#


دکوراسیونی متفاوت با استفاده از رنگ سیاه برای سقف

29 دسامبر 2017 3 نظر 1815 بازدید

دکوراسیونی متفاوت با استفاده از رنگ سیاه برای سقف

دکوراسیونی متفاوت با استفاده از رنگ سیاه برای سقف

اغلب ما همیشه این عقیده را داشته ایم که در مورد رنگ سقف یا باید از سفید استفاده کنیم و یا اینکه در حالت مدرن تر از رنگی که کمی از رنگ دیوار روشن تر است. هم اکنون طراحان دکوراسیون به گزینه های رنگی غیر از این موارد توجه نشان داده اند و معتقدند به کار بردن رنگ های دیگر می تواند دکوراسیونی جذاب و متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد.

یکی از رنگ هایی که توجه زیادی در عصر جدید به آن می شود رنگ سیاه می باشد که می تواند به شکل هنرمندانه ای تمام زشتی ها و نقص های موجود در سقف را پوشش دهد. در دنیای که مخصوص رنگ ها است سیاه به عنوان یک رنگ قوی و گران قیمت و همچنین رنگی چشم نواز شناخته می شود و به کار بردن آن در طراحی داخلی می تواند موجب متفاوت تر دیده شدن دکوراسیون خانه گردد.

برخی معتقدند که استفاده از رنگ سیاه کمی نامعقول به نظر می رسد و به کار گیری آن برای سقف خانه را خارج از عرف به شمار می آورند؛ درحالی که استفاده از رنگ سیاه در طراحی داخلی موجب می شود تا فضای خانه شما یک فضای زیبا و دراماتیک به نظر برسد.

در این مطلب ایده هایی را برای شما گرد آورده ایم که موجب می شود فضای خانه تان نه تنها کوچک دیده نشود بلکه طرحی متفاوت نیز پیدا کند. اگر تمایل دارید طرحی جدید را وارد دکوراسیون خانه خود بکنید می توانید از رنگ سیاه در سقف استفاده نمائید. افرادی که این کار را نامعقول می دانند می توانند این مطلب را تا انتها خوانده و با ایده هایی که ذکر شده است آشنا شوند.

استفاده از سیاه در سقف و بازتاب بینظیر دیگر عناصر موجود

زمانی که از رنگ سیاه برای سقف خانه خود استفاده می کنید در اصل موجب می شوید تا عناصری که در نزدیکی این رنگ قرار دارند به خوبی مورد توجه قرار بگیرند. شما این امکان را دارید که از رنگ سیاه به صورت توسعه یافته در فضایی که مد نظرتان است استفاده نمائید.

تابلو ها و وسایل هنری و یا چارچوب هایی که در نزدیکی این رنگ قرار دارند می توانند بهتر دیده شوند و این مساله می تواند یکی از ویژگی های مثبت رنگ سیاه باشد.

می توانید در اتاق خواب خود از تخت خواب و میز و چند وسیله دیگر که به رنگ مشکی هستند استفاده نموده و آن ها را با رنگ سیاهی که برای رنگ آمیزی سقف به کار رفته هماهنگ کنید و به این صورت دکوراسیونی متفاوت را در خانه خود به کار بگیرید.

 تاکید بر جزئیات سقف

اگر سقف خانه شما به کونه ای طراحی شده است که در آن قسمت های مختلفی وجود دارد که قابل تاکید کردن هستند می توانید از ترکیب رنگی سیاه به همراه سفید استفاده کرده و این قسمت ها را به گونه ای متفاوت نشان دهید. تاکید بر این جزئیات می تواند دکوراسیونی زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد.

می توانید در مورد رنگ وسایلی که در اتاق قرار داده اید به سراغ رنگ های متضاد با رنگ سیاه سقف بروید چرا که این کار باعث می شود تا رنگ سیاه به کار رفته در سقف جزئیاتی را که در فضای اتاق وجود دارد را برجسته نشان دهد و این یکی از مهمترین مزیت های سقف های سیاه به شمار می رود.

ایجاد فضایی دلپذیر با سقفی به رنگ سیاه

یکی از سقف هایی که همیشه مورد پسند افراد قرار می گیرند سقف هایی هستند که دارای ارتفاع بلندی هستند اما این سقف ها باعث می شوند تا فضای خانه کمی سرد و بی روح دیده شود. اغلب افراد تمایل دارند در خصوص اتاق پذیرایی خانه خود فضایی دوستانه و فوق العاده صمیمی داشته باشند.

در خانه هایی که دارای سقف بلندی هستند می توانید با طرح مناسب آن را کمی کوتاه تر نشان دهید. به کار بردن رنگ سیاه در فضای اتاق پذیرایی موجب می شود تا این بخش از خانه بسیار دلپذیر و صمیمانه به نظر برسد.

استفاده از رنگ سیاه برای بلد تر نشان دادن سقف

زمانی که در طراحی داخلی خانه خود از رنگ سیاه استفاده می کنید موجب می شوید این بخش دارای وزن شده و حالت زیبایی داشته باشد. استفاده از رنگ سیاه باعث می شود تا معماری به کار رفته بهتر از هر زمان دیگری خود را نشان بدهد.

به طور نمونه اگر از رنگ سیاه برای سقف اتاق خود استفاده کنید و قسمت های بالایی دیوارها را نیز با این رنگ پوشش دهید باعث می شوید تا مرزها دیده نشوند و فضایی که در اختیار دارید بزرگتر از قبل دیده شود. برای اینکه این فضا جذابیت و زیبایی بیشتری داشته باشد می توانید از چلچراغ ها و یا لامپ هایی که حالت آویزی دارند استفاده نمائید. این چراغ ها با نوری که به فضا پراکنده می کنند موجب می شوند تا فضای اتاق حالت خوبی به خود بگیرد و این امر در جذاب تر دیده شدن دکوراسیون بسیار موثر خواهد بود.

ایجاد فضایی زیبا و بینظیر

در برخی از خانه ای امروزی هیچ جذابیتی در معماری اتاق یا فضا وجود ندارد و در ساده ترین حالت ممکن به نام یک چهار دیواری شناخته می شود. اگر در خانه خود فضایی به این سادگی دارید بهتر است کلیه لوازم و وسایلی را که در آن وجود دارد خارج کرده و از رنگ سیاه برای رنگ کردن سقف استفاده کنید.

در مورد دیوارها بهتر است اجازه دهید به رنگ سفید خود باقی بمانند. زمانی که کارتان به اتمام برسد شاهد خواهید بود که سقف سیاه اتاق به تنهایی موجب ایجاد فضایی جذاب شده است و به صورتی هنرمندانه موجب جلوه گر شدن دکوراسیون فضا خواهد شد.

استفاده از ترکیب رنگی سیاه و سفید

اگر در طراحی داخلی فضایی همه جا را با رنگ سیاه بپوشانید در واقع موجب می شوید که اتاق شما به عنوان اتاقی مخصوص فال بین ها شناخته شود. تنها در صورتی که از خلاقیت و هوشمندی خود استفاده کنید می توانید موجب زیباتر دیده شدن اتاق خود شوید. برای این کار بهتر است از رنگ های سفید و سیاه در کنار یکدیگر استفاده نمائید چرا که این دو رنگ همیشه توانسته اند بهترین سازگاری را با یکدیگر داشته باشند.

در مورد کنج های خانه خود که دارای جزئیات زیادی هستند می توانید از ترکیب رنگی سیاه و سفید استفاده کرده و موجب جلوه گر شدن جزئیات این فضا شوید. اگر بخواهید فضایی شیک و زیبا داشته باشید می توانید سقف خانه را با رنگ سیاه پوشانده و برای ایجاد جذابیت بیشتر در مورد کف پوش ها هم از رنگ مشکی بهره مند شوید.

به کارگیری کاغذ دیواری که دارای طرح کلاسیک است و از ترکیب رنگی سیاه و سفید در طراحی ان استفاده شده است می تواند شما را در دست یابی به فضایی خاص و زیبا کمک کند. باید در استفاده از این ترکیب رنگی تمام دقت خود را به کار بگیرید تا به زیباترین حالت ممکن خود را نشان بدهد.

استفاده از رنگ سیاه برای مخفی کردن جزئیات اضافی

گاهی در سقف خانه ها تجهیزات و جزئیاتی دیده می شود که لزومی برای دیده شدن ندارند. زمانی که قصد ایجاد تغییراتی کاربردی در فضایی را دارید ولی تمایل چندانی به هزینه کردن ندارید می توانید تمام قسمت ها را با رنگ سیاه بپوشانید. استفاده از رنگ سیاه موجب می شود تا سقفی یکپارچه و بدون هیچگونه مورد اضافی داشته باشید.

این کار هیچ آسیبی به ارتفاع سقف شما نخواهد زد و موجب می شود فضای مورد استفاده کاربردی تر دیده شود. البته ناگفته نماند افرادی که تمایل به هزینه کردن زیاد دارند می توانند از کناف و یا سقف های کاذب در خانه خود استفاده کنند اما رنگ زدن کمترین هزینه را در پی خواهد داشت.

 ایجاد فضایی جداگانه

اگر در جدا کردن بخش های مختلف خانه خود با مشکل روبه رو هستید می توانید از رنگ سیاه استفاده نمائید. این رنگ موجب می شود تا اتاق نشیمن شما به صورتی جدا از اتاق غذاخوری دیده شود. در این صورت دیگر دلیلی برای استفاده از فرش یا کفپوش در مورد هر بخش ندارید و می توانید با ساده ترین حالت بهترین فضا را به وجود بیاورید.

استفاده از رنگ سیاه بر روی دیوارها

برخی از افراد علاقه شدیدی به استفاده از رنگ سیاه در خانه خود دارند. اگر شما نیز به این رنگ توجه نشان می دهید و تمایل دارید در دیوارهای خانه خود از این رنگ استفاده کنید بهتر است در مورد سقف نیز این کار را انجام دهید و سقفی یکدست سیاه به وجود بیاورید.

البته باید بگوئیم در مورد قاب در و پنجره ها و همچنین مرزی که بین سقف و دیوار وجود دارد را به رنگ سفید نگه دارید تا طراحی شما به زیباترین حالت خود را نشان دهد. برای اینکه در این فضای سیاه روشنایی داشته باشید بهتر است از اکسسوری هایی که فلزی هستند و آئینه و شیشه استفاده کنید تا تاریکی فضا بیش از اندازه نباشد. استفاده از این موارد به شما این امکان را می دهد که فضای خانه خود را به یک فضای لوکس و زیبا تبدیل نمائید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *