#


ایجاد سقفی مدرن و زیبا با استفاده از رنگ آمیزی

29 می 2018 بدون نظر 3191 بازدید

ایجاد سقفی مدرن و زیبا با استفاده از رنگ آمیزی

استفاده از رنگ آمیزی راهی متفاوت برای ایجاد تنوع در سقف

به قدری به کار بردن رنگ سفید بر روی سقف ها تکرار ی شده که تقریبا دچار دلزدگی شده ایم. شاید بهتر باشد به فکر استفاده از رنگ های دیگر برای سقف باشیم و روش های دیگری را در این بخش از خانه به کار ببریم. اصلا برچه اساس و معیاری ما همیشه سقف را سفید می کنیم و اغلب سقف خانه ها به این رنگ می باشد؟ امروزه تنوع در رنگ آمیزی سقف خواهان بسیاری پیدا کرده است. البته ممکن است افراد بسیاری باشند که نتوانند سقف ها را با رنگ ها و طرح های دیگر تجسم کنند. نمونه هایی از رنگ و طرح سقف را برایتان بیان می کنیم تا بتوانید آشنایی بیشتری با این المان به ظاهر ساده داشته باشید.

رنگ آمیزی سقف به شکل راه راه!

به نظر ما ایده ی خوبیست که به جای رنگی یک دست و یکنواخت از رنگ آمیزی به شیوه ی راه راه استفاده کنید‌. این روش برای آن دسته از افرادی که دل کندن از رنگ سفید برایشان دشوار است، روش خوبی به شمار می رود. باید دقت داشته باشید که از چه نوع خطوط راه راهی میخواهید استفاده کنید. مثلا نوع افقی یا عمودی و یا مورب؛ هرکدام از این مدل ها میتواند نتایج متفاوتی در بر داشته باشد. به عنوان مثال اگر بخواهید سالن پذیرایی خانه طویل تر به نظر برسد، در همان راسته خطوط را می کشید، اما اگر بخواهید سالن خود را جمع وجورتر و حالت مربع نشان دهید، این خطوط را باید به موازات عرض سالن رنگ آمیزی کنید.

رنگ های مشکی و طلایی جزء رنگ هایی هستند که به سقف منازل جلوه ای خاص می بخشند، البته به شرط آنکه بدانید این دو رنگ را در کدام قسمت و چگونه روی سقف کار کنید. استفاده از این دورنگ‌ به خانه ها نمای منازل اشرافی را می دهد.  این دو رنگ دارای یک مزیت مهم می باشند و این است که بکار بردن آن ها در سرویس های بهداشتی نتیجه ی مطلوبی به همراه خواهد داشت؛ اما در مورد رنگ مشکی باید بگوئیم به کار بردن این رنگ برای سقف معمولا دلگیر شدن فضا را در بر خواهد داشت مگر اینکه به نور پردازی آن توجه ویژه ای شود.

رنگ طلایی: این رنگ برخلاف رنگ مشکی، فضا را دلبازتر و روشن تر نشان می دهد، اما اگر درخشش و نور بیش از حد باشد برای طولانی مدت فضا را دچار مشکل بصری میکند. زمانیکه از رنگ طلایی برای سقف استفاده می کنید می توانید از سرویس های چوبی و یا پرده ی کرمی و طلایی و یا سفید وحتی فیروزه ای استفاده کنید که یک هارمورنی زیبایی را به وجود می آورد.

شما بدون در نظر گرفتن کاربری فضای مورد نظرتان می توانید با نصب تابلوهای متناسب با مکان و فضا که به زیبایی رنگ سقف تان بیافزاید نمای زیبایی به مکان مورد نظر خود بدهید.

مطمئنا تا کنون متوجه این نکته ی مهم شده اید که با کمی تغییرات و توجه به هارمونی رنگ ها به سادگی می توانید رنگ پرده و مبل ها و یا کوسن ها و حتی رنگ روتختی و یا تخت خواب را با محیط ست کنید و زیبایی بیشتری به آن ببخشید.

اگر بر روی سقف ها از نقوش متناسب و زیبا و هنرمندانه استفاده کنید، نمای محیط را به طور کلی تحت تاثیر قرار خواهید داد. پس سقف ها هم می توانند در طراحی دکوراسیون محیط مد نظر قرار گیرند که با این روش هم فضا روح بخش تر خواهد شد و هم به آن ابعاد بیشتری می بخشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *