقت دارند و دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند و نگهداری و تمیز کردن آن ها بسیار ساده و آسان یم باشد و قابلیت بازیافت را نیز دارا می باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *