#


دکوراسیون منزل خود را با طرح های شطرنجی زیبا تر نشان دهید

14 ژانویه 2018 بدون نظر 2161 بازدید

دکوراسیون منزل خود را با طرح های شطرنجی زیبا تر نشان دهید

دکوراسیون منزل خود را با طرح های شطرنجی زیبا تر نشان دهید

یکی از مواردی که در دکوراسیون خانه ها جایگاه بسیار مهمی دارد پارچه ها و طرح های مختلف می باشد. مدل های متنوع پارچه ها موجب می شود تا فضای خانه تان دارای نقش و نگار جذابی باشد و این طرح ها و رنگ های جذاب موجب چشم نوازی افراد می شوند و احساس خوبی را برای آن ها به وجود خواهند آورد. یکی از پارچه ها و طرح های خلاقانه ای که می تواند نقشی خاص و الگویی ناب را برای خانه شما به وجود بیاورد طرح های شطرنجی می باشد. این طرح های خاص و ویژه می تواند شخصیتی ویژه را به دکوراسیون منزل شما بدهد و آن را جذاب تر از همیشه جلوه دهد.

پارچه های چهار خانه دوست داشتنی

مسلما همه ما با پارچه های چهار خانه آشنایی بسیاری داریم و مدل های مختلفی از ان ها با طرح و رنگ های مختلف و چهار خانه های ریز و درشت در خاطرات ما حضور دارند. یکی  از انواع بسیار مطرح این پارچه ها انواع دورنگ آن ها است که اغلب به رنگ قرمز و سفید هستند و یا آبی و سفید می باشند و در موارد بسیاری به کار برده می شوند. به ای مدل از پارچه های چهار خانه که به این دو رنگ دیده می شوند گینگهام گفته می شود که در اصل کلمه ای مالزیایی می باشد و به معنای راه راه می باشد و می تواند طرح های زیبایی را برای شما به وجود بیاورد.

پارچه های کتان که دارای راه راه هستند و به اصطلاح طرح شطرنجی در ان دیده می شود یکی از مدل هایی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و افراد بسیاری هستند که از آن ها استقبال می کنند و در موارد مختلفی آن ها را به کار می گیرند.

در حال حاضر نقش شطرنجی بر روی پارچه هایی که از موادی غیر از نخ درست شده اند نیز دیده می شود و می توان از آن ها در موارد بسیاری همچون تزئین بر روی ظروف استفاده کرد. می توانید چند ظرف دکوری را انتخاب کرده و این طرح را به شیوه های مختلفی بر روی آن ها قرار دهید و طرحی جدید و ناب را در دکوراسیون خانه خود به وجود بیاورید.

طرحی ادغام شده از شهر و روستا

زمانی که این طرح از پارچه ها را می بینید حتما به یاد فضاهای روستائی و ییلاق ها خواهید افتاد. این طرح ها که پیش تر در روستاها از آن ها به عنوان طرح های سنتی استفاده می شدند در حال حاضر نیز در مناطق شهری وارد شده اند و در بسیاری از موارد از آن ها استفاده می شود. زمانی که از این طر زیبا در خصوص آشپزخانه خود استفاده کنید در واقع حالتی سنتی و جذاب را به وجود خواهید آورد که حس خوبی را به شما القا می کند.

پارچه های شطرنجی که دارای دو رنگ هستند به صورت عامیانه مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهیم در این مورد مثالی را بیان کنیم می توانیم از خانه های روستایی نام ببریم که در فرانسه وجود دارد. در این خانه ها معمولا از طرح های شطرنجی که دارای دو رنگ قرمز و سفید است برای پنجره ها استفاده می شود و اغلب می بینیم که قسمت بالایی آن ها را کمی چین می دهند تا جذابیت و زیبایی آن چندین برابر شود.

استفاده از پارچه های شطرنجی در کافه ها و رستوران های محلی بسیار کاربرد دارد و اکثر افراد به استفاده از این رنگ و طرح علاقه ای خاص دارند. استفاده از این طرح پارچه ها یکی از اجزاء مهمی است که افراد در طراحی دکوراسیون خود از آن ها استفاده های بسیاری می کنند و در مکان های مختلفی آن ها را به کار می گیرند.

در فرانسه و به خصوص روستاهای این کشور استفاده از پارچه های شطرنجی اهمیت بسیار زیادی دارد و به عنوان یک رسم محلی شناخته می شود. از این طرح پارچه ها می توان به عنوان یک کوسن زیبا بر ریو مبلمان استفاده کرد و یا با آن ها ساک و زنبیل های جذابی را خلق کرد و یا از آن ها برای پوشاندن قسمتی از دیوار استفاده کرد.

استفاده از طرح های شطرنجی در فضای نشیمن

با استفاده از این طرح ها می توان در فضای اتاق نشیمن فضایی ساده و بسیار صمیمانه را به وجود آورد و آن ها را در مورد وسایل بسیاری از جمله مبلمان به کار گرفت. یکی دیگر از فضاهایی که استفاده از طرح های شطرنجی می تواند فضایی خاص و جالب را به وجود بیاورد اتاق خواب کودکان می باشد که موجب می شود طرحی مدرن و زیبا را داشته باشید.

استفاده از طرح های شطرنجی و ایجادسبک های شمالی

اگر می خواهید خانه ای با سبک مینیمال و یا اسکاندیناوی داشته باشید می توانید از پارچه هایی که دارای طرح شطرنجی است استفاده کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که بهترین رنگ برای این سبک چهارخانه های آبی ، خاکستری و سبز و یا حتی رنگ یاسی است که به عنوان رنگ های سرد و خاموش شناخته یم شوند. این طرح از پارچه ها در کنار مبلمانی که چوب آن ها سفید است می تواند طرحی خارق العاده را برای شما به وجود بیاورد.

اگر در فضای پذیرایی خود از رنگ های خاکستری و یا سفید و آبی به صورت غالب استفاده کرده اید پارچه هایی که دارای طرح شطرنجی هستند با خطوط زیبای خود می تواند طرحی بینظیر را برای دکوراسیون شما داشته باشد.

استفاده از پارچه شطرنجی در کنار چینی

برخی از پارچه های شطرنجی دارای ترکیب رنگی آبی به صورت ملایم هستند می توانند در کنار ظروف چینی که از رنگ آبی بر روی آن ها نیز استفاده شده است می تواند ترکیب زیبایی را به وجود بیاورد. اگر تمایل دارید تا آشپزخانه ای به سبک آمریکایی و یا اروپایی داشته باشید که بسیار مدرن و زیبا به نظر برسد می توایند از اکسسوری هایی که به رنگ زرد و یا سفید هستند استفاده کنید و طرحی جدید را در آشپزخانه خود به وجود بیاورید.

استفاده از طرح های شطرنجی مختلف در کنار یکدیگر

برخی از افراد تمایل دارند تا نقوش مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده و طرحی جدید را به وجود بیاورند و از آن در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنند. در این رابطه می توانیم پیشنهاد کنیم که طرح های چهار خانه ریز و درشت را با یکدیگر ترکیب کنید اما توجه داشته باشید که اندازه چهار خانه ها ریز و درشت باشد و در خصوص رنگ آن ها نیز توجه داشته باشید که هماهنگی کاملی داشته باشند و یا اینکه کمی سیر روشن دیده شوند.

اگر بخواهید جذابیت بصری زیادی را در فضای خانه خود داشته باشید می توانید در مورد رنگ آن ها به سراغ آن هایی بروید که تکمیل کننده یکدیگر باشند. اگر رنگ های مکمل را انتخاب کردید باید دقت کنید که چهارخانه های انتخابی می توانند در اندازه با یکیدگر برابر باشند. اگر تمایل دارید که مبلمان خود را با پارچه هایی که دارای طرح شطرنجی هستند روکش کنید بهتر است به سراغ چهارخانه های درشت بروید و در مورد رنگ آن ها نیز به سراغ مواردی بروید که کمی پر رنگ و جاندارتر دیده می شوند. این طرح ها موجب می شود تا دکوراسیونی مدرن و زیبا را برای خانه خود به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *