#


طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی

سبک ژاپنی
6 نوامبر 2017 بدون نظر 3599 بازدید

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی

طراحی دکوراسیون خانه به سبک ژاپنی

یکی از عوامل جذابیت خانه های ژاپنی استفاده از سبک های ساده در طراحی دکوراسیون منازل است. ژاپنی ها از فرهنگ غنی و سنت پیشینیان خود در خصوص طراحی دکوراسیون خود ایده می گیرند و این ایده ها را در طراحی داخلی استفاده می نمایند. نتیجه ای که ژاپنی ها از این سبک ها دریافت می کنند از لحاظ فرهنگی بسیار قوی بوده و در عین حال ملایمت خاصی را با خود به همراه دارد.

ژاپنی ها برای داشتن یک سبک خاص ترجیح می دهند ابتدا در زندگی خود نظم و تعادل را برقرار کنند و با الهام گرفتن از فرهنگ باستانی خود و توجه به طبیعت پیرامون خود سبکی ویژه را به وجود آورده اند. زمانی که فردی از سبک ژاپنی در طراحی منزل خود استفاده می کند در واقع توانسته درک خوبی از آن و ارزش هایی که در این سبک دیده می شود داشته باشد که می تواند در ایجاد دکوراسیونی زیبا و شرقی بسیار کمک کننده باشد.

استفاده از سبک ژاپنی می تواند حسی آرامش بخش را برای شما به همراه داشته باشد و از سوی دیگر یکی از سبک های پرطرفدار در جوامع امروزی به شمار می رود. در این سبک ویژه ژاپنی ها از عناصر مختلفی استفاده می کنند که باعث می شود یک طراحی داخلی جذاب را به وجود بیاورند.

سبک ژاپنی و استفاده از عناصر طبیعی در طراحی داخلی

ژاپنی ها در طراحی داخلی منازل خود از عناصر طبیعی بسیار استفاده می کنند بنابراین اگر شما نیز تمایل دارید طراحی داخلی خانه خود را به سبک ژاپنی انجام دهید از المان های طبیعی بهره مند گردید. اگر در فضای خانه خود از گیاهان ژاپنی همچون بونسای و بامبو استفاده کنید در واقع توانسته اید بخشی از فرهنگ ژاپنی را به به فضای خانه خود وارد کرده و تنوع خوبی را در دکوراسیون خانه خود به وجود بیاورید.

سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

البته نا گفته نماند که برای داشتن سبک ژاپنی در منزل تنها نباید به داشتن این مدل از گیاهان کفایت کرد بلکه وجود هر گیاه سبز دیگری در خانه می تواند وجود این سبک در خانه را به شما القا کند. گیاهانی همچون نخل و ارکیده می توانند گزینه های خوبی برای استفاده در فضای داخلی منزل به شمار روند پس آن ها را نیز جزو لیست انتخابی خود قرار دهید. در نوع چیدمانی که برای این گل ها انتخاب می کنید ترجیحا به سراغ چیدمان های طبیعی بروید و طرح های شلوغ را برای چیدمان به هیچ وجه انتخاب نکنید.

استفاده از وان در سبک ژاپنی

ژاپنی ها در طراحی داخلی خانه های خود از وان استفاده می کنند چرا که شنیدن صدای آب را عاملی برای آرامش داشتن می دانند. وان هایی که در سبک ژاپنی استفاده می شود در اندازه کوچک بوده اما از لحاظ عمقی بسیار قابل توجه اند که در کنار آن ها یک نیمکت نیز قرار داده شده است. در کشورهایی که در شرق آسیا قرار دارد بسیار از این وان ها استفاده می شود واغلب مورد توجه افرادی هستند که دوست دارند در محیط خانه خود ارامش بیشتری را داشته باشند.

استفاده از درهای کشویی در سبک ژاپنی

یکی دیگر از عواملی که در سبک ژاپنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد به کار گیری از درهای کشویی می باشد که در واقع سبک ژاپنی با این در ها شناخته می شود. از آنجایی که اغلب خانه های ژاپنی در اندازه های کوچک ساخته می شود تمام فضای آن باید به بهترین شکل کاربرد خود را داشته باشد. درهای ژاپنی به نام درهای شوجی معروف هستند و به شکل افقی باز و بسته می شوند. در مقایسه با درهای لولایی این مدل از درها فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهند و به طور معمول از کاغذهای ماتی که جنس نرمی دارند تهیه می شوند.

سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

یکی از مزایای این درها این است که اجازه می دهند نور طبیعی نیز وارد منزل شده و شما می توانید مناظر محیط بیرونی را از پشت این درها تماشا کنید. در طراحی فضای داخلی خانه خود می توانید یکی از دیوارها را حذف کرده و به جای آن از درهای شیشه ای کشویی استفاده کنید و به این ترتیب موجب ورود سبک ژاپنی به داخل خانه خود شوید.

استفاده از مبلمانی به سبک ژاپنی

مبل هایی که ژاپنی ها استفاده می کگنند از لحاظ ارتفاع بسیار کوچک هستند و ژاپنی ها در مراسم سنتی خود همچون چای خوردن ترجیحا از بالشتک هایی که ریشه در سنت های ژاپنی دارد استفاده می کنند. اگر تمایل دارید این سبک مبلمان را در دکوراسیون خانه خود وارد کنید می توانید مبل هایی که ارتفاع کمی دارند کمک بگیرید. البته این امکان نیز برای شما وجود دارد که از میزها و بالشتک های سنتی ژاپنی در طراحی فضای داخلی خانه خود استفاده کنید. این میزهای ژاپنی کاربردهای بسیاری دارند و می توان از آن ها به عنوان یک میز غذاخوری هم استفاده کرد. استفاده از مبلمان ژاپنی می تواند به شما در داشتن طراحی شرقی کمک شایانی نماید پس در صورت تمایل به این سبک استفاده از مبل های کم ارتفاع را فراموش نکنید.

سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

ایجاد نورپردازی در طراحی ژاپنی

یکی از زیبایی های طراحی ژاپنی نورپردازی آن می باشد. ژاپنی ها برای اینکه بتوانند به یک طراحی مینیمالیستی دست پیدا کنند از المان هایی در طراحی داخلی استفاده می کنند که بتواند نور طبیعی را به اندازه کافی در داخل خانه نشان دهد. ژاپنی ها در طراحی داخلی خود هرگز از پرده هایی که سنگین بوده و ضخامت زیادی دارند استفاده نمی کنند تا نور بتواند به حد کافی وارد خانه شود. شما نیز سعی کنید از پرده های ساده و نازک استفاده نمائید تا نور به راحتی به داخل خانه شما وارد شود. نور طبیعی همیشه بهترین منبع برای روشن کردن خانه به شمار می رود و اگر نور به اندازه کافی در خانه وجود داشته باشد دیگر نیازی به استفاده از نورهای مصنوعی نمی باشد.

سبک ژاپنی

سبک ژاپنی

استفاده از سبک ژاپنی در طراحی داخلی موجب می شود دکوراسیون خانه شما به زیباترین شکل دیده شود و یک سبک شرقی و جذاب را در چیدمان خانه خود داشته باشید. سعی کنید از رنگ های قهوه ای و سبز در دکوراسیون خانه خود بیشتر استفاده کنید تا سبک ژاپنی را بیشتر در خانه خود نشان دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *