#


تعویض دکوراسیون آشپزخانه با استفاده از رنگ کردن آن ها

27 می 2018 بدون نظر 1293 بازدید

تعویض دکوراسیون آشپزخانه با استفاده از رنگ کردن آن ها

تغییر رنگ کابینت ها راهی برای ایجاد تحول در دکوراسیون

حتما شماهم مثل بسیاری از افراد مکرراً تصمیم به تعویض و یا تغییر کابینت هایتان گرفته اید اما دلایل بسیاری از جمله صرف کردن هزینه های بالا و یا حتی استیجاری بودن منزلتان شما را از تغییر کابینت ها و دکوراسیون آشپزخانه منصرف کرده است. ما در این مطلب راه دیگری را به شما پیشنهاد میکنیم. به جای تعویض کابینت ها که شاید برایتان به راحتی مقدور نباشد گزینه ی بازسازی را امتحان و انتخاب کنید. برای بازسازی کابینت ها نیاز است گزینه ی رنگ کردن را مورد توجه قرار دهید زیرا زمانی که رنگ کابینت ها تغییر کند شما تغییر خیلی زیادی را در آشپزخانه یتان حس خواهید کرد. ما در این بخش قصد داریم از شیوه ی رنگ کردن کابینت ها با اسپری بحث کنیم!

برای بازسازی کابینت ها با این شیوه می بایست از اسپری رنگ و یا دستگاه اسپری و قوطی رنگ استفاده کرد. از آنجایی که شما یک نقاش متخصص کابینت نیستید پس رنگ کردن به شیوه ی اسپری کردن پیشنهاد بسیار خوبی می باشد.

البته در آشپزخانه هایی که متراژ بزرگتری دارند و بالطبع کابینت های بیشتری هم دارند شاید استفاده از این شیوه خیلی مقرون به صرفه نباشد. اما این شیوه برای آشپزخانه های کوچکتر با تعداد کابینت های کمتر پیشنهاد مناسبی می باشد.

برای رنگ کردن با اسپری های رنگ کارتان راحتتر است، زیرا نیازی به ترکیب رنگ با مایع دیگر و رقیق کردن آن ندارید. اما برای صرفه جویی در هزینه های زندگی بهتر است در آشپزخانه های بزرگتر برای رنگ کردن کابینت ها از رنگ هایی در قوطی های رنگ هستند و از رنگ فروشی ها به راحتی قابل تهیه می باشند به همراه دستگاه اسپری استفاده کنید که در موارد زیر این شیوه را به شما آموزش میدهیم تا بهتر و تمیزتر کارتان را به ثمر برسانید.

مرحله نخست: جدا سازی دستگیره کابینت ها

در اولین مرحله نیاز است برای سهولت و تمیزی بیشتر کارتان دستگیره ها و درهای کابینت را از هم جدا کنید، زیرا اگر در را جدا نکنید ناچار می شوید که به صورت عمودی اسپری کنید و چون رنگ شره میکند، به حالت قطره قطره برجستگی ایجاد میشود اما اگر به حالت افقی روی سطح صاف قرار دهید میتوانید به صورت یکدست و راحتتر رنگ بزنید.

در مرحله ی بعدی نیاز است کابینت ها را از کثیفی و گرد و غبار و چربی پاک کنید!

اگر دقت کنید روی تمام اسپری های رنگ ذکر شده که قبل از استفاده سطح مورد نظر را تمیز کنید زیرا با اینکار رنگ یکدست وتمیزتری خواهید داشت، مخصوصا اگر میخواهید اطراف گاز را اسپری کنید حتما باید چربی های آن را پاک کنید تا رنگ به حالت برجسته وکثیف در نیاید. بعداز تمیز کردن باید توجه داشته باشید که سطح موردنظرتان حتما خشک باشد و سعی کنید به جای استفاده از پارچه های نخی ای که پرز می دهند از پارچه هایی مثل کتان خشک و تمیز استفاده کنید تا مطمئن شوید کاملا تمیز شده است .

در مرحله ی سوم پوشانندگی سایر قسمت ها اهمیت زیادی دارد !

اگر زمان رنگ آمیزی قسمت هایی را که نمی خواهید رنگ شود نپوشانید، بقیه ی سطوح تان رنگی شده و برای تمیز کردن آن دوباره به زحمت می افتید؛ بنابراین ما توصیه می کنیم برای این کار از نایلون استفاده کنید زیرا گاهی هنگام استفاده از پارچه یا روزنامه ممکن است ببینید سطوح رنگ آنها به خود گرفته و دوباره به مشقت می افتید.

مرحله ی چهارم مرحله ی رقیق کردن رنگ های قوطی ای می باشد !

رنگ های قوطی ای چون خیلی غلیظ هستند برای استفاده ی بهتر و راحتتر باید رقیق شوند و بعد برای رنگ کردن کابینت ها آن ها را در دستگاه اسپری و یا حتی دستگاه های اسپری سم پاش بریزید. البته زمان خرید رنگ ها از فروشنده برای رقیق کردن رنگ ها راهنمایی بگیرید تا بدانید به چه میزان باید رقیق شود.

پنجمین و آخرین مرحله: اسپری کردن رنگ ها!

در این کار نباید عجله کنید و سعی کنید با حوصله رنگ کنید تا رنگ تان زیباتر و تمیزتر شود. در اولین مرحله ی رنگ پاشی باید یک لایه ی نازک و یکدست رنگ را بپاشید و حدود یک ساعت صبر کنید و بعد از اینکه کمی خشک شد دوباره یک لایه ی دیگر رنگ را بپاشید. اگر تا قبل از خشک شدن رنگ کابینت ها به آن ها دست بزنید و یا حتی کاری کنید که گردو خاک پخش شود، کابینت ها به دلیل خیس بودن رد انگشتان و یا حتی پرز و گرد و خاک را به خود میگیرند. ما توصیه می کنیم حداقل چهار ساعت صبر کنید تا کابینت ها کاملا خشک شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *